نامه نماینده مردم ارومیه در مجلس به وزیر جهاد کشاورزی در مورد معضل سیب

به گزارش وبلاگ رمزفا، خبرنگاران/آذربایجان غربی وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی خواهان رسیدگی به معضل سیب ارومیه و برطرف داستان تکراری انباشت این محصول در کنار جاده ها و صادرات آن شد.

نامه نماینده مردم ارومیه در مجلس به وزیر جهاد کشاورزی در مورد معضل سیب

به گزارش وبلاگ رمزفا به نقل از روابط عمومی دفتر جلال زاده، متن نامه بدین توضیح است

جناب آقای دکتر سید جواد ساداتی نژاد

وزیر محترم جهاد کشاورزی

سلام علیکم

همانگونه که استحضار دارید آذربایجان غربی و شهر زیبای ارومیه با برخورداری از اقلیم مناسب به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور نقش بسیار مهمی در تامین مواد غذایی و امنیت غذایی کشور ایفا می کنند و کشاورزان غیور این شهر با تحمل تمام سختی ها اجازه نداده اند چرخ اقتصاد کشاورزی کشور دچار خلل گردد.

این استان با میانه فراوری سالانه یک میلیون تن سیب رتبه نخست فراوری این محصول را به خود اختصاص داده و این در حالی است که همه ساله در فروش و صادرات این محصول، مسائل فراوانی وجود دارد که سبب نگرانی و ضرر و زیان کشاورزان می گردد.لازم به ذکر است طبق نظر دستگاه های مسئول فراوری سیب جاری افزایش نیز داشته است.

دپوی هرساله سیب ارومیه سال جاری نیز تکرار شده و دسترنج کشاورزان عزیز ارومیه در کنار جاده ها در حال نابودی است.

از اقدام به موقع وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی سیب صنعتی در استان که البته می توانست بهتر از این انجام پذیرد قدردانی کرده اعلام می کنم راه چاره مسئله سیب ارومیه فراتر از تصمیمات مقطعی و مسکن مانند است.

بهمن سیب سردخانه ای پیش رو است و مسائل به وجود آمده در خرید تضمینی محصولات کشاورزی قصه ای پر غصه است و انگار تمامی ندارد.

جناب آقای وزیر زمان به شدت به ضرر کشاورزان در حال سپری شدن است و جبران آن بسیار سخت و فاجعه بار.

اکنون وزارت جهاد کشاورزی باید ضمن تشکیل کمیته ویژه سیب به عنوان محصول استراتژیک و صادراتی در حوزه باغبانی برای کشور در دولت سیزدهم به داد کشاورزان عزیز ارومیه برسد و پیش از اینکه سیل نامه ها و تذکرات از طرف کنندگان مردم روانه وزارت جهاد گردد، در مورد مباحث قیمت گذاری، فرآوری و بسته بندی، فروش داخلی، صادرات، بازار شب عید و ترویج و اصلاح ارقام سیب موجود در ارومیه اقدام عاجل و اساسی نماید.

شایان ذکر است در جلساتی که با وزیر سابق جهاد کشاورزی در مورد سیب ارومیه داشتم، از وزارت جهاد کشاورزی درخواست نمودم با اعزام تیم تحقیقاتی از متخصصان وزارت، مطالعات اصلاح ارقام سیب درختی ارومیه در راستای کاهش آمار فراوری سیب صنعتی و افزایش کیفیت محصول در استان شروع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "نامه نماینده مردم ارومیه در مجلس به وزیر جهاد کشاورزی در مورد معضل سیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه نماینده مردم ارومیه در مجلس به وزیر جهاد کشاورزی در مورد معضل سیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید