اسامی استان ها با بیشترین میزان قبولی ها در کنکور، اعلام شد

به گزارش وبلاگ رمزفا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه استان های قزوین، خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران و آذربایجان شرقی در ردیف استان های دوم پذیرش کنکور هستند، گفت: استان های تهران، البرز، سمنان و یزد در رده اول مقدار قبولی ها در کنکور قرار دارند.

اسامی استان ها با بیشترین میزان قبولی ها در کنکور، اعلام شد

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس در نشست با عوامل اجرایی آزمون سراسری سال 1401 در استان قزوین، گفت: بر مبنای نتایج آزمون سراسری سال 1400 استان های تهران، البرز، سمنان و یزد در رده اول مقدار قبولی ها در کنکور قرار دارند که در این میان استان یزد با 18.9 درصد قبولی استان اول است.

وی با بیان اینکه استان قزوین از استان های رده دوم در مقدار پذیرش کنکور است، اضافه نمود: قزوین در کنار استان هایی مثل خراسان جنوبی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، مازندران و آذربایجان شرقی در ردیف استان های ردیف دوم واقع شده است و از نظر مقدار قبولی ها از میانگین کشور بالاتر است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد شرایط داوطلبان استان قزوین در آزمون سراسری سال 1400 گفت: استان قزوین در بخش پذیرش از طریق آزمون با 13.26 درصد در رده 11 کشوری واقع شده است و با توجه به اینکه میانگین کشور 12.29 درصد است، از این میانگین یک درصد بیشتر در دانشگاه ها پذیرش داشته است. در حوزه پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی قزوین با مقدار پذیرش 31.67 درصد استان چهاردهم کشور است.

منبع: فرارو

به "اسامی استان ها با بیشترین میزان قبولی ها در کنکور، اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی استان ها با بیشترین میزان قبولی ها در کنکور، اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید