جشنواره فیلم کودک به اصفهان برگردد، دف ها نوای رحمت سرودند

به گزارش وبلاگ رمزفا، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری سراسر کشور بعدازظهر امروز سه شنبه 7 مهرماه در محوطه باز ساختمان سعدی حوزه هنری برگزار شد.

جشنواره فیلم کودک به اصفهان برگردد، دف ها نوای رحمت سرودند

سید مهدی سیدین نیا مدیر حوزه هنری استان اصفهان و دبیر چهارمین آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری در مراسم افتتاحیه این جشنواره در ابتدا ضمن تسلیت درگذشت جمعی از حجاج ایرانی در حادثه منا در سخنانی گفت: از امروز تا پنجشنبه در جشنواره چهارم آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری میزبان حدود 700 هنرمند از سراسر کشور هستیم. برگزاری این جشنواره حاصل تلاش این هنرمندان در 31 استان کشور در بخش های تجسمی، نمایشی، موسیقی، هنرهای تصویری و فرهنگ و ادبیات پایداری و همچنین 5 کمیته پشتیبانی و دو کمیته افتتاحیه و اختتامیه است.

به گفته دبیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری از مجموع بیش از 5 هزار اثر رسیدن به دبیرخانه این جشنواره، مجموعا 4 هزار و 973 اثر مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته است که در شاخه ادبیات از بین 232 اثر، 57 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده است. در بخش هنرهای نمایشی از بین 101 اثر، 27 اثر به مرحله نهایی رسیده است. در بخش موسیقی از بین 176 اثر، 60 اثر به مرحله نهایی راه یافته است. در بخش هنرهای تجسمی از بین 3 هزار و 402 اثر، هزار و 133 اثر به مرحله نهایی راه یافته است. در بخش فرهنگ و مطالعات پایداری، از بین 132 اثر، 64 اثر به مرحله نهایی رسیده است و در بخش محصولات فرهنگی هم 381 اثر مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی از برگزاری شب شعر خاطره در مراسمی در فردا شب و با حضور جمعی از فرماندهان لشگری و کشوری و همچنین تعدادی از ارامنه حاضر در جبهه های دوران دفاع مقدس در میدان امام خمینی شهر اصفهان خبر داد.

دبیر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری با اعلام برگزاری اختتامیه این جشنواره در شامگاه پنجشنبه در سالن کوثر شهر اصفهان اظهار امیدواری کرد: این مراسم آغازی باشد برای برپایی هر چه باشکوه تر پنجمین دوره جشنواره یاد شده و از مسئولان استان و شهر اصفهان به جهت همکاری هایشان در برپایی چهارمین دوره این جشنواره و اختصاص 8 سالن سینما و تالارهای فرهنگی برای اجرای برنامه های این جشنواره قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم جمالی نژاد شهردار اصفهان که فردا شب نیز طی یک مراسم ضیافت شام میزبان مهمانان حاضر چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری سراسر کشور است، در سخنانی از برگزاری مراسم ثبت جهانی اصفهان در حوزه صنایع دستی در روز 11 مهر خبر داد و با اشاره به انتخاب این شهر در سال 2006 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام رویداد اخیر را دومین افتخار جهانی شهر اصفهان برشمرد.

وی گفت: اصفهان ظرفیت ها و قابلیت های زیادی در حوزه های گردشگری دارد و بسیاری از برنامه های مهم فرهنگی، نمایشی و هنری کشور در این شهر برگزار شده است. سالها پیش جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می شد که متاسفانه به دلیل بی تدبیری برخی از دوستانمان در تهران، این جشنواره از اصفهان رخت بست اما امیدواریم به زودی در اصفهان مجددا میزبان فستیوال فیلم کودک و نوجوان باشیم.

در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری مراکز استانی سراسر کشور، گروه موسیقی دف؛ نوای رحمت از کردستان با اجرای برنامه که شامل اجرای اشعاری از مولوی کرد قطعه ای در وصف حضرت علی(ع) و سرود یا مصطفی بود، گرمای دو چندانی به این مراسم بخشید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جشنواره فیلم کودک به اصفهان برگردد، دف ها نوای رحمت سرودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره فیلم کودک به اصفهان برگردد، دف ها نوای رحمت سرودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید