کوچک شدن اقتصاد ژاپن

به گزارش وبلاگ رمزفا، خبرگزاری خبرنگاران- همزمان با تاثیرات و پیامد های ناشی از بروز اختلال در زنجیره تامین کالا ها و خدمات در سطح دنیا و بروز موارد جدیدی از کووید-19، اقتصاد ژاپن در سه ماهه سوم با سرعتی بیشتر از حد انتظار دچار انقباض شد.

کوچک شدن اقتصاد ژاپن

به گزارش خبرگزاری وبلاگ رمزفا به نقل از شبکه تلویزیونی رویترز، در شرایطی که بسیار از تحلیلگران انتظار دارند اقتصاد ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه کنونی جهش داشته باشد، وخیم تر شدن شرایط ناشی از بروز اختلالات در عرصه فراوری جهانی باعث شد خطرات و ریسک های فزاینده ای برای این پیش بینی ایجاد گردد.

بر اساس آمار اولیه مربوط به فراوری ناخالص داخلی که روز دوشنبه منتشر شد، اقتصاد این کشور در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر به مقدار سه درصد دچار انقباض شد، این در حالی است که رشد مالی این کشور در سه ماهه اول به یک ممیز پنج دهم درصد رسیده بود. این در حالی است که پیش بینی ها در بازار، مقدار کاهش رشد مالی این کشور را هشت دهم درصد نشان می داد.

مقدار صادرات این کشور در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر در مقایسه با سه ماهه قبل به مقدار دو ممیز یک دهم درصد کاهش یافت. کمبود ریز تراشه ها و نیز محدودیت های ناشی از اختلالات در زنجیره تامین علت این کاهش در نظر گرفته می گردد. بعضی تحلیلگران هم گفتند وابستگی بالای اقتصاد ژاپن به صنعت خودروسازی باعث شد اقتصاد این کشور در برابر اختلال های تجاری بیشتر از اقتصاد کشور های دیگر آسیب پذیر باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "کوچک شدن اقتصاد ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوچک شدن اقتصاد ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید