معرفی کتاب های رشته گردشگری و جهانگردی

به گزارش وبلاگ رمزفا، گردشگری یکی از موضوعات بسیار مورد توجه است به ویژه در میان علاقمندان به طبیعت و سفر، گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین علت است که کتاب های گردشگری و یا موضوعات مرتبط با آن از جمله موارد پرفروش از نظر فراوری محتوای گردشگری محسوب می شوند. کتاب های جهانگردی و گردشگری به دو شاخه کتاب های تحصیلی و کتاب هایی با منابع آزاد تقسیم می شوند. در ادامه به معرفی کتب موجود در حوزه گردشگری و جهانگردی می پردازیم.

معرفی کتاب های رشته گردشگری و جهانگردی

کتاب های گردشگری و جهانگردی در دانشگاه

برای تحصیل در رشته گردشگری، شما برای یادگیری به کتاب های رشته گردشگری احتیاج دارید. رشته های مرتبط با گردشگری شامل رشته های علوم اجتماعی و برنامه ریزی گردشگری، مدیریت هتلداری، جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری، گردشگری مذهبی و بعلاوه کارآفرینی گردشگری و مدیریت جهانگردی است.

عناوین کتاب های رشته گردشگری در حالت کلی شامل کتب زبان های خارجی، اقتصاد، ریاضیات و آمار، دروس مدیریت و بازاریابی ، علوم اجتماعی، تاریخ و جغرافیا است.

شناخته شده ترین کتاب های حوزه گردشگری در رشته های مرتبط با این موضوع را می توان به این صورت لیست کرد:

- شناخت صنعت جهانگردی

- گردشگری فرهنگی

- توانمندسازی زنان به وسیله گردشگری

- گردشگری خلاق

خرید کتاب دانشگاهی را می توان به صورت مستقیم از انتشارات کتاب های یاد شده و یا از کتاب فروشی های معتبر ارائه نماینده کتب دانشگاهی خریداری کرد، ضمن این که امکان خرید آنلاین کتاب های دانشگاهی نیز به وسیله بسیاری از سایت های فروشگاهی کتاب های دانشگاهی امکان پذیر است.

مطالعه کتاب های گردشگری به صورت تفریح

اگر رشته دانشگاهی شما مربوط به گردشگری نیست اما به موضوعات گردشگری علاقمند هستید می توانید در این حوزه مطالعه آزاد داشته باشید. اصولا برای علاقمندان به سفر و گردشگری کتاب های موجود در این حوزه می تواند بسیار مجذوب نماینده و هیجان انگیز باشد. کتاب های بسیاری در این زمینه منتشر شده اند که از نظر بالا بردن سطح آگاهی و علم شما در زمینه گردشگری و آشنایی با تجربه دیگر گردشگران در زمینه های مختلف کاربردی و مفید هستند.

تقریبا می توان گفت بیشتر کتاب های موجود در این حوزه در ایران ترجمه از کتاب های خارجی هستند. مشهورترین کتاب هایی که در این زمینه می توانید مطالعه کنید کتاب 1000 مکانی که قبل از مرگ باید ببینید، ماجراجویی های بزرگ، ببر سفید و بخورید، عبادت کنید و عشق بورزید هستند.

مزایای مطالعه کتاب های گردشگری

یک ضرب المثل تاریخی هست که می گوید اگر بودجه سفر کردن ندارید، کتاب بخوانید. مطالعه کتاب های حوزه گردشگری به شما یاری می نماید تا بتوانید اطلاعات خوبی در مورد مکان های دیدنی در کشورهای مختلف جهان داشته باشید، ضمن این که بسیاری از این کتاب ها تجربه افراد ماجراجو در سفرهای گردشگری به منطقه ها مختلف جهان است که خواندن آنها می تواند تجربیات ارزشمندی برای شما به همراه داشته باشد.

کتاب های آکادمیک گردشگری با توجه به این که از منابع آموزشی دانشگاهی محسوب می شوند بیشتر سهم بازار را به خود اختصاص می دهند با این حال می توان ترجمه هایی از کتب خارجی منتشر شده در این زمینه یافت که از نظر محتوایی ارزش بسیار بالایی دارند. با این حال انتقادی که به نشر چنین کتاب هایی وارد است فقدان کتاب های مرجع متنوع در حوزه گردشگری است.

آشنایی با مهمترین مسائل حوزه گردشگری

خواندن کتاب های مرجع گردشگری به شما یاری می نماید تا با مهمترین مسائل و چالش های این حوزه آشنا شوید. به این ترتیب برای انتخاب محل هایی که جهت گردشگری قصد سفر به آنها را دارید دچار مشکل نخواهید شد، ضمن این که می توانید با مطالعه چنین کتاب هایی اطلاعات خود را در زمینه های گوناگون مرتبط افزایش دهید.

انواع کتاب های گردشگری

کتاب های گردشگری با توجه به محتوایی که دارند دارای انواع مختلفی هستند که به توضیح زیر است:

کتاب های فرهنگی و سنتی

در این کتاب ها بیش از هر چیز به فرهنگ، سنت و رسوم کشورهای مختلف پرداخته می گردد. بنابراین می توانید قبل از اقدام به سفر یا ثبت نام در تورهای گردشگری با مطالعه این کتاب ها اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید که به کارتان می آید.

کتاب های معماری

یکی از مهمترین موضوعات گردشگری برای کسانی که به این حوزه علاقه دارند معماری منطقه ها مختلف است. به نظر می رسد کتاب هایی که از دید گردشگری به معماری های مجذوب نماینده کشورها یا منطقه ها مختلف می پردازند کتاب های جالبی برای مطالعه باشند.

معرفی اماکن مذهبی

در حوزه گردشگری مکان های مذهبی نیز بخشی از ماجرا هستند. بسیاری از این منطقه ها در کنار ارزش دینی و اعتقادی که دارند از نظر معماری و تاریخی نیز مورد توجه هستند بنابراین مستنداتی که در این حوزه ارائه گردد می تواند برای خوانندگان مفید باشد.

طبیعت گردی

طبیعت گردی بخش مهمی از گردشگری را به خود اختصاص می دهد. عموم گردشگران و ماجراجویان از طبیعتگردی به عنوان برترین انگیزه برای فعالیت در این حوزه یاد می نمایند. پرداختن به طبیعت گیاهی و جانوری یک منطقه یا ارائه مستنداتی در زمینه تاریخی آن می تواند برای بسیاری از علاقمندان این حوزه مجذوب نماینده باشد.

کتاب های مدیریت گردشگری

از جمله مواردی که در گردشگری باید به آن پرداخته گردد مدیریت گردشگری است. به ویژه این کتاب های برای برگزاری دوره های آموزشی در موسسات آزاد یا تورهای گردشگری می تواند بسیار مفید و کارآمد باشند. این کتاب ها شامل انواع کتاب های زبان شناسی، هتلداری، رهبری تور و ... می گردد.

خرید آنلاین کتاب گردشگری

با توجه به محدود بودن انتشاراتی که کتاب های گردشگری را چاپ می نمایند و یا فقدان کتاب های آموزشی مناسب در این زمینه برترین روش برای دسترسی داشتن به منابع عالی کتاب گردشگری خرید این دست کتاب ها به صورت آنلاین است. خرید کتاب آنلاین چنین کتاب هایی با توجه به کمیاب بودن آنها به کاربران در سراسر کشور اجازه می دهد که به راحتی به کتاب های حوزه گردشگری دسترسی داشته باشند.

به این ترتیب کاربر می تواند بسیاری از کتاب هایی که به راحتی در دسترس کاربران قرار ندارند را تنها با چند کلیک خریداری کند، خواه از جمله کتب دانشگاهی گردشگری باشد یا کتاب های تفریح در این حوزه.

کتاب های گردشگری در سبد محصولات انتشاراتی جایگاه ویژه ای ندارند اما با این حال نباید سلیقه کاربران را نادیده گرفت و معرفی و ترجمه چنین کتاب هایی می تواند در صنعت گردشگری یا علاقمند ساختن عموم مردم به این حوزه نقش بسیار مهمی داشته باشد که نباید از آن غافل شد.

منبع: همگردی

به "معرفی کتاب های رشته گردشگری و جهانگردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کتاب های رشته گردشگری و جهانگردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید