قیمت 53 کالای پرمصرف کاهشی شد

به گزارش وبلاگ رمزفا، مدیرکل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در پی آنالیز روند تغییرات قیمت 100 قلم کالای ضروری و اساسی در 24 مهرماه سال جاری، قیمت 53 قلم کالای پرمصرف روند کاهشی داشته است.

قیمت 53 کالای پرمصرف کاهشی شد

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهرداد ایزدی با اشاره به رصد روزانه و مستمر 100 قلم کالای پرمصرف و اساسی بیان نمود: نتایج این رصد در بیست و چهارم مهرماه سال جاری نشان می دهد در 6 گروه کالایی منجمله کالاهای اساسی و مواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، کاغذ، لوازم مصرفی، مصالح ساختمانی و در نهایت خودرو، 53 قلم کالا نسبت به میانگین ماه گذشته روند کاهشی داشته که بیشترین کاهش قیمت به ترتیب به سیب زمینی با 34.3 درصد، گوجه فرنگی با 10.4 درصد و موز با 8.6 درصد اختصاص دارد.

او اضافه نمود: شواهد نشان می دهد که در این بازه زمانی کالاهایی همچون رب گوجه فرنگی، کاغذ چاپ، گوساله و گوسفند زنده، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله مخلوط، دو نوع روغن، کاغذ روزنامه وارداتی، مرغ زنده و گوشت مرغ، لوازم خانگی از قبیل لباسشویی و تلویزیون از کاهش محسوس قیمت برخوردار بوده اند.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از بین 100 قلم کالا؛ 18 قلم کالا شامل برنج داخلی، بعضی حبوبات، سیمان و لاستیک پژویی افزایش بین صفر تا یک درصدی داشته اند.

ایزدی افزود: البته در مقابل نیز قیمت 29 قلم کالا همچون خیار رسمی، تخم مرغ، جوجه یکروزه و انواع تیرآهن 14، 16 و 18؛ افزایش بیش از یک درصد داشته اند که تنها 6 قلم از آنها افزایش بیش از 5 درصد داشته اند.

او تغییر فصل را عامل بعضی از این افزایشها دانست و توضیح داد: کماکان پیگیری ها و اقدامات لازم به منظور ثبات و حتی کاهش قیمت این کالاها در دستور کار واقع شده است و پیش بینی ما این است که با توجه به برنامه ریزی های که در این حوزه انجام داده ایم، در آینده شاهد نتایج این اقدامات و کاهش قیمت ها در بازار باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت 53 کالای پرمصرف کاهشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت 53 کالای پرمصرف کاهشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید