راهنمای سفارت ایرلند و اخذ ویزای این کشور

به گزارش وبلاگ رمزفا، راهنمای سفارت ایرلند

بعد از سال 2012 در ایران سفارت ایرلند بسته شد و ایرانی ها برای گرفتن وقت سفارت و ویزای ایرلند برای سفر به این کشور، باید به کشور ترکیه و شهر آنکارا مراجعه نمایند. هم اکنون (در سال 1397) رایزنی هایی بین دو کشور در حال اجرا است تا دوباره سفارت این کشور در ایران دایر گردد. برای سفر به کشور ایرلند باید برای گرفتن ویزا و وقت سفارت آن اقدام کنید. در این مطللب مجله خبرنگاران به سوالاتی مانند چگونه وقت سفارت ایرلند بگیریم؟ چگونه ویزای ایرلند بگیریم؟ و چه مدارکی برای گرفتن ویزا لازم دارید، پاسخ داده می گردد. راهنمای سفارت ایرلند و نحوه گرفتن وقت برای ویزا را در این مطلب خواهید خواند.

راهنمای سفارت ایرلند و اخذ ویزای این کشور

اطلاعاتی راجع به کشور ایرلند

جمهوری ایرلند که گاهی با نام ایرلند جنوبی نیز شناخته می گردد، یکی از کشورهای شمال غرب قاره اروپا است که به صورت جزیره در دریای آتلانتیک احاطه شده است. جزیره ایرلند متشکل از ایرلند شاقتصادی و ایرلند جنوبی سومین جزیره بزرگ اروپا و بیستمین جزیره بزرگ جهان است. در جهان کشور ایرلند را به واسطه ادبیات غنی و نویسندگان مطرحی که به کل جهان معرفی نموده می شناسند. کشور ایرلند از غرب با اقیانوس اطلس، از شرق با دریای ایرلند، از شمال با ایرلند شاقتصادی (که جزئی از کشور انگلیس به شمار می آید) و از سمت جنوب با دریای سلتی و کانال سن جورج احاطه شده است. مرکز ایرلند شهر دوبلین بوده و دیگر شهرهای مهم آن کورک، گیلوی، کیلارنی، کیلکنی، لترکنی، لیمریک، اسلایگو و واترفورد است. برخی بلفاست را نیز از شهرهای این کشور می دانند در حالی که بلفاست مرکز ایرلند شاقتصادی و جزئی از انگلستان است.

کشور ایران جزو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. نویسندگانی مانند جرج برنارد شاو، ساموئل بکت وسیموس هینی، جیمز جویس و ویلیام باتلر ییتس از جمله این افراد هستند که در موزه های این کشور از آن ها حتما نامی خواهید شنید. بعلاوه جاذبه های فراوانی مانند قلعه کیلکنی (Kilkenny Castle)، صومعه جرپوینت (Jerpoint Abbey)، قلعه دوبلین (Dublin Castle)، کلیسای جامع مسیح (Christ Church Cathedral)، قلعه بلارنی (Blarney Castle)، صومعه کلون مکنویز (Clonmacnoise)، کشتزارهای سید (Ceide Fields) و قلعه لیپ (Leap Castle) را از این کشور می توان نام برد.

شایرلند از جزیره های زیبای اروپایی است که طبیعت دوستان زیادی را به خود جذب می نماید. این کشور برای مسافرت های جاده ای مقصد بی نظیری است و مردم بسیار خون گرمی دارد. جاده هایی پیچ در پیچ در کنار صخره ها و سواحل زیبا یا دره های زیبای آن، می تواند جهت حرکت شما گردشگران و گردشگر ها در این جزیره باشد. کشور ایرلند پر از روستاهای زیبا و حیوانات اهلی مانند گوسفند است؛ قلعه های فراوانی دارد، غروب های صخره ای و ساحلی زیبا و تماشایی دارد؛ جنگل های این کشور، شهرهای زیبا و کافه های آن از دیگر جاذبه های این کشور است که می تواند هر گردشگری را برای سفر به آن ترغیب کند. در این صورت باید در پی گرفتن ویزای ایرلند باشید.

سفارت ایرلند بنا به دلایلی در سال 1391 در ایران بسته شد، اما در سال 1397 دوباره با رایزنی هایی که بین دو کشور انجام گرفت، کنسولگری ایرلند و سفارت ایرلند دوباره در ایران آغاز به کار کرد. در بین این سال ها، ایرانیان برای گرفتن وقت سفارت ایرلند و ویزای ایرلند باید به وسیله سفارت این کشور در آنکارا اقدام می نمودند. اکنون نیز سفارت ایرلند برای ایرانیان ویزای گردشگری صادر نمی نماید. منتها اگر شما دعوت نامه معتبر از دوستان یا اقوام در این کشور داشته باشید می توانید ویزای گردشگری این کشور را دریافت کنید. به سایت ویزای ایرلند در ترکیه بروید. آدرس سایت را در ادامه خواهید دید.

در این سایت باید معین کنید چه نوع ویزایی می خواهید؛ نگاهی به مدارک مورد احتیاج بیندازید و آن ها را تهیه کنید. فرم های پر شده سفارت باید به نام خودتان و با زبان انگلیسی پر شوند. بعد از اینکه درخواست تان را در سایت ثبت کردید، مدتی طول می کشد تا درخواست شما رسیدگی، تایید و سپس به کنسولگری فرستاده گردد. شما به وسیله سایت و اینترنتی هم می توانید به صورت آنلاین فرم درخواست ویزای ایرلند خود را پر کنید.

اطلاعات کلی درباره سفارت ایرلند در ترکیه

نشانی : Embassy of Ireland، Ugur Mumcu Caddesi No.88، MNG Binasi، B Blok Kat 3، Gaziosmanpasa، Ankara 06700، Turkey

تلفن: +90 312 459 1000

تلفن سفارت ایرلند در ترکیه: (+353) 1 6711633

فکس: +90 312 446 8061

آدرس وب سایت در ترکیه: dfa.ie

آدرس کنسولگری در تهران

نشانی: خیابان اسدآبادی- خیابان 50 ام- پلاک 2/6 - طبقه اول

تلفن: 02188041925

فکس: 02188040817

قبل از گرفتن ویزای ایرلند باید بدانید که چه نوع ویزایی برای ورود به کشور ایرلند و گرفتن وقت سفارت می خواهید. ویزای یک بار سفر یا مولتی یا ویزای ترانزیتی احتیاج دارید. انواع ویزاها برای ورود به ایرلند به این صورت است:

  • ویزای گردشگری
  • ویزای گردشگری برای بازدید از اعضای خانواده
  • ویزای تجاری برای دیدار های کاری
  • ویزای تجاری برای شرکت در کنفرانس ها
  • ویزای تجاری برای آغاز یک کسب و کار در ایرلند
  • ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزای ایرلند چه مدارکی ضروری است؟

  1. اصل پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه بیشتر از تاریخ ویزا درخواستی .
  2. فرم درخواست ویزا (از سایت سفارت در ترکیه دریافت نمائید) .
  3. کارت ملی و شناسنامه .
  4. 2 قطعه عکس رنگی 46 با پس زمینه سفید بدون روتوش.
  5. اگر قبلا ویزا شینگن و یا ویزا کشور معتبر دیگری دریافت نموده اید، داشتن کپی از آن و مهرهای ورود و خروج.
  6. نامه گردش 6 ماه آخر سپرده بانک و تمکن اقتصادی.
  7. گواهی اشتغال به کار که در آن تاریخ استخدام - سمت - اندازه حقوق و مرخصی ذکر شده باشد به همراه فیش حقوقی . (برای کارمندان و کارگران) .
  8. پروانه کسب و یا ثبت شرکت و یا کارت بازرگانی (برای صاحبان مشاغل) .
  9. گواهی بازنشستگی (برای افراد بازنشسته) .
  10. گواهی اشتغال به تحصیل (برای دانشجویان) .
  11. بیمه مسافرتی .
  12. سند مالکیت (در صورت وجود) .
  13. رزرو هتل و بلیط هواپیما .

مدارک مورد نظر برای گرفتن ویزای اینترنتی ایرلند

  • اسکن پاسپورت با کیفیت مناسب
  • عکس 46 اسکن شده با کیفیت مناسب. (در عکس گرفته شده باید حتما شانه ها نیز در کادر باشد).
  • سن باید بالای 18 سال باشد.
  • نامتان را همچون آنچه که در پاسپورت نوشته شده بنویسید.
  • اعتبار بیشتر از 12 ماه پاسپورت
  • پرداخت مبلغ 5 یورو به صورت آنلاین که احتیاج به داشتن کارت های اعتباری خارجی است.
  • پاسخ به درخواست ویزای شما در سفارت ایرلند حداقل 28 روز طول می کشد.
  • به همراه داشتن شماره پاسپورت و تاریخ اعتبار آن

نکات مهم درباره ویزای ایرلند

  • برای دریافت ویزای گردشگری ایرلند باید 5 یورو هزینه کنید. این هزینه را وقتی پرداخت می کنید که با درخواست ویزای شما موافقت گردد، از طرفی، تمامی هزینه ها به یورو و به صورت نقدی ست.
  • دقت کنید که مدارک کامل باشد چون در غیر این صورت به درخواست شما ترتیب اثر داده نمی گردد.
  • حداکثر دو ماه قبل از سفر باید درخواست ویزای ایرلند را ارائه دهید. بعد از درخواست، حداقل حدود 29 روز کاری طول می کشد تا درخواست ویزای شما در سفارت آنالیز گردد.
  • فرم ویزا را در کامپیوتر پر و در آخر آن را امضا کنید.
  • پاسپورت باید دارای دو صفحه خالی باشد.
  • عکسی که ارائه داده اید باید تازه و حداکثر برای یک سال اخیر باشد.
  • با توجه به نوع ویزایی که درخواست داده اید شاید احتیاج به مدارک دیگری هم باشد.
  • اگر تقاضای ویزای تحصیلی داشته باشید باید مدرک دیپلم شما به زبان انگلیسی ترجمه و به تایید وزارت مربوطه برسد.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفارت ایرلند و اخذ ویزای این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفارت ایرلند و اخذ ویزای این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید