آش عباسعلی کرمانشاه ثبت ملی می گردد

به گزارش وبلاگ رمزفا، خبرنگاران/کرمانشاه مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از در آستانه ثبت ملی بودن آش عباسعلی کرمانشاه خبرداد.

آش عباسعلی کرمانشاه ثبت ملی می گردد

اکرم طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ رمزفا در این باره اظهارکرد: آش عباسعلی یکی از غذاهای محلی و سنتی استان کرمانشاه است که سابقه پخت آن به صدها سال قبل بر می گردد.

وی اظهار داشت: این غذا که نوعی آش همراه با گوشت است مخصوص مردم شهر کرمانشاه بوده و معمولا در ایام رمضان و عاشورا و در قالب نذری پخت می گردد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: حدود شش ماه پیش پفراینده مربوط به ثبت ملی شدن هنر پخت آش باسعلی به نام کرمانشاه را تهیه نموده و برای دفتر ثبت آثار تاریخی معنوی سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال نموده ایم که این پفراینده را در نوبت آنالیز بگذارند.

طهماسبی اظهار داشت: مقرر شده که در تاریخ 28 مهر ماه جلسه آنالیز پفراینده آش عباسعلی کرمانشاه همراه با هفت اثر معنوی دیگر از این استان در سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار گردد.

مسئول ثبت آثار ملی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه به کامل بودن پفراینده آش عباسعلی پیش بینی ما این است که مشکل خاصی در فرایند ثبت ملی شدن این پفراینده به نام استان کرمانشاه به وجود نیاید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آش عباسعلی کرمانشاه ثبت ملی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آش عباسعلی کرمانشاه ثبت ملی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید