30 درصد از ظرفیت اینترنت ایران از جهت کابل های دریایی تأمین می گردد

به گزارش وبلاگ رمزفا، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم ظرفیت مسیرهای کابل های دریایی از کل ظرفیت اینترنت بین الملل کشور را 30 درصد مطرح کرد و گفت: کشورهایی که وابستگی بیشتری به مسیرهای دریایی داشته باشند، از قطعی ها بیشتر دچار آسیب می شوند.

30 درصد از ظرفیت اینترنت ایران از جهت کابل های دریایی تأمین می گردد

حمید فتاحی، رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با خبرنگار علم و پیشرفت وبلاگ رمزفا، گفت: 30 درصد از ترافیک ایران از ظرفیت راستاهای کابل های دریایی تأمین می گردد.

وی گفت: برای پایداری شبکه زیرساختی کشور موظف هستیم که پهنای باند اینترنت بین الملل را از راستاهای مختلف تأمین کنیم که راستا کابل های دریایی یکی از آنها است.

فتاحی گفت: بخشی از ظرفیت کابل های دریایی از قبل فراهم شده است و بخشی هم در دوره های نو به عنوان راستاهای پشتیبانی توسعه داده شده است.

وی توضیح داد: قطعی کابل های دریایی هر از چند گاهی رخ می دهد و کشورهایی که وابستگی بیشتری به راستاهای دریایی داشته باشند، بیشتر دچار آسیب می شوند. همچنان که کشورهای حوزه خلیج فارس که بیشتر ارتباطات شان به وسیله راستاهای دریایی است، از قطعی های کابل های دریایی بیشتر دچار آسیب می شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "30 درصد از ظرفیت اینترنت ایران از جهت کابل های دریایی تأمین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 درصد از ظرفیت اینترنت ایران از جهت کابل های دریایی تأمین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید