سفر به ژاپن ، نکات مهم که باید قبل از سفر و در حین سفر بدانید

به گزارش وبلاگ رمزفا، در سفر به ژاپن با یک فرهنگ بسیار غنی و کشوری که به طرز شگفت انگیزی متنوع، جورواجور و پر از مکان های دلفریب است روبرو خواهید شد. بسیاری از کسانی که برای اولین بار به ژاپن سفر می نمایند، از این که این کشور آسیایی کوچک و پیشرفته، دارای تاریخ غنی و بی نظیر با قدمت هزاران سال نیز هست شگفت زده می شوند. مکان های گردشگری ژاپن با تفریح های هیجان انگیز تکنولوژیک، معابد بی نظیر باستانی، سیستم ریلی سریع السیر و فرم های هنری سنتی، ترکیب حیرت انگیزی از قدیمی و تازه را به گردشگران ارائه می نماید. اگر قصد سفر به ژاپن و بازدید از مکان های گردشگری ژاپن و جاذبه های گردشگری بی نظیر آن را دارید، بهتر است نکات مهم قبل از سفر به ژاپن را بدانید و برای لحظه لحظه سفر خاطره انگیزتان برنامه ریزی کنید. بنابراین پیشنهاد می کنیم ابتدا این مطلب خبرنگاران را بخوانید...

سفر به ژاپن ، نکات مهم که باید قبل از سفر و در حین سفر بدانید

نکات مهم قبل از سفر به ژاپن را باید بدانید

اطلاعات عمومی در خصوص کشور ژاپن مانند اختلاف زمانی آن با کشورهای مختلف، شرایط آب و هوایی در فصل های متفاوت، روزهای خاص و تعطیلات در تقویم ژاپن، نکاتی هستند که حتما باید قبل از سفر از آنها آگاهی پیدا کنید. از کارهای دیگری که باید انجام دهید رزرو کردن اینترنت وای فای است و گرفتن کارت مخصوص سفرهای قطاری در ژاپن، تعویض کردن پولتان با پول ژاپن که انجام دادن هر کدام از اینها احتیاج به داشتن اطلاعات و آشنایی با کشور ژاپن دارد. در بخش های بعدی، به آنالیز و شرح نکات مهم قبل از سفر به ژاپن می بایست بدانید می پردازیم.

آنالیز اطلاعات عمومی در خصوص کشور ژاپن

زمان استاندارد ژاپنی یا Japanese Standard Time که به اختصار JST نامیده می گردد، 9 ساعت با ساعت جهانی یا گرینویچ GMT اختلاف دارد. تمامی کشور ژاپن از شمال تا جنوب دارای همین استاندارد زمانی است. فاصله زمانی ژاپن با شهرهای مهم از جمله نیویورک 14 ساعت، با لس آنجلس 17 ساعت، با سیدنی 1 ساعت، با دبی 5 ساعت، با برلین 8 ساعت و با لندن 9 ساعت است.

کشور ژاپن یک کشور چهار فصل است. فصل بهار (مارس تا می)، تابستان (ژوئن تا آگوست)، پاییز (سپتامبر تا نوامبر) و زمستان (دسامبر تا فوریه). شرایط آب و هوا و دمای هوا به فصل و منطقه جغرافیایی بستگی دارد و در هر فصلی، جاذبه های متفاوت و نقاط دیدنی مختلفی برای بازدید وجود دارند.

نکته دیگری که بهتر است قبل از سفر به ژاپن بدانید، شرایط روزهای تعطیل این کشور در تقویم آن است. ژاپن دارای 16 روز تعطیلی عمومی در طول سال است و مکان های توریستی ژاپن در این روزهای خاص بسیار بسیار شلوغ می شوند. بویژه تعطیلات آخر هفته طولانی در ماه می که با نام هفته طلایی Golden Week خوانده می گردد و تعطیلات میانه آگوست به نام اوبون Obon که شلوغ ترین زمان های سال در ژاپن هستند. بهتر است از سفر به ژاپن در این تعطیلات پرهیاهو و شلوغ پرهیز کنید.

رزرو کردن اینترنت جیبی وای فای

ژاپن یکی از کشورهایی است که داشتن اینترنت جیبی وای فای بسیار لازم است و تفاوت زیادی ایجاد می نماید. منطقه های که اینترنت وای فای رایگان دارند در حال افزایش هستند؛ اما اینگونه نیست که هر جایی می روید بتوانید به اینترنت وصل شوید. بعلاوه همانگونه که در بخش های بعدی شرح خواهیم داد، سفر کردن به ژاپن، بخصوص منطقه ها روستایی آن، بدون بلد بودن زبان ژاپنی می تواند بسیار سخت باشد. بنابراین اینترنت همراه می تواند بزرگ ترین ناجی شما در سفر به ژاپن باشد. شرکت های قابل اعتمادی در این کشور وجود دارند که اینترنت جیبی وای فای با سرعت بالا و نرخ منطقی و مناسب ارائه می نمایند. حتما قبل از این که به این کشور سفر کنید، اینترنت خود را رزرو کنید.

تهیه کردن کارت سفر با قطار

اگر قصد دارید به چندین شهر در ژاپن و مکان های توریستی ژاپن سفر کنید، کارت سفر با قطار Japan Rail Pass که به اختصار JR Pass نامیده می گردد بسیار واجب و لازم است. این کارت تنها در خارج از کشور ژاپن قابل خریداری می باشد و این بدان معنی است که می بایست قبل از سفر به این کشور، آن را تهیه نمایید. این کارت که منحصرا برای اتباع خارجی صادر می گردد به شما این امکان را می دهد که با هر خط قطاری در سرتاسر ژاپن از جمله قطارهای سریع السیر این کشور که بسیار گران هستند سفر کنید. اما اگر تنها قرار است به توکیو سفر کنید، لازم نیست این کارت را تهیه نمایید.

پول خود را تعویض کنید

براساس گفته های بسیاری از توریستانی که تا به امروز به ژاپن سفر نموده اند، نرخ معاوضه پول در ژاپن نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است. بعلاوه مراکز معاوضه پول زیادی در خیابان ها موجود نیستند. بنابراین عاقلانه تر است که قبل از سفر به این کشور، در کشور خود، مقداری ین تهیه کنید و در زمان سفر، از کارت اعتباری خود استفاده نمایید.

کارهایی که در طول سفر به ژاپن باید انجام دهید

زمان که در ژاپن بسر می برید، کارهای مهمی هست که می بایست حتما انجام دهید. از جمله این که می بایست در خصوص فرهنگ این کشور اطلاعات کسب کنید. صبح ها زود از خواب بیدار شوید تا سفر لذت بخشی داشته باشید. به جای پول از کارت های Suica بهره ببرید. اپلیکیشن های مورد احتیاج برای سفر در این کشور را دانلود نمایید. بعضی نکات مهم در خصوص زندگی شهری در ژاپن را بدانید و با استفاده از پروازهای داخلی مقرون به صرفه، سفر بهتری داشته باشید. در بخش های بعدی به شرح کامل هر کدام از این توصیه ها می پردازیم.

یادگیری فرهنگ ژاپن

کشور ژاپن دارای یک فرهنگ منحصر به خود است که بسیار جالب و ارزشمند است و درک بعضی از بخش های آن برای بسیاری از مردم کشورهای دیگر سخت است. وقتی که در ژاپن هستید، بسیار توصیه می گردد که حداقل یکی از فعالیت های فرهنگی مانند پوشیدن کیمونو، برگزاری مراسم نوشیدن چای و آموزش سامورایی را انجام دهید. این تجربه ها تنها در ژاپن می توانند انجام شوند و بهتر است انجام آنها را که تنها یک بار در زندگی تان ممکن است اتفاق بیفتند از دست ندهید.

صبح زود بیدار شدن

کشور ژاپن یک کشور بسیار کوچک با جمعیت بسیار زیاد است. هر جای این کشور که بروید، حتی در روزهای میانی هفته، همه جا شلوغ و پر از آدم است. اگر واقعا به عکاسی علاقمند هستید و می خواهید چشم اندازهای زیبا از جاذبه های مشهور توریستی این کشور را با تصاویر ثبت کنید، وجود تعداد زیادی توریست و بازدیدنماینده در اطراف شما و موضوع عکاسی تان می تواند بسیار اعصاب خرد کن باشد. بنابراین برترین راه برای دوری کردن از چنین موقعیتی این است که صبح خیلی زود بیدار شوید و یکراست به آن مقصد مورد نظر بروید.

استفاده عاقلانه از کارت Suica

اگر با پول ژاپن آشنایی ندارید و می خواهید از سر و کله زدن با سکه های ژاپنی خودداری کنید، برترین راه این است که از کارت Suica استفاده نمایید. این کارت، یک کارت الکترونیکی حاوی پول است که برای سفر کردن و حمل و نقل در ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما می تواند برای خرید کردن نیز استفاده گردد. این کارت در بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای ژاپن، ماشین های خرید خوراکی، سوپرمارکت ها، رستوران ها و غیره قابل استفاده است. شما می توانید این کارت را از دستگاه های خرید بلیط در ایستگاه های مختلف بخرید.

دانلود اپلیکیشن های مفید

بعضی از اپلیکیشن ها مانند گوگل مپ Google map که می توانند سفر شما را بسیار آسان تر نمایند از بایدها هستند. اپلیکیشن های حمل و نقل نیز بسیار مفیدند؛ این اپلیکیشن ها به شما می گویند که نزدیک ترین ایستگاه ها به شما کجا هستند و چگونه می توانید به مقصد مورد نظر خود برسید. این اپلیکیشن ها از آنجایی که شبکه متروی شهر توکیو مانند تور عنکبوت است بسیار ضروری هستند.

ضرورت حمل آشغال

طبق شنیده هایم بیشتر توریستان خارجی که به ژاپن سفر می نمایند از نبودن سطل آشغال در خیابان های این کشور شکایت می نمایند. خیابان های ژاپن فوق العاده تمیز هستند؛ اما هیچ جایی برای انداختن آشغال در این خیابان ها پیدا نمی کنید. شما تنها در ایستگاه ها و فروشگاه های زنجیره ای می توانید سطل آشغال پیدا کنید. توصیه من این است که همواره و در همه حال، یک کیسه پلاستیکی کوچک مانند کیسه هایی که از فروشگاه های زنجیره ای می گیرید با خود داشته باشید تا بتوانید آشغال های خود را حمل کنید و در جای مناسب دور بیاندازید.

استفاده از پروازهای داخلی مقرون به صرفه قیمت

در حال حاضر پروازهای داخلی LCC در ژاپن قابل دسترسی هستند و در نتیجه آنها، سفر کردن در سرتاسر این کشور آسان تر شده است. اگر قرار است برای بیش از یک هفته در ژاپن سفر کنید و علاقه دارید در این کشور به گشت و گذار بپردازید، توصیه می گردد با پروازهای داخلی به یکی از منطقه ها روستایی و خوش طبیعت این کشور بروید. منطقه ها روستایی از نظر فرهنگی از شهرهای بزرگ جالب تر هستند و ارزش بازدیدکردن را دارند.

منبع: همگردی

به "سفر به ژاپن ، نکات مهم که باید قبل از سفر و در حین سفر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ژاپن ، نکات مهم که باید قبل از سفر و در حین سفر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید