پیگیری سازمان بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودرو های کف کارخانه

به گزارش وبلاگ رمزفا، معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به همراه بازرس کل امور صمت و هیات بازرسی ذی ربط صبح روز آدینه از گروه های خودروسازی ایران خودرو و سایپا بازدید کرد و پیگیر فرایند تجاری سازی و تکمیل خودرو های ناقص و کف کارخانه شد.

پیگیری سازمان بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودرو های کف کارخانه

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ رمزفا، به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، غلامعباس ترکی با بیان اینکه 29 شهریورماه در سازمان بازرسی کل کشور جلسه ای با خودروسازان درخصوص جمع آوری خودرو های کف برگزار گردید که خودوسازان در این زمینه اعلام آمادگی کردند، گفت: در بازدید امروز مدیرعامل ایران خودرو گزارش داد هم زمان با افزایش تیراژ فراوری، 33 هزار دستگاه خودرو را تجاری سازی نموده اند که در حدود 3 هزار دستگاه آن مربوط به خودرو های کف کارخانه بوده است و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد تعداد خودرو های کف تا 15 آبان از 50 هزار دستگاه به 10 هزار دستگاه کاهش یابد.

وی تاکید کرد: خودروسازان باید ضمن ارتقای کمی و کیفی محصولات، به سمت طراحی و فراوری پلتفرم مشترک برای کاهش قیمت تمام شده محصول گام بردارند.

معاون نظارت و بازرسی امور فراوریی سازمان بازرسی کل کشور، اضافه نمود: مسائل فعلی خودروسازان مانند خودرو های دارای کسری قطعه، با همدلی زنجیره تامین و جهادگران عرصه فراوری حل خواهد شد، اما انتظار تغییرات بنیادی و ارتقای کمی و کیفی در فراوری محصول را داریم تا خودروسازان بتوانند پاسخ گوی احتیاج مشتریان باشند.

وی با اشاره به بازدید از خطوط فراوری خودروسازان، توضیح داد: خودرو های بسیاری به علت نبود یک یا سه قطعه الکترونیکی و های تک که ناشی از تحریم و مسائل موجود در جهت خرید قطعات است، در پارکینگ مانده که با حمایت مسوولان ذی ربط و تامین قطعات، تجاری سازی و تحویل مشتریان خواهد شد.

ترکی تاکید کرد: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان مرجع ناظر که نظارت های تخصصی انجام می دهد، برای برطرف گلوگاه و موانع برای جهش فراوری در کنار خودروسازان قرار گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی امور فراوریی سازمان بازرسی کل کشور، گفت: سازمان با برگزاری نشست های تخصصی با مدیران و مسئولان دستگاه ها در پی این امر است که مقدار خودرو های ناقص در پارکینگ خودروسازان کاهش یافته و مردم سریع تر به خودرو های ثبت نامی خود دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در نشست های تخصصی، راه چاره هایی اتخاذ شده تا شرکت های خودروساز بتوانند خودرو های ناقص را به مردم تحویل دهند و به تعهدات خود عمل کنند، تاکید کرد در این راستا موانع و مسائلی وجود دارد که لازم است با همکاری دستگاه های مسئول حل گردد.

معاون نظارت و بازرسی امور فراوریی سازمان بازرسی کل کشور توضیح داد: قرار است مسائل و مسایلی که خودروسازان با آن درگیر هستند در نشست با مسئولان مورد پیگیری قرار گیرد و شرایطی فراهم گردد که خودروسازان دغدغه کمتری برای حل مسائل خود داشته باشند.

ترکی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور از کاهش خودرو های ناقص استقبال می نماید، توضیح داد: انتظار داریم شرکت های خودروساز اولویت تامین قطعات مورداحتیاج را از شرکت های قطعه ساز داخلی قرار دهند و جز موارد ضروری و اضطراری سراغ خرید قطعات خارجی نروند.

معاون نظارت و بازرسی امور فراوریی سازمان بازرسی کل کشور گفت: خواسته دیگر از شرکت های خودروسازی این است که به سمت هم افزایی بروند و از امکانات یکدیگر استفاده کنند؛ اگر چنین اتفاقی دنبال گردد ضمن مدیریت و کاهش هزینه ها می توان خودرو های اقتصادی فراوری کرد.

ترکی تاکید کرد: اگر شرکت های خودروسازی، اقتصادی شوند امکان افزایش و جهش فراوری وجود دارد و می توان برای صادرات خودرو با قیمت های رقابتی برنامه ریزی کرد.

اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور نیز گفت: خودروسازان می توانند قطعات مورد احتیاج خود را به شرط اینکه ظرفیتی برای ساخت در سامانه توان ایران درج نشده باشد، با ثبت سفارش و صرفه و صلاح احتیاج خود را تأمین کنند.

وی با بیان اینکه در تأمین بعضی قطعات خاص، انحصار شکل گرفته، گفت: وزارت صمت باید با تأسیس نهاد تنظیم گری در این باره ورود کند و قابلیت دسترسی به قطعات خاص از جمله قطعات تک و الکترونیکی را برای متقاضیان فراهم کند. میرمحمدی اضافه نمود: خودروسازان اگر برای تأمین قطعات از تامین کنندگانی که بعضا سهام دولتی نیز دارند و امکان نظارت بر ایشان میسور است و یا در ارتباط با تأمین اقتصادی، با مسائلی روبرو هستند، موضوع را به بازرسی کل کشور منعکس کنند تا با ورود به مساله اجحافی در حق صنعت خودروسازی صورت نگیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته خودروسازان برای کاهش قیمت تمام شده، گفت: این اقدامات کافی نیست ضمن اینکه خودروسازان باید با فروش املاک مازاد و دارایی های غیر مولد خود هم در تأمین اقتصادی و هم کاهش قیمت تمام شده محصول اهتمام لازم معمول کنند.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور بعلاوه اضافه نمود: اگرچه کاهش خودرو های ناقص در کف کارخانه خبر خوبی است، اما خودروسازان باید در فرآیند تجاری سازی، تعداد این خودرو ها را به حد قابل قبول نزدیک کنند که هم اکنون فاصله دارد.

میرمحمدی بازرس کل امور صمت با تاکید بر مطالبه و پایش اقدامات خودروسازان بر اساس برنامه زمانبندی برای کاهش خودرو های ناقص، به مسوولیت وزارت صمت به منظور پیگیری و برطرف مسائل خودروسازان اشاره کرد و هم افزایی در این مقوله بین سیاستگذار و خودروسازان را عامل مهمی در مرتفع نمودن مسائل موجود برشمرد، ایشان ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم در تامین مواد اولیه و نهاده های فراوری برای خودروسازان با فرایند واحد را در شرایط اقتصادی فعلی، از جمله سیاست های وزارت صمت و متولیان ذی ربط مطرح نمود تا موضوع با کاهش بهای تمام شده محصول و جهش فراوری در تیراژ خودرو های تجاری، قابل عرضه به متقاضیان و جوابگوی احتیاج آن ها باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیگیری سازمان بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودرو های کف کارخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری سازمان بازرسی از خودروسازان برای تحویل خودرو های کف کارخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید