معماری و عمران

7 مقصد ویژه مسافران نوروزی خاص پسند!

چشمه سارهای زلال و بیکران دریای کاسپین، سواحل چشم نواز و دیدنی خلیج فارس، شب های پرستاره کویر، دشت های پراز شقایق و لاله و نرگس و جاذبه های بی بدیل تاریخی در کنار میهمان نوازی مردم مهربان ایران، همه بهانه هایی است برای سفرهای دلپذیر نوروزی

25 اسفند 1402

مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه و سراب فارسبان نهاوند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، مطالعه طرح گردشگری سراب کنگاور کهنه و سراب فارسبان نهاوند صورت می گیرد.

1 مرداد 1402

هشدار درباره یک فاجعه تمام عیار ، این 7 شهر در آینده نزدیک زیر آب می روند

می توان انتظار داشت که تا صد سال آینده در منطقه ها مختلف شاهد بالا آمدن سطح آب بین 40 تا 60 سانتی متر باشیم. این اتفاق یک فاجعه تمام عیار خواهد بود.

30 خرداد 1402

طرح مطالعه احیای حمام چاله همدان در حال اجرا است

ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، طرح مطالعه احیای حمام چاله همدان در حال اجرا است.

17 خرداد 1402

محوطه ویرانشهر با همکاری موزه لوور کاوش می گردد

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، محوطه ویرانشهر با همکاری موزه لوور کاوش می گردد.

27 فروردین 1402

ایمپلنت فوری چیست ؟ (قیمت ایمپلنت فوری دندان)

ایمپلنت فوری یک جایگزین کاملا ثابت و مستحکم برای دندان یا دندان های از دست رفته است. ایمپلنت دندان فوری یک روش مطمئن بدون انجام بخیه بر روی لثه و بافت نرم دهان است.

8 فروردین 1402

توسعه زیرساختهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در فرهنگ میزبانی

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، توسعه زیرساختهای گردشگری با مشارکت بخش خصوصی در فرهنگ میزبانی صورت می گیرد.

23 اسفند 1401

لذت کتابخوانی با یک فنجان قهوه در خانه بدون تقارن

خانه وارطان چندان قدیمی نیست و حدود 80 سال پیش ساخته شده است، اما نوع معماری و سازه اش باعث شده تا در لیست آثار ملی قرار بگیرد. این خانه به سفارش عبدالرحیم عطارزاده، از تجار بزرگ دهه 20 و بین سال های 1325 تا 1327 با معماری وارطان هوانسیان ساخته شد.

10 بهمن 1401

دغدغه های بزرگی در خصوص طبیعت گردی وجود دارد

افسانه احسانی و نگار علیزاده درباره موضوع سفر مسئولانه و گردشگری پایدار به گفت وگو نشستند.

4 بهمن 1401

معرفی قلعه باستانی ماندو در مادایا پرادش

این مکان جادویی و غیر عادی گنج پنهانی در شهر و قلعه باستانی ماندو است. می گویند قلعه باستانی ماندو در مادایا پرادش که تقریبا حدود 19 کیلومتر دیوارهای دفاعی دارد، دارای یک تاریخ حماسی می باشد. ماندو در طول قرن 15 و 16 میلادی محل جنگ های خشونت آمیز میان سلسله...

16 دی 1401

8 راه چاره علمی برای افزایش آی کیو و ضریب هوشی

آی کیو (IQ) یا ضریب هوشی معیاری است که برای اندازه گیری هوش فکری شما ساخته شده است. اگرچه ضریب هوشی بالا تنها عامل مشخص کننده هوش نیست، اما معیار رایجی است که برای توصیف پتانسیل یک فرد در زندگی و تشخیص ناتوانی های ذهنی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. در این...

30 آبان 1401

در های کاخ مروارید به روی مردم گگردده می گردد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: کاخ مروارید با دستور وزیر میراث فرهنگی در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.

8 مهر 1401

ظرفیت های جام جهانی برای گردشگری بوشهر

برگزاری جام جهانی 2022 در قطر فرصت خوبی است تا استان هایی مثل بوشهر که کمترین فاصله را با این کشور دارند، بتوانند سهمی در این رویداد مهم ایفا نمایند.

14 شهریور 1401

معرفی 9 غار بزرگ و معروف در ایران!

بزرگترین غار های ایران در زمان های مختلف میزبان گردشگران و علاقمندان به غارنوردی هستند. بر اساس آمار اعلام شده به وسیله انجمن غار و غارشناسی، بیش از 2500 غار شناسایی شده در ایران وجود دارد.

12 شهریور 1401

بهترین جاذبه های زیرزمینی آمریکا ، بخش اول

منظره ها و شهرهای آمریکا ممکن است تماشایی باشند اما آیا در خصوص جاذبه های زیرزمینی آن چیزی می دانید؟ از غارهای مخوف و شهرهای مخفی تا چشمه های آبگرم.

22 مرداد 1401

سفر به مراکش؛ سفر به سرزمین فرهنگ ها با رنگ های آرام بخش پاستِلی

مراکش یا مغرب کشوری آمیزه از فرهنگ های عرب و بربر است. این کشور دارای معماری، غذا و صنایع دستی منحصربه فردی است که هیچ جای دیگر جهان نمی توانید پیدا کنید.

20 مرداد 1401

برترین رستوران های ایرانی و ارمنی در ایروان

یکی از پرطرفدارترین کارها چشیدن طعم غذاهای تازه و خوشمزه مخصوصا در زمان سفر به کشورهای خارجی می باشد. بیشتر گردشگران در پی رستوران های معروفی برای خوردن یک وعده غذای لذیذ در سفر می باشند. هر کشور، غذاهای سنتی و بخصوص خود را دارد. ایران و ارمنستان نیز غذاهای...

15 مرداد 1401

دیدنی های ازبکستان و جذابیت های این کشور برای سفر

کشور ازبکستان، کشوری پر جاذبه با جاذبه های گردشگری و تاریخی متعدد این کشور پهناور هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می نماید در سفر به این کشور گردشگران می توانند با جاذبه های زیادی آشنا شوند و اطلاعات گردشگری متعددی...

13 مرداد 1401

تکیه معاون الملک ، بازی رنگ و نور در زیباترین تکیه ایران

کرمانشاه به علت جای دادن بسیاری از کتیبه های تاریخی و جاذبه هایی با قدمت هزاران سال، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری تاریخی در ایران است. یکی از این جاذبه های مهم تاریخی که رنگ مذهبی نیز دارد ، تکیه معاون الملک است. تکیه ای که از نظر زیبایی در معماری و جزئیات...

12 مرداد 1401

4 مرکز حمایت از آسیب دیدگان طوفان، امروز افتتاح شد

در ادامه بازسازی خرابی های حاصل از طوفان 21 می، شهرداری اتاوا در حال تبدیل چهار مرکز پذیرش اضطراری به مراکز حمایت اجتماعی جهت یاری به حال شهروندان است.

30 تیر 1401
تعداد: (53)