طرح مطالعه احیای حمام چاله همدان در حال اجرا است

به گزارش وبلاگ رمزفا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، طرح مطالعه احیای حمام چاله همدان در حال اجرا است.

طرح مطالعه احیای حمام چاله همدان در حال اجرا است

احسان صباغی اظهار کرد: بازآفرینی ابنیه تاریخی در دستور کار ما است اما نمی خواهیم به کالبد این بناها آسیبی برسد بنابراین باید با الهام از میراث گذشتگان این کار به سرانجام برسد.

وی از اتمام بازسازی خانه تاریخی پوستی زاده تا سرانجام امسال اطلاع داد و اضافه نمود: امسال بازسازی و احیای این خانه تاریخی در دستور کار شهرداری همدان نهاده شد و بازسازی آن از اردیبهشت شروع شد.

صباغی با بیان اینکه بازسازی بناهای تاریخی براساس اصول معماری سنتی همدان و سبک و سیاق تزئینات معماری آنها انجام می گردد، توضیح داد: پس از اتمام بازسازی خانه پوستی زاده کاربری متناسب با بنا برای آن تعریف و در راستای رونق گردشگری بکار گرفته می گردد.

مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری همدان در ادامه به ایجاد گذرفرهنگی همدان اطلاع داد و یادآور شد: گذر فرهنگی از میدان آرامگاه بوعلی تا میدان باباطاهر را در بر می گیرد و با موضوع اجتماعی ایجاد خواهد شد.

وی اضافه نمود: در این گذر خانه ها و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد که باید در جهت حفظ و نگهداری آنها بکوشیم و به همین دلیل بازسازی خانه های تاریخی این محدوده و احیای حمام چاله در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: همگردی

به "طرح مطالعه احیای حمام چاله همدان در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مطالعه احیای حمام چاله همدان در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید