صنایع آلومینیوم توان ایجاد 20 هزار شغل را دارد

به گزارش وبلاگ رمزفا، خبرنگاران/فارس مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با بیان اینکه تا سرانجام خردادماه سال آینده تمام نیروهای این مجموعه تکمیل می گردد، گفت:2500 نفر نیروی مستقیم و 5 هزار اشتغال غیرمستقیم در نهایت جذب این مجموعه می شوند که البته فرصت های غیرمستقیم به 20 هزار نفر نیز می رسد.

صنایع آلومینیوم توان ایجاد 20 هزار شغل را دارد

مهدی زحمتکش آدینه 24 دی در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سئوالی در مورد تشکیل کنسرسیوم برای صنایع آلومینیوم، گفت: برای کنسرسیوم مجموعه ایمیدرو پیشنهاد داده بودند، اما در شرایط فعلی به علت عدم امکان همسان سازی منافع مشارکت نمایندگان و سرمایه گذاران امکان پذیر نیست.

او با بیان اینکه در ابتدا احداث کارخانه های آلمینا و سی پی سی باید مورد توجه قرار گیرد که در این صورت احتیاج به کنسرسیوم وجود ندارد، اضافه نمود: سیاست مجموعه در یک سال گذشته تعیین است و نمی توان یک سیاست واحد را در همه شرکت های آلومینیوم دنبال کرد.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با بیان اینکه باید به هر شکل ممکن مواد اولیه را تامین می کردیم، گفت: برای اینکه ظرفیت را کامل کنیم تامین مواد اولیه را دو برابر کردیم. اساس سیاست ها بر تامین مواد اولیه است، چون نرسیدن مواد اولیه ضربه سهمگینی به این صنعت می زند و اینکه ما درباره سیاست سرمایه گذاران صحبت می کنیم به معنای انحصار نیست.

زحمتکش با بیان اینکه پیش از آلومینیوم جنوب از نظر فراوری در رتبه 19 جهان بودیم، اما بعد از ورود سالکو به رتبه 13 رسیدیم، بیان کرد: از نظر مواد اولیه آلومینیوم یک دهم درصد ذخایر آلومینیوم را در کشور داریم که امکانات در این زمینه محدود است.

او با بیان اینکه صادرات تا به امروز بیشتر جنبه تهاتر داشته است، گفت: در 10 سال گذشته میانگین فراوری 350 هزار تن بوده است، اما با سالکو فراوری داخل بیشتر شده است.

مدیرعامل مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با بیان اینکه در حال حاضر 300 تا 400 هزار تن احتیاج داخل است، اضافه نمود: با فراوری دیگر کارخانه ها بین 300 تا 400 هزار تن می توانند صادرات داشته باشند و ترکیه مقصد اول برای صادرات است و قبل از این چین بوده است الان 60 درصد فراوری به ترکیه صادر می گردد.

زحمتکش در پاسخ به سوالی درباره راه های دسترسی گفت: برای جاده و راه های دسترسی فعلا خود سالکو نمی تواند ورود کند، اما در برنامه است که در آینده ورود کند؛ جاده پارسیان - لامرد نیز به وسیله ایمیدرو در دست اقدام است.

او با بیان اینکه سهام آلومینیوم در بورس کالا نیز عرضه می گردد، اضافه نمود: متناسب با قیمت دلار و شرایط بازار شرایط خوبی دارد.

مدیرعامل آلومینیوم جنوب کشور درباره حمایت از سرمایه گذاران نیز گفت: در مصوبات هیئت مدیره داریم که سرمایه گذارانی که بتوانند سرمایه گذاری نمایند خوراک و مذاب در اختیار آن ها قرار می دهیم، چون صنایع پایین دستی بیشتر به اقتصاد کشور یاری می نماید و تا زمانی که سرمایه گذاران داخلی احتیاج به مواد مذاب داشته باشند یک کیلوی آن ها صادر نمی گردد.

زحمتکش با بیان اینکه تا سرانجام خردادماه سال آینده تمام نیروها تکمیل می گردد، گفت: 2500 نفر نیروی مستقیم و 5 هزار تا اشتغال غیرمستقیم که البته فرصت های غیرمستقیم به 20 هزار نفر نیز می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "صنایع آلومینیوم توان ایجاد 20 هزار شغل را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع آلومینیوم توان ایجاد 20 هزار شغل را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید