گوگل ژست های ناوبری اندروید را هوشمند می نماید

به گزارش وبلاگ رمزفا، گوگل ظاهرا تصمیم گرفته در راستای جبران مسائل فراوان ژست های ناوبری در گوشی های هوشمند، این ژست ها را در سیستم عامل اندروید هوشمند کند.

گوگل ژست های ناوبری اندروید را هوشمند می نماید

از زمانی که گوشی ها تمام صفحه شدند، شرکت ها به جای تعبیه ژست های ناوبری در حاشیه گوشی، آن ها را درون نمایشگر قرار دادند. تا زمانی که این گزینه ها دیده می شدند، کاربر می توانست با یک کلیک ساده روی آن ها، به عقب بازگردد، به منوی هوم برود یا فهرست اپ های اخیر را باز کند. اما شرکت ها در راستای رسیدن به هدف تمام صفحه شدن نمایشگر، تصمیم گرفتند طی آپدیتی، به کاربر این حق انتخاب را بدهند که با ژست های حرکتی، این سه کار را انجام دهند. مثلا به جای ضربه زدن روی کلید بازگشت، در همان سمت، به بالا سوایپ نمایند.

از زمانی که این رخ داد، بسیاری از کاربران اندروید که عاشق کار با یک گوشی تمام صفحه بودند، تصمیم گرفتند از آن استفاده نمایند. اما گزارشات زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه ژست ناوبری عقب (کلید Back)، به درستی کار نمی نماید. گاهی اوقات پیش می آید که کاربر فقط می خواهد به عقب بازگردد اما به منوی اصلی بر می گردد، به منوی برنامه ها می رود و … که این موضوع خیلی جالب نیست. گوگل مدت هاست که روی این قابلیت کار می نماید تا بتواند شرایط را بهتر کند. اما به نظر می رسد بالاخره توانسته راهی برای بهبود این مشکل پیدا کند.

گوگل می خواهد در دومین که در واقع آخرین روز از مراسم I/O نیز به شمار میرود، در رابطه با قابلیتی با نام predictive back navigation صحبت کند که به فارسی، ناوبری عقب پیشگویانه ترجمه می گردد. به نظر می رسد گوگل بار دیگر می خواهد از توانایی بالایش در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین یاری بگیرد تا بتواند اندروید را قادر سازد که در طول زمان، بر اساس استفاده از ژست های قبلی، ژست مورد نظری را که کاربر می خواهد انجام دهد یاد بگیرد. به زبان ساده تر، وقتی چند بار به عقب بر می شد، اندروید دفعه بعد با توجه به الگوی حرکتی دست شما، پیش بینی می نماید که می خواهید به عقب بازشد و بدین ترتیب این کار دیگر با خطا همراه نخواهد بود.

کاربران از زمانی که ژست ناوبری تمام صفحه به اندروید 10 اضافه شد، از عملکرد کلید بازگشت رضایت نداشتند. گوگل هم ظاهرا می دانسته یک سری از کاربران شاید از این قابلیت استقبال ننمایند، در نتیجه امکان استفاده از سه گزینه لمسی را حذف نکرد. اگر آنقدر از این اشتباهات خسته شده اید که نمی توانید تا عرضه آپدیت تازه گوگل منتظر بمانید، کافی است سری به تنظیمات زده و در بخش مربوط به ژست های ناوبری، همان سه گزینه لمسی را فعال کنید. البته در همین منو می توانید اندازه حساسیت ژست های لمسی را هم افزایش دهید. پیشنهاد می گردد قبل از بازگشت به شرایط قبل، ابتدا این گزینه را امتحان کنید و اگر جواب نگرفتید، سه گزینه یادشده را فعال کنید. این تنظیمات در گوشی های اندرویدی مختلف، شاید در جهت متفاوتی در دسترس قرار داشته باشد. بنابراین ممکن است مجبور شوید بیشتر از دو جهت را طی کنید تا به آن برسید.

این آپدیت شاید در نگاه نخست مهم به نظر نرسد، اما توجه داشته باشید اگر این مشکل برای شما پیش بیاید، قطعا آشفته خواهید شد. به شخصه بارها شده که قصد ضبط صدا در واتساپ را داشتم اما یک پله به عقب باز می گشتم (گوشی سامسونگ با اندروید 12). این مشکل همچنان هم پابرجاست و چند سال قبل و با اندروید 10 هم به همین شکل بود. وقتی هم که اندازه حساسیت را کاهش دهید، یک مشکل دیگر به وجود می آید.

نکته بعدی هم این است که در بعضی از گوشی ها، این ژست ها به درستی کار می نمایند و مشکل خاصی ندارند. بنابراین اگر برای گوشی شما که عملکرد خوبی دارد، آپدیتی منتشر نشده، نباید نگران باشید. شاید هم این آپدیت به عنوان یکی از قابلیت های اندروید 13 در نظر گرفته شده و به همراه آن برای تمام گوشی های اندرویدی عرضه گردد. از این بابت بی خبریم و به همین دلیل باید منتظر بمانیم ببینیم در رویداد I/O گوگل (21 اردیبهشت) چه اطلاعاتی در رابطه با ژست های ناوبری تازه منتشر می گردد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل ژست های ناوبری اندروید را هوشمند می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل ژست های ناوبری اندروید را هوشمند می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید