برترین رستوران های ایرانی و ارمنی در ایروان

به گزارش وبلاگ رمزفا، یکی از پرطرفدارترین کارها چشیدن طعم غذاهای تازه و خوشمزه مخصوصا در زمان سفر به کشورهای خارجی می باشد. بیشتر گردشگران در پی رستوران های معروفی برای خوردن یک وعده غذای لذیذ در سفر می باشند. هر کشور، غذاهای سنتی و بخصوص خود را دارد. ایران و ارمنستان نیز غذاهای لذیذ و بی نظیری دارند که در رستوران های موجود در این دو کشور سرو می شوند. غذای های ارمنی خوش طعم بوده و بسیاری از غذاهای ارمنی مثل غذاهای ایران می باشد. اهالی ارمنستان نیز مثل مردم ایران، اهمیت بسیاری را برای رژیم غذایی خود قائل می باشند. امروزه فست فود قسمت بزرگی از رژیم غذایی مردم را ازآن خود نموده است ولی لذت خوردن یک غذای محلی و سنتی به مراتب بالاتر می باشد. در ادامه می خواهیم رستوران های ایرانی در ارمنستان که برترین غذاهای ایرانی را سرو می نمایند، و بعلاوه برترین رستوران های ارمنی در ایروان را به شما معرفی کنیم تا با رفتن به ارمنستان با بلیط هواپیما ایروان از خوردن غذل در آن ها لذت ببرید.. با ما همراه باشید.

برترین رستوران های ایرانی و ارمنی در ایروان

رستوران های ارمنستان

رستوران ایرانی شیروان در ایروان ارمنستان

رستوران ایرانی شیروان ایروان همانطور که انتظار می رود، انواع غذاهای ایرانی با طعم و کیفیتی بی نظیر و بعلاوه گوشت حلال مسلمانان سرو می گردد. کیفیت غذاهای این رستوران به حدی بالاست که با حضور در رستوران ایرانی شیروان، خواهید دید که علاوه بر جهانگرد های ایرانی، بسیاری دیگر از گردشگران خارجی نیز مشغول میل کردن غذای ایرانی هستند و این محبوبیت و کیفیت رستوران ایرانی شیروان را نشان می دهد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که محبوبیت غذاهای اصیل ایرانی طبق سلیقه هر ملیتی می باشد. علاوه بر این، نزدیک بودن رستوران ایرانی شیروان در ایروان به فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر ارمنستان هم از رجحان های دیگر این رستوران می باشد.

آدرس رستوران ایرانی شیروان در ایروان ارمنستان:ارمنستان، ایروان، تومانیان شماره 32 (بین خیابان آبویان و تریان)

تلفن رستوران شیروان: 582565 - 099582565

رستوران های ارزان ایروان

رستوران ایرانی آریا در ایروان ارمنستان

رستوران ایرانی آریا درارمنستان در حقیقت مجموعه ای از رستوران و کافی شاپ می باشد و غذاهای لذیذ ایرانی را سرو می نماید. علاوه بر آن در رستوران ایرانی آریا در ایروان ارمنستان می توانید میزبانی از جشن تولد و سایر مرنامات خود را داشته باشید.

آدرس رستوران ایرانی آریا در ایروان ارمنستان: ارمنستان، ایروان، خیابان ایساهاکیان بین خیابان تامانیان (پارک کاسکاد) و باغرامیان.

تلفن رستوران آریا:568013 (10 00374)

رستوران ایرانی پروانا در ایروان ارمنستان

رستوران ایرانی پروانا در ایروان علاوه بر غذاهای لذیذ ایرانی و ارمنی که دارد، بهتر است بدانید که کباب های بی نظیری را به مهمانان خود ارائه می دهد و ارزان قیمت نیز می باشد. در نظر داشته باشید که رستوران ایرانی پروانا در ایروان علاوه بر طعم و کیفیت غذاهای بی نظیرش، دارای محیطی کاملا خانوادگی با پخش موزیک شاد و متنوع و موسیقی زنده با خواننده ها ارمنی و دیگر خواننده ها می باشد. در سفر به ارمنستان هرگز رستوران ایرانی پروانا در ایروان ارمنستان را از دست ندهید، چراکه این رستوران جزء رستورانهای مورد علاقه ایرانی ها بوده و میتوان گفت یکی از مراکزی است که در پکیج همه تورهای ارمنستان از آن تعریف بسیاری می گردد.

آدرس رستوران ایرانی پروانا در ایروان: ارمنستان، ایروان، پروشیان، هرازدانی دزور

تلفن رستوران پروانا: 10545500-00374

رستوران پروانه ارمنستان

رستوران مر تاقه (Mer Taghe) ایروان ارمنستان

پیتزاهای سنتی ارمنی از آن دسته غذاهایی می باشد که حتما باید در سفر به ارمنستان آن را تست کنید. برترین نوع پیتزای سنتی ارمنی نیز در رستوران مر تاقه که در در خیابان تومانیان (Tumanyan) ایروان می باشد، سرو خواهد شد. علاوه بر این، مر تاقه از رستوران های قدیمی ایروان محسوب می گردد و جزئی از برنامه بیشتر تورهای داخل شهری می باشد. گردشگران بسیاری برای لذت بردن از طعم اصیل غذاهای سنتی ارمنی به رستوران مر تاقه (Mer Taghe) ایروان می آیند. رستوران مر تاقه دارای محیطی سنتی، صمیمی و دلباز می باشد و کارکنان خوش برخوردی نیز در این رستوران مشغول به کار می باشند. این ها دلایلی هستند که در نظرسنجی ها، امتیاز این رستوران بیشتر از دیگر رستوران های ارمنی بوده و به محبوب ترین رستوران در ایروان معروف شده است.

غذاهای معروف ارمنستان

رستوران اولد اریوان (Old Erivan) ایروان ارمنستان

رستوران اولد اریوان (Old Erivan) ایروان ارمنستان یکی از رستوران های سنتی و قدیمی ایروان، واقع در طبقه هشتم یک ساختمان در خیابان تومانیان (Tumanyan) و روبروی سالن اپرای ایروان می باشد. اگر می خواهید یک غذای سنتی و خوشمزه ارمنی بخورید، پیشنهاد می کنیم به این رستوران رفته تا همراه غذا، از موسیقی زیبای ارمنی لذت ببرید. اگر به منوی غذایی رستوران رستوران اولد اریوان (Old Erivan) ایروان نگاه کنید، تنوع غذایی این رستوران را خواهید دید. دلمه و ماهی ایشخان از برترین غذاهای رستوران اولد اریوان می باشند و با ذائقه ایرانی ها کاملا سازگار هستند. این دلمه، همانطور که از نامش پیداست، همان دلمه ایرانی می باشد. ولی نحوه طبخ متفاوتی دارد. طراحی داخلی رستوران اولد اریوان ترکیبی از سنگ و چوب است می باشد و طبق معماری ارمنی اجرا شده است. این طراحی نشان دهنده فرهنگ غنی و کهن ارمنستان می باشد. ساختمان سالن اپرا از پنجره های رستوران اولد اریوان معلوم می باشد است و به هنگام صرف غذا می توانید از زاویه ایی متفاوت به این ساختمان زیبا نگاه کنید.

رستوران پاندوک ایروان (Pandok Yerevan)

رستوران پاندوک ایروان در خیابان تریان (Teryan) و نزدیکی پارک پوپلاوک (Poplavok) قرار گرفته است. این رستوران گنجایش تا 30 نفر میهمان را داشته و مناسب گروه های 4 تا 9 نفره می باشد. در رستوران پاندوک ایروان طعم برترین غذاهای ارمنی را می چشید که قیمت غذا با توجه کیفیتی که دارد، مناسب و ارزان است. بیشتر غذاهای معروف ارمنی در این رستوران سرو می گردد و انتخاب را کمی سخت می نماید. در رستوران پاندوک ایروان نوشیدنی های گوناگونی هم قابل سفارش می باشد.

رستوران دولماما (Dolmama) ایروان ارمنستان

رستوران دولماما شهر ایروان در سال 1998 میلادی افتتاح و تا به امروز غذاهای سنتی ارمنی را با برترین سرآشپزهای ایروان به میهمانان و مشتریان خود عرضه می نماید. نماید. رستوران دولماما در مرکز شهر و خیابان ابوویان (Abovyan) واقع شده است و فاصله آن تا میدان جمهوری فقط 3 دقیقه پیاده روی می باشد. خیابان معروف هیوسیساین (Hyusisayin) نیز در پایین رستوران قرار گرفته است و از برترین جاذبه های گردشگری ایروان محسوب می گردد. رستوران دولماما، همانطور که از نامش که برگرفته از غذای دلمه می باشد، به دلمه هایش معروف است. در رستوران دولماما ایروان ارمنستان غذای دلمه به اشکال گوناگونی طبخ و سرو می گردد و دستور پخت آن مختص به این رستوران دولماما می باشد. در سایر رستوران های ایروان، برای درست کردن دلمه، اول گوشت و برنج را ترکیب می نمایند و سپس ادویه جات را در آن میریزند و مواد ترکیب شده را داخل برگ مو می پیچند. ولی در رستوران دولماما به جای گوشت چرخ نموده، قطعه های کوچک گوشت به کار برده می گردد و به آن فلفل و رزماری اضافه می نمایند. در آخر نیز روی ماست و آبلیمو ریخته تا طعم بی نظیری به آن دهد.

قیمت غذا در رستوران های ایروان

رستوران مر گیوق (Mer Gyugh) در ایروان ارمنستان

رستوران مر گیوق ایروان از رستوران هایی می باشد که در آن غذاهای سنتی و لذیذ ارمنی سرو می گردد. در رستوران مر گیوق ایروان محیطی صمیمی و دلنشین وجود دارد و همین دلیل باعث شده تا بعنوان از برترین رستوران های ایروان شناخته شده گردد. رستوران مر گیوق ایروان در نظر سنجی که انجام شد، رتبه پنجم را به خود اختصاص داد. البته بهتر است بدانید که تازگی ها نام رستوران مر گیوق به Our Village تغییر نموده و بعلاوه این رستوران در مرکز شهر ایروان و در خیابان تومانیان (Tumanyan) قرار گرفته است که به تمامی جاذبه های گردشگری ایروان به صورت پیاده قابل دسترسی است. یکی از موارد چشمگیری که در رستوران مر گیوق ایروان می باشد، طراحی داخلی خاص آن می باشد و عکس های قدیمی ایروان که روی دیوارها نصب شده است. علاوه بر آن فرش ایرانی نیز در کف رستوران مر گیوق ایروان خودنمایی می نماید و زیبایی فضای داخلی رستوران را دوچندان نموده است. با رفتن به رستوران مر گیوق با رزرو بلیط هواپیما ارمنستان از وبلاگ رمزفا، کوفته و خاشلاما های خوشمزه اش را از دست ندهید.

سوالات متداول در خصوص برترین رستوران های ایرانی و ارمنی در ایروان

  • رستوران ایرانی شیروان در ایروان ارمنستان چگونه است و چه وجه تمایزی دارد؟

رستوران ایرانی شیروان ایروان همانطور که انتظار می رود، انواع غذاهای ایرانی با طعم و کیفیتی بی نظیر و بعلاوه گوشت حلال مسلمانان سرو می گردد. علاوه بر این، نزدیک بودن رستوران ایرانی شیروان در ایروان به فروشگاه ها و مراکز خرید معتبر ارمنستان هم از رجحان های دیگر این رستوران می باشد.

  • آدرس و تلفن رستوران ایرانی پروانا در ایروان چند است؟

آدرس رستوران ایرانی پروانا در ایروان: ارمنستان، ایروان، پروشیان، هرازدانی دزور می باشد و تلفن رستوران پروانا 10545500-00374 است.

  • در ارمنستان در کدام رستوران جشن تولد بگیریم؟

رستوران ایرانی آریا درارمنستان در حقیقت مجموعه ای از رستوران و کافی شاپ می باشد و غذاهای لذیذ ایرانی را سرو می نماید. علاوه بر آن در رستوران ایرانی آریا در ایروان ارمنستان می توانید میزبانی از جشن تولد و سایر مرنامات خود را داشته باشید.

منبع: تریپ

به "برترین رستوران های ایرانی و ارمنی در ایروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های ایرانی و ارمنی در ایروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید