ادبیات

خبرنگاران باید فریادرس زبان فارسی شوند

مهدی صالحی در گفت وگو با خبرنگاران ، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار با تاکید بر اینکه خبرنگاران می توانند نقش مهمی را در پاسداشت زبان فارسی ایفا نمایند، بیان کرد: بی تردید هر چقدر ما در بهره برداری از امکانات زبان فارسی توانمندتر شویم، در پاسداشت زبان فارسی...

17 مرداد 1402

روز ششم ، علی نصیریان و اثبات دود و کنده برای برداشت صد

از معدود فیلم های عاشقانه جشنواره چهل و یکم که داستان خود را به لطف سابقه و هنر فیلمبرداری کارگردانش و مهارت بازیگر اولش بدون مسائل رایج در سینمای ایران تعریف می کند.

19 بهمن 1401

چرا فرزند من مسوولیت پذیرنیست؟ ، چگونه می توانیم مسوولیت پذیری را در بچه ها تقویت کنیم

آموزش مسوولیت پذیری به بچه ها از جمله مهارت های مهم در زندگی است؛ مهارتی که می تواند در آینده افراد و موفقیت در روابطشان بسیار مؤثر باشد. بنابراین یکی از وظایف مهم والدین و مربیان مختلف آموزشی، دادن مسوولیت های لازم به بچه ها با توجه به سن و سال آن هاست....

13 آذر 1401

آرامگاه باباطاهر همدان

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای همدان یعنی آرامگاه باباطاهر را به شما معرفی خواهیم کرد. این آرامگاه یکی از جاهای دیدنی همدان است که محبوبیت زیادی را میان گردشگران دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

18 شهریور 1401

گشت وگذار در بنفش ترین نقطه ایران

اگر از مشهدی ها درباره جاذبه های طبیعی مشهد بپرسید، احتمالا منطقه طرقبه جزو اولین مناطقی باشد که نامش را از آن ها می شنوید.

8 مرداد 1401

برگزاری نشست بر خط فرضی با موضوع از پژوهش تا فیلم نامه نویسی مستند

تهران (پانا) - انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند، نشستی تحت عنوان بر خط فرضی و با موضوع از پژوهش تا فیلم نامه نویسی برای مستند برگزار می نماید.

23 خرداد 1401

راهنمای سفارت ایرلند و اخذ ویزای این کشور

راهنمای سفارت ایرلندبعد از سال 2012 در ایران سفارت ایرلند بسته شد و ایرانی ها برای گرفتن وقت سفارت و ویزای ایرلند برای سفر به این کشور، باید به کشور ترکیه و شهر آنکارا مراجعه نمایند. هم اکنون (در سال 1397) رایزنی هایی بین دو کشور در حال اجرا است تا دوباره سفارت...

29 فروردین 1401

اولین نشست شیوه ما مردمان برگزار می شود

نشست اول از سلسله نشست های شیوه ما مردمان با موضوع اسطوره و فرهنگ عامه، با تأکید بر ادبیات عامیانه اصفهان در موزه عصارخانه شاهی برگزار می شود.

17 بهمن 1400

تعبیر رؤیای بچه های پیرسهراب

تهران (پانا) - آنها رؤیایی داشتند؛ یک رؤیای کوچک که از نظر خودشان البته بزرگ و دست نیافتنی بود. کوچکی و بزرگی آرزوها برای هرکس یک جور تعریف می شود. رؤیای بزرگ کسی ممکن است رؤیای کوچکی برای شما باشد.

11 بهمن 1400

جلسه نقد و بررسی مجموعه شعر رمز عبور بر بال هایم

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، جلسه نقد و بررسی مجموعه شعر رمز عبور بر بال هایم، اثر روجا چمنکار ششم آذرماه (ساعت 19:30) به صورت پخش زنده در صفحه اینستا گرام نیوار برگزار می شود.

10 دی 1400

بزرگداشتی به وسعت حافظ

بیستم مهرماه روز بزرگداشت حافظ می باشد که در این روز جشن ها و برنامه های متنوعی در شیراز و سایر نقاط جهان برگزار می شود.

10 آبان 1400

11 فیلم کریستوفر نولان از بدترین تا برترین

ظهور کریستوفر نولان به اسم یک فیلم ساز، باعث جذابیت سینما شده است. این مرد بدون شک یکی از معدود کارگردانانی است که می تواند تقریبا هر آن چه را که می خواهد بسازد.

20 مرداد 1400

جشنواره فیلم کودک به اصفهان برگردد، دف ها نوای رحمت سرودند

به گزارش خبرنگاران، مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری سراسر کشور بعدازظهر امروز سه شنبه 7 مهرماه در محوطه باز ساختمان سعدی حوزه هنری برگزار شد.

15 فروردین 1399

10 مجوز تأسیس انجمن علمی در دانشگاه آزاد صادر شد

در جلسه کمیسیون مرکزی انجمن های علمی دانشجویی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به 10 انجمن علمی مجوز تأسیس اعطا شد.

17 اسفند 1398

برنامه تالار های نمایشی تئاتر شهر اعلام شد

با پایان دریافت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) 6 اثر نمایشی هفته جاری در تالار های مختلف مجموعه تئاتر شهر به صحنه می فرایند.

11 اسفند 1398

لیگ NBA، لیکرز از سد دالاس گذشت، پیروزی کلیپرز با درخشش لنارد

تیم های بسکتبال شهر لس آنجلس و میلواکی باکس دردیدارهای صبح امروز NBA مقابل حریفان به پیروزی رسیدند.

11 اسفند 1398

دلایل ناکارآمدی آموزش زبان و ادبیات فارسی در مدارس

افت سواد خواندن و نوشتن دانش آموزان از یک سو و از سوی دیگر عدم شناخت درست دانش آموزان از مفاخر ادبیات کشورمان، ما را به سمت آنالیز ناکارآمدی آموزش ادبیات فارسی در مدارس می کشاند.

22 آذر 1398

معرفی داستان پی پی جوراب بلند

مطمئنم اسم پی پی جوراب بلند را خوانده یا شنیده اید (شخصیتی که نوجوانان چندین دهه با داستانش خاطره دارند) اما شاید اسم نویسنده اش یعنی آسترید لیندگرن را به یاد نیاورید.

17 آبان 1398

11 فیلم از سینمای دنیا و 3 فیلم از ایران سهم نوروزی شبکه چهار

به گزارش خبرنگاران، پرونده پر خطر، جیمی پی، دور افتاده، آقای ترنر، استالینگراد، انتها ناخوشایند، ناشناس، آسمان محبوب، زندگی پادشاه، فریب بزرگ، چمدان، یک سطر واقعیت، بازگشت به خانه و باند پیکاسو مجموعه آثاری است که به ترتیب از اول تا 14فروردین روی آنتن...

12 آبان 1398

علوم شناختی چگونه می تواند برای ازدواج پیروز به شما کمک کند؟

پژوهشگر علوم شناختی گفت: یک شرکت دانش بنیان پیروز به راه اندازی سامانه ای شده که از آن می توان برای شناخت زوجین از یکدیگر در امر ازدواج بهره گیری کرد.

10 آبان 1398
تعداد: (21)