ظرفیت های جام جهانی برای گردشگری بوشهر

به گزارش وبلاگ رمزفا، برگزاری جام جهانی 2022 در قطر فرصت خوبی است تا استان هایی مثل بوشهر که کمترین فاصله را با این کشور دارند، بتوانند سهمی در این رویداد مهم ایفا نمایند.

ظرفیت های جام جهانی برای گردشگری بوشهر

به گزارش وبلاگ رمزفا، بار دیگر قرعه به نام قاره آسیا افتاده و بیست ودومین دوره جام جهانی فوتبال (2022) از 20 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 (29 آبان تا 27 آذر 1401) در قطر برگزار می گردد.

32 تیم حاضر در مسابقات جام جهانی قطر تکلیف گروه های خود را می دانند و با توجه به معرفی گروه های هشت گانه در حال برنامه ریزی برای انجام دیدارهای تدارکاتی و آمادگی حضور پرقدرت در این مسابقات هستند.

این دوره از مسابقات جام جهانی برای ایران و ایرانی ها یک تفاوت خاص دارد و آن هم برگزاری مسابقات در کشوری همسایه و در نزدیک ترین فاصله با ایران است که به عنوان یک فرصت خوب قابل استفاده است.

استان بوشهر نسبت به دیگر استان ها شرایط ویژه تری دارد و آن هم قرار گرفتن در نزدیک ترین فاصله با کشور قطر است به گونه ای که بندر دیر در استان بوشهر در فاصله 160 کیلومتری بندر الرویس قطر قرار گرفته است.

نزدیکی بنادر دو کشور این فرصت را فراهم می نمایند که بخشی از احتیاجهای قطر در دوره جام جهانی و ماه های قبل و بعد از آن به وسیله بندر دیر تأمین گردد و البته بخشی از تماشاگران و مسافران جام جهانی نیز می توانند به وسیله استان بوشهر و از جهت دریایی به قطر بروند.

استفاده از فرصت های جام جهانی برای استان بوشهر احتیاجمند ایجاد زیرساخت های مناسب است؛ زیرساخت هایی که باید هم برای استقرار شناورها فراهم گردد و هم اینکه سرانجامه های مسافری و تجهیزات گمرکی مجهز در بنادر مستقر گردد.

استفاده از فرصت جام جهانی

استاندار بوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: استان بوشهر در کمترین فاصله از کشور قطر قرار گرفته است و به همین دلیل برنامه ریزی شده تا از فرصت های جام جهانی برترین استفاده را ببریم.

احمد محمدی زاده بیان نمود: استان بوشهر از دیرباز با کشورهای حاشیه خلیج فارس مراودات تجاری داشته و اکنون نیز باید این سابقه درخشان تاریخی احیا شده و این روابط بیش از پیش توسعه یابد.

وی به نزدیکی بنادر استان بوشهر از جمله بندر دیر به بنادر کشور قطر اشاره نمود و ادامه داد: این قرابت و نزدیکی بین بنادر استان بوشهر و بنادر کشور قطر فرصت خوبی را برای توسعه روابط فراهم نموده است.

استاندار بوشهر توضیح داد: به منظور استفاده بهتر و بیشتر از فرصت های جام جهانی در قطر اقدامات و برنامه ریزی هایی در استان بوشهر انجام شده که از جمله آنها می توان به تقویت زیرساخت های بندری برای انتقال بار و مسافر اشاره نمود.

بنادر مسافری تجهیز می گردد

وی ایجاد سرانجامه مسافری را یکی از اقدامات مهم و تأثیرگذار دانست و افزود: با وجود ظرفیت های فراوانی که در شهرستان دیر وجود دارد، نزدیکی به قطر و برگزاری جام جهانی در این کشور فرصت های جدیدی را برای ما فراهم ساخته است.

محمدی زاده با بیان اینکه بندر دیر به لحاظ جغرافیایی نزدیک ترین مکان به بندر الرویس قطر است تاکید نمود: هیئت قطری از بندر دیر بازدید نموده و فرصت های این بندر برای هیئت تجاری قطر تشریح شده و دنبال توسعه روابط طرفین هستیم.

وی با اشاره به اینکه بندر دیر و قطر در واقع دو مکمل یکدیگر هستند گفت: زیرساخت های بندر دیر برای توسعه صادرات ابتدا به کشور قطر و بعد بحرین و منطقه ها دیگر در جنوب خلیج فارس روز به روز تقویت و قوی تر می گردد.

راه اندازی سرانجامه مسافری در بندر دیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری جام جهانی قطر گفت: کوشش های گسترده ای به منظور استفاده از فرصت جام جهانی برای استان بوشهر انجام شده است.

طرح سرانجامه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی 2022 فوتبال در قطر کلید خورده استمحمد شکیبی نسب از توسعه زیرساخت های بندری در استان اطلاع داد و بیان نمود: تعمیرات اساسی سرانجامه بین المللی مسافری و گردشگری دریایی اجرایی شده که نقش مهمی در جابجایی مسافران خواهد داشت.

وی از ساخت چهار پست اسکله رمپ در دیر و ساخت سرانجامه و محوطه سازی بندر دیر اطلاع داد و گفت: طرح سرانجامه بین المللی مسافربری دریایی در بوشهر با هدف خدمت رسانی به مسافران جام جهانی 2022 فوتبال در قطر کلید خورده است.

انتقال مسافران در جهت بوشهر - دوحه

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه نمود: بخش دریایی سرانجامه بین المللی مسافربری دریایی استان در روزهای اخیر به سرانجام رسیده و بخش خشکی آن نیز تا قبل از شروع جام جهانی آماده می گردد.

وی گفت: تا به امروز چندین کشتی مسافربری و رورو پسنجر به ارائه خدمات در جهت بوشهر - دوحه برای ایام برگزاری جام جهانی اعلام آمادگی کردند.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه بندر دیر از نظر مسافت دریایی کمترین مسافت با بندر الرویس کشور قطر دارد و بازاری برای این بندر فراهم شده است افزود: پروژه نصب دستگاه ایکس ری در راستای کنترل ورود و خروج کالاهای ترانزیتی با اعتبار هزار میلیارد ریال در بندر دیر افتتاح شد.

استفاده از فرصت جام جهانی

معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح پروژه های هفته دولت در استان بوشهر گفت: بوشهر دارای سابقه تاریخی در ارتباط با کشور قطر است و به همین دلیل در پی احیای ارتباطات و مراودات دو کشور هستیم.

علی اکبر صفایی با اشاره به شروع بازسازی ترمینال مسافری دریایی بندر بوشهر تاکید نمود: در حالی که این پروژه به یک سال زمان احتیاج دارد، کوشش می کنیم که ظرف مدت دو ماه این طرح را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به طراحی اسکله شناور و ثابت برای کشتی های بزرگ کروز برای فعالیت در این جهت توضیح داد: پیشرفت های خوبی انجام شده و امیدواریم به زودی شاهد ساخت و بهره برداری از این شناورها باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برنامه های بسیار خوبی برای بندر دیر به عنوان یکی از قطب های صادراتی کشور به قطر مد نظر قرار گرفته است که کوشش می گردد از این فرصت ها به برترین شکل استفاده گردد.

منبع: دنیای سفر

به "ظرفیت های جام جهانی برای گردشگری بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت های جام جهانی برای گردشگری بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید