29درصد پتنت های ثبت شده ایران در جهان متعلق به حوزه نانوفناوری است

به گزارش وبلاگ رمزفا، ایران در مجموع تا انتها سال 2020، 273 اختراع مرتبط با فناوری نانو در دفاتر ثبت پتنت آمریکا و اروپا منتشر نموده است.

29درصد پتنت های ثبت شده ایران در جهان متعلق به حوزه نانوفناوری است

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ رمزفا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از اکوسیستم فناوری و نوآوری طی این سال ها توانسته علاوه بر ارتقای کیفیت تولیدات و خدمات این حوزه، سهم ایران در ثبت دنیای پتنت را نیز افزایش دهد. اتفاقی که ایران را به یکی از سردمداران و کشورهای دارای ظرفیت بالا در تولیدات فناوری نانو در دنیا بدل نموده است.

تعداد پتنت های نانوی ایران در USPTO در سال 2020 ، 37 پتنت بوده است. علاوه بر این، 20 اختراع نانویی دیگر در حال ثبت نهایی در این دفتر هستند که با پذیرش و ثبت اختراعات تازه، این عدد به 57 پتنت خواهد رسید. بر این اساس رتبه ایران در پتنت های ثبت شده در USPTO در سال 2020 بیستم است.

بر اساس آمار منتشر شده به وسیله ستاد، نسبت تعداد پتنت ها به تعداد مقالات نانو نشان می دهد که 6/4 پتنت نانویی در ازای هر 1000 مقاله نانو ثبت شده است. با این حال باید توجه داشت که همین تعداد اختراعات مرتبط با فناوری نانو، سهمی در حدود 29 درصد از کل پتنت های ثبت شده ایران در ادارات ثبت پتنت آمریکا و اروپا را شامل می گردد.

در این گزارش ها آمریکا با 4 هزار و 913، کره جنوبی با 941 و چین با 736 مورد در رتبه های نخست ثبت اختراع دنیا قرار دارند و ایران در این جدول رتبه بیستم را با 37 پتنت کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "29درصد پتنت های ثبت شده ایران در جهان متعلق به حوزه نانوفناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "29درصد پتنت های ثبت شده ایران در جهان متعلق به حوزه نانوفناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید