دیدنی های ازبکستان و جذابیت های این کشور برای سفر

به گزارش وبلاگ رمزفا، کشور ازبکستان، کشوری پر جاذبه با جاذبه های گردشگری و تاریخی متعدد این کشور پهناور هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می نماید در سفر به این کشور گردشگران می توانند با جاذبه های زیادی آشنا شوند و اطلاعات گردشگری متعددی را درباره این کشور کسب نمایند با توجه به اینکه ازبکستان دارای جذابیت های ویژه ای است می توان این کشور را یکی از زیباترین کشورها برای گردشگران ایرانی دانست. این کشور دارای کوهستان ها و ارتفاعات زیادی است ارتفاعات این منطقه بسیار زیبا است و یکی از جاذبه های آن پارک های ملی می باشد که دارای طبیعت بکر و ویژه هستند گردشگرانی که به طبیعت گردی علاقه مند هستند می توانند به این منطقه سفر داشته باشند. بیشتر گردشگران این کشور را با وجود بازارهای محلی آن می شناسند این کشور با وجود جاذبه های تاریخی خود در میان گردشگران شناخته شده است در ادامه شما علاقه مندان می توانید با جاذبه های بیشتری از این کشور آشنا شوید.

دیدنی های ازبکستان و جذابیت های این کشور برای سفر

آشنایی با تماشای های ازبکستان:

کشور ازبکستان یکی از کشورهای گردشگری و زیبا در دنیا است این کشور دارای شهرهای بسیار زیبایی است از مهم ترین شهرهای این کشور می توان به سمرقند، خیوه، بخارا، تاشکند، شهر سبز و … اشاره نمود که از مجذوب کنندهیت های ویژه ای برای گردشگران خود برخوردار می باشند. شما عزیزان در لینک می توانید با راهنمای دریافت ویزای ازبکستان و مدارکی که احتیاج دارید بیشتر آشنا شوید.

شهر سمرقند:

یکی از برترین تماشای های ازبکستان شهر سمرقند آن می باشد که از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و بعید از گردشگری که به این کشور سفر می نماید از زیبایی های سمرقند تماشا نکند. این شهر دارای جاذبه های مهم می باشد که می توانید یک روز عالی را در آن سپری نمایید. سمرقند در گذشته یکی از شهر های اصلی جاده ابریشم بوده است و برای مردم ازبکستان به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. این شهر دارای قدمت بسیار زیادی است و جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند. این شهر به غذاهای محلی خود معروف می باشد که پیشنهاد می کنیم در رستوران های آن غذاهای لذیذ محلی را میل نمایید.

موزه افراسیاب:

این موزه مجذوب کننده در شهر سمرقند واقع شده است و نشان دهنده تاریخ و عظمت کشور ازبکستان می باشد. این موزه از یافته های زیادی تشکیل شده است که قدمت برخی از آنها به حدود قرن 7 باز می شود. این موزه می تواند هر گردشگری را حیرت زده نماید و یکروز عالی را برای بازدیدکنندگان خود بسازد. بازدید از این مکان تماشای همه روزه به جز روزهای تعطیل امکان پذیر است و گردشگران می توانند با پرداخت هزینه اندک از یافته های داخلی این موزه بازدید کنند. اگر قصد سفر به این کشور را دارید موزه افراسیاب در شهر سمرقند می تواند گزینه مناسبی در طول سفر باشد.

دریاچه آرال:

دریاچه ای که اکنون به یک بیابان خشک تبدیل شده است هنوز مسافران زیادی را به سمت خود می کشد. این دریاچه که در گذشته بعد از دریاچه خزر به عنوان دومین دریاچه بزرگ دنیا شناخته می شد سال های زیادی ست که خشک شده است و علت آن بعدها به وسیله دولت شوروی اعلام شد که هدف از این خشکی فراوری و صادرات کاشت پنبه بوده است. این دریاچه که هنوز نام خود را پا بر جا نگه داشته است می تواند گزینه مناسبی در طول سفر باشد و گردشگران می توانند از جاذبه های زیبای آن بازدید کنند.

بخارا:

ازبکستان دارای شهرهای توریستی بسیار زیادی است یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین شهرهای این کشور می توان به بخارا اشاره نمود شهری قدیمی و تاریخی با قدمت بسیار طولانی که از مجذوب کنندهیت های زیادی برای گردشگران برخوردار است. این شهر در فاصله 300 کیلومتری از سمرقند واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ازبکستان شناخته می شود جالب است بدانید این شهر به عنوان یکی از شهرهای تاریخی در میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است از مهم ترین زیبایی های این شهر می توان به مدارس، مساجد، قلعه های تاریخی و … اشاره نمود که از مجذوب کنندهیت های ویژه ای برای گردشگران برخوردار هستند.

خجند:

از دیگر جاذبه ها و مکان های تماشای در ازبکستان می توان به شهر تاریخی خجند اشاره نمود این شهر دارای جاذبه های تاریخی بسیار زادی است یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی در این شهر قلعه تاریخی خدایار خان است این قلعه بزرگ ترین قلعه آسیا است و دارای 100 اتاق است تنها 13 اتاق از این قلعه به جای مانده است که دارای مجذوب کنندهیت های زیادی است و می توانید از معماری آن بازدید کنید.

ازبکستان از مجذوب کنندهیت های ویژه ای برای گردشگران برخوردار است راهنمای سفر به ازبکستان می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما علاقه مندان و گردشگران دهد که در این بخش می توانید با آن آشنا شوید.

منبع: دیجیاتور

به "دیدنی های ازبکستان و جذابیت های این کشور برای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ازبکستان و جذابیت های این کشور برای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید