صنایع دستی

مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه و سراب فارسبان نهاوند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه و سراب فارسبان نهاوند صورت می گیرد.

1 مرداد 1402

کاشان تا سرانجام شهریور به عنوان شهر جهانی نساجی ثبت می گردد

رییس شورای جهانی صنایع دستی گفت: پرونده ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی در حال طی مراحل آخر بوده و کوشش ما بر این است که تا خاتمه شهریور ماه سال جاری این مهم محقق گردد.

23 خرداد 1402

در های کاخ مروارید به روی مردم گگردده می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: کاخ مروارید با دستور وزیر میراث فرهنگی در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.

8 مهر 1401

ماجرای کشف گور بانوی اشکانی چه بود؟

پیش بینی می گردد که ادامه کاوش در گورستان وِلِم بهشهر در این فصل و بعلاوه در فصل های آینده، با مجموعه ای بسیار غنی تر همراه باشد و این گورستان باستانی و کشفیات آن را در جامعه علمی جهانی پرآوازه کند.

1 شهریور 1401

سفر به مراکش؛ سفر به سرزمین فرهنگ ها با رنگ های آرام بخش پاستِلی

مراکش یا مغرب کشوری آمیزه از فرهنگ های عرب و بربر است. این کشور دارای معماری، غذا و صنایع دستی منحصربه فردی است که هیچ جای دیگر جهان نمی توانید پیدا کنید.

20 مرداد 1401

گفتنی هایی از بازار قیصریه اصفهان که تا به امروز به گوشتان نخورده

بی شک نام بازار قیصریه اصفهان به گوش همه نگوییم به گوش بیشتر افراد رسیده و کمتر کسی است که با آن آشنایی نداشته باشد. اما آیا همه آن هایی که نام این بازار به گوششان خورده، همه چیز را درباره این بازار می دانند؟ شما چطور؟ آیا می دانستید در این بازار حجره های...

6 خرداد 1401

گل سوسن چلچراغ چیست ، کی و کجا سوسن چلچراغ را ببینیم؟

سوسن چلچراغ یکی از آثار ملی ایران است که در منطقه داماش استان گیلان می روید و هر سال، گردشگران بسیاری برای تماشای این گل زیبا به این منطقه سفر می نمایند.

4 اردیبهشت 1401

تعبیر رؤیای بچه های پیرسهراب

تهران (پانا) - آنها رؤیایی داشتند؛ یک رؤیای کوچک که از نظر خودشان البته بزرگ و دست نیافتنی بود. کوچکی و بزرگی آرزوها برای هرکس یک جور تعریف می شود. رؤیای بزرگ کسی ممکن است رؤیای کوچکی برای شما باشد.

11 بهمن 1400

نشست مجازی قلعه گل خندان پردیس برگزار گردید

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، سمیه خاکپور روز سه شنبه 26 مهرماه 1400 با اعلام این خبر اضافه کرد: در این نشست موقعیت جغرافیایی قلعه در گذر جنوب به شمال، نقش قلعه گل خندان در حفظ امنیت راه ها و شهرها، مصالح ساخت قلعه...

13 آذر 1400

اتمام عملیات سامان دهی محوطه سرخ دم لکی کوهدشت

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، سیدامین قاسمی امروز پنج شنبه شنبه 21مردادماه 1400 ضمن بیان خبر فوق، اظهار کرد: از جمله عملیات مهم اجرا شده در این فصل از سامان دهی می توان به خواناسازی و بازسازی بقایای معماری...

25 مرداد 1400

مشارکت هنرمندان خراسان شمالی در 41 نمایشگاه صنایع دستی در سال 98

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته، هنرمندان استان در 41 نمایشگاه ملی، منطقه ای و استانی صنایع دستی مشارکت و حضوری فعال داشتند.

17 خرداد 1399

تقدیر معاون گردشگری از همراهی مردم با کمپین سفرت را کنسل نکن

معاون گردشگری کشور با اشاره به همکاری خوب بین مردم و تأسیسات گردشگری بعد از شیوع کرونا گفت: لازم می دانم از همراهی بسیار خوب مردم با کمپین سفرت را کنسل نکن قدردانی کنم.

28 اردیبهشت 1399

جشنواره فیلم کودک به اصفهان برگردد، دف ها نوای رحمت سرودند

به گزارش خبرنگاران، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری سراسر کشور بعدازظهر امروز سه شنبه 7 مهرماه در محوطه باز ساختمان سعدی حوزه هنری برگزار شد.

15 فروردین 1399

آش عباسعلی کرمانشاه ثبت ملی می گردد

خبرنگاران/کرمانشاه مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در آستانه ثبت ملی بودن آش عباسعلی کرمانشاه خبرداد.

13 فروردین 1399

توپی که برای نقش دنیا، شاخ و شانه می کشد

اصفهان صحنه هولناک است و تکراری؛ انسانِ عصرِ مدرن، همۀ توانش را جمع می نماید تا توپی را به سمت دیوارۀ کاشی کاری شدۀ مسجدی که در یک مجموعۀ ثبت جهانی شده قرار گرفته است، پرتاب کند و پس از انجام این کار، تنها صدایی که شنیده می گردد، تشویق است و بس: هوراااا...

9 فروردین 1399

برجام و اشتیاق حضور سرمایه گذاران خارجی

به گفته سعید شیرکوند، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پس از توافق هسته ای، دیوار بی اعتمادی سرمایه گذاران خارجی از میان برداشته شد و آنان اکنون مشتاق حضور در ایران هستند.

9 فروردین 1399

سفره خانه های سنتی یزد استانداردسازی می شوند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با اشاره به درجه بندی هر ساله واحدهای اقامتی براساس استانداردهای کمی و کیفی، از موظف شدن سفره خانه های سنتی نیز به استانداردسازی خدمات شان خبر داد.

11 دی 1398

ارگ گلی و خشتی هم خسارت دید ، ورود گردشگر به داخل ارگ بلقیس اسفراین ممنوع شد

خبرنگاران: علی مستوفیان با بیان این مطلب اضافه کرد: با توجه به پیش بینی هایی که در روزهای اخیر انجام شد بناهای تاریخی استان آسیب چندانی ندیده اند اما مختصر خسارات وارده از این ناحیه در دست آنالیز است.

29 آذر 1398

مانورِ آتش نشانی، قلعه را آتش زد!

آمدند ابرویش را درست کنند، چشم اش را هم کور کردند درست مثالِ رفتاری است که چند روز پیش در بخش دستگردان طبس انجام شد. همزمان با روز آتش نشان، مامورانِ آتش نشانی این بخش از استان خراسان جنوبی، ترجیح دادند تا قلعه تاریخی بادام تک را برای برگزاری مانورشان...

19 آبان 1398

دستورالعمل اجرایی پرداخت حق الکشف تدوین می گردد

روز گذشته دوشنبه 8 مهر ماه نخستین جلسه هماهنگی پیرامون تدوین دستورالعمل اجرایی پرداخت حق الکشف با حضور فرمانده، معاونین و جمعی از مدیران یگان حفاظت، نمایندگان معاونت توسعه مدیریت، معاونت میراث فرهنگی، اداره حقوقی و املاک، اداره کل حراست، اداره بازرسی...

15 آبان 1398
تعداد: (21)