4 علت برای خریدن گلکسی A54 (و 2 علت برای نخریدن)

به گزارش وبلاگ رمزفا، گوشی های سری گلکسی A سامسونگ در بازارهای مختلف هواداران بسیار زیادی دارند زیرا در کنار قیمت مناسب، امکانات جذابی را ارائه می دهند. در این میان گلکسی A54 که به تازگی راهی بازار ایران شده، توانسته سروصدای زیادی راه بیندازد. اما آیا این گوشی واقعا ارزش خرید بالایی دارد و خریدن آن منطقی است؟ در این مطلب به طور مختصر و مفید به 4 علت برای خریدن این گوشی و 2 علت برای نخریدن آن می پردازیم.

4 علت برای خریدن گلکسی A54 (و 2 علت برای نخریدن)

لیست محتوا

دلایل برای خریدن

بهبود دوربین اصلی

عمر باتری مناسب

نمایشگر روشن با رنگ های غنی

پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت

دلایل برای نخریدن

اگزینوس 1380 ضعیف تر از حد انتظار است

حاشیه های ضخیم نمایشگر

دلایل برای خریدن

بهبود دوربین اصلی

سامسونگ برای بعضی از گوشی های خود از دوربین های بسیار خوبی استفاده می نماید. در این میان به جای استفاده از سنسور دوربین معمولی برای گلکسی A54، سامسونگ از همان سنسور دوربین اصلی S23 یعنی یک سنسور 50 مگاپیکسلی باکیفیت استفاده نموده است. در نتیجه دوربین این گوشی می تواند در برابر بسیاری از گوشی های هم قیمت خود عرض اندام کند.

برای اینکه کیفیت این دوربین را بهتر متوجه شوید، در ادامه می توانید دو عکس ثبت شده با دوربین این گوشی و پیکسل 6a را مشاهده کنید. همانطور که احتمالا می دانید، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، پیکسل 6a از برترین دوربین در بین گوشی های میان رده بهره می برد. با وجود اینکه دوربین اصلی پیکسل 6a همچنان یکی از برترین ها به شمار میرود، اما در چندین موقعیت از دوربین اصلی گلکسی A54 شکست می خورد.

به عنوان مثال تصویر بالا سمت راست مربوط به گلکسی A54 است. همانطور که می توانید ببینید، دوربین این گوشی پیروز شده نور طبیعی که از پنجره وارد اتاق شده را بهتر مدیریت کند. در نتیجه عکس ثبت شده با این گوشی بسیار روشن تر است و ضمناً بخش های رنگی این غذا جلوه مجذوب نماینده تری دارند.

از سوی دیگر، گلکسی A54 در محیط های کم نور هم می تواند عکس های بسیار خوبی را ثبت کند. به عنوان مثال در عکس سمت راست که مربوط به گلکسی A54 است، رنگ ها و جزئیات بیشتری دیده می شوند و این در حالی است که بخشی از این جزئیات در سایه های عکس ثبت شده با پیکسل 6a قرار گرفته اند.

بدون شک گلکسی A54 در بین رقبای خود از همه نظر برترین دوربین را ندارد. زیرا به عنوان مثال پیکسل 6a در زمینه هایی مانند حالت پرتره همچنان برترین گوشی میان رده به شمار میرود. اما بدون شک با خرید گلکسی A54، از کیفیت عکس های ثبت شده با آن ناامید نخواهید شد.

عمر باتری مناسب

از دیگر ویژگی های مهم گلکسی A54 باید به عمر باتری مناسب آن اشاره کنیم. به لطف استفاده از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، عملا کاربران این گوشی نگرانی چندانی بابت تمام شدن زود هنگام شارژ باتری نخواهند داشت. بخشی از این موضوع به قابلیت رفرش ریت متغیر نمایشگر برمی گردد که نقش مهمی در افزایش عمر باتری ایفا می نماید. بنابراین اگر عمر باتری گوشی اهمیت زیادی برای شما دارد، گلکسی A54 در این زمینه مطابق انتظار شما خواهد بود.

نمایشگر روشن با رنگ های غنی

سال گذشته گلکسی A53 با نمایشگر مبتنی بر حداثر روشنایی 800 نیت راهی بازار شد. اما نسل بعدی این گوشی یعنی گلکسی A54 از نمایشگر دارای حداکثر روشنایی 1000 نیت بهره می برد. به لطف همین مشخصه، می توانید به راحتی زیر نور خورشید از نمایشگر 6.4 اینچی آن استفاده کنید.

ضمناً نباید بالا بودن دقت رنگ را هم از قلم بیندازیم. در کنار دقت رنگ، این نمایشگر انواع رنگ ها را خیلی مجذوب نماینده ارائه می دهد و می تواند مجذوب نمایندهیت محتواهای مختلف را افزایش دهد.

پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت

سامسونگ بزرگ ترین سازنده گوشی های هوشمند در دنیا محسوب می گردد و با وجود اینکه هر ساله تعداد زیادی گوشی تازه راهی بازار می نماید، ولی به پشتیبانی نرم افزاری تقریبا تمام این گوشی ها اهمیت زیادی نشان می دهد. گلکسی A54 هم از جمله گوشی هایی است که به مدت 4 سال آپدیت اصلی اندروید را دریافت خواهد نمود و از سوی دیگر باید به 5 سال آپدیت امنیتی هم اشاره کنیم. این یعنی کاربران با خرید این گوشی، اندروید 17 را هم دریافت می نمایند. طبیعتا وقتی که یک گوشی اندرویدی چندین نسخه تازه اندروید را دریافت می نماید، عمر مفید آن هم افزایش می یابد که این مشخصه برای یک گوشی میان رده، یک مزیت بسیار مهم به شمار میرود.

دلایل برای نخریدن

اگزینوس 1380 ضعیف تر از حد انتظار است

سال گذشته گلکسی A53 با چیپست اگزینوس 1280 راهی بازار شد که از نظر قدرت پردازشی حرف زیادی برای گفتن نداشت. نسل تازه این گوشی از چیپست 1380 استفاده می نماید که قرار بود ارتقاهای قابل توجهی نسبت به نسل قبلی ارائه کند. اما این چیپست حتی نسبت به چیپست استفاده شده در پیکسل 6a هم حرف زیادی برای گفتن ندارد.

باید خاطرنشان کنیم چیپست تعبیه شده در پیکسل 6a به هیچ عنوان یک تراشه بسیار قدرتمند محسوب نمی گردد. ضمناً باید خاطرنشان کنیم پیکسل 6a سال گذشته عرضه شده و به زودی پیکسل 7a به عنوان جانشین آن معرفی می گردد. بنابراین ضعیف تر بودن چیپست گلکسی A54 در مقایسه با یک گوشی قدیمی، اصلا خبر خوبی نیست. بنابراین طبیعتا در ماه های آینده و با عرضه دیگر گوشی های تازه، فاصله A54 نسبت به رقبای خود بیشتر هم خواهد شد.

حاشیه های ضخیم نمایشگر

زمانی که از این گوشی مثلا برای گیمینگ یا تماشای فیلم استفاده می کنید، حاشیه های ضخیم نمایشگر توجه زیادی را جلب می نمایند. این در حالی است که بسیاری از گوشی های هم قیمت A54، در این زمینه بسیار بهتر عمل نموده اند و حاشیه های اطراف نمایشگر آن ها ضخامت چندانی ندارد. بنابراین بدون شک این مشخصه هم یکی از ضعف های گلکسی A54 به شمار میرود.

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ

به "4 علت برای خریدن گلکسی A54 (و 2 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 علت برای خریدن گلکسی A54 (و 2 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید