رونق تور های ویژه گیاهخواران در دنیا ، سفرهای داخلی گیاهخوارن در ایران به کجا خواهد رسید؟

به گزارش وبلاگ رمزفا، سفر گیاهخواران معمولا با چالش هایی برای پیدا کردن غذا و خوراکی های مناسب در مقصد سفر روبروست اما به وجود آمدن تورهای ویژه گیاهخواران در برخی کشورها سبب شده که این مشکل برای آنها از بین برود.

رونق تور های ویژه گیاهخواران در دنیا ، سفرهای داخلی گیاهخوارن در ایران به کجا خواهد رسید؟

وبلاگ رمزفا: تورهای مخصوص گیاهخواران مدتی است که در نقاط مختلف دنیا برپا می شود و طرفداران خود را دارد. معمولا یکی از مهم ترین بخش های هر سفر خوراک است و این مساله کار را برای گیاهخوارانی که همراه دیگر افراد با تور سفر می کنند سخت می کند. معمولا تورها بر اساس رژیم غذایی گیاهخواران برنامه ریزی نمی شود و گیاهخواران در این سفرها باید بگردند تا ببینند در منو غذای رستوران یا کافه منتخب تور چه چیزی مناسب برای آنها پیدا می شود، همچنین پیدا کردن رستوران مناسب ممکن است در کشورها و شهرهای گوناگون برای افراد سخت باشد در حالی که در تورهای ویژه گیاه خواران برنامه ریزی به گونه ای است که آنها بتوانند وعده های غذایی یا میان وعده ها را در بهترین رستوران های گیاهخواران داشته باشند.

در سفر به کشورهای شرقی همانند هند یا نپال که گیاهخواری بخشی قابل توجهی از فرهنگ غذایی آنهاست، احتمالا پیدا کردن رستوران های ویژه گیاهخواران چندان سخت نیست اما در اغلب کشورها گوشت یا محصولات دامی ماده غذایی حاکم بر رژیم های غذایی است مخصوصا در اروپا و کشورهای غربی، به همین خاطر هم با افزایش گرایش به گیاهخواری تورهای ویژه گیاهخواران در اروپا افزایش پیدا کرده است.

در برخی از این تورها برنامه هایی اضافه از آنچه در دیگر تورها وجود دارد هم در اولویت قرار می گیرد، مثلا برنامه بازدید از مزرعه های ارگانیک که محصولات گیاهی تولید می کنند و از جاذبه های گردشگری کشاورزی هستند، معمولا در این تورها قرار می گیرد.

تورهای داخلی گیاهخواری در ایران

سفرهای گروهی برپایه گیاهخواری چند سالی است که توسط برخی باشگاه های یوگا در ایران برنامه ریزی می شود اما معمولا این سفرها در گروه گردشگری ورزشی جای می گیرند و هدف از سفر انجام ورزش یوگا در طبیعت و تجربه یک سبک زندگی جدید است اما برای گردشگری تاریخی، فرهنگی و … معمولا تورهای ویژه گیاهخوارن وجود ندارد اما باید دید با افزایش گیاهخواران برنامه ریزی تورهای داخلی به چه سمت می رود.

سفرهای گیاهخوارهان در داخل ایران معمولا با مشکل روبروست چرا که کمتر رستوران های شناخته شده ویژه این افراد در شهرهای کوچک ایران دیده می شود یا اینکه در منو رستوران ها بخش ویژه ای در این زمینه وجود ندارد و ممکن است گردشگران اطلاعات کافی در مورد غذاهای محلی و بومی هر منطقه نداشته باشند در حالی اگرچه غذاهای بر پایه گوشت و محصولات دامی شهرت بسکمک در میان غذاهای بومی ایران دارند اما تنوع غذاهای بومی در ایران آنقدر زیاد است که با یک ساماندهی و آموزش به جوامع محلی در این زمینه، ایران می تواند مقصد گردشگری گیاهخواران از سراسر دنیا باشد.

اپلیکیشن ها به کمک شما می آیند

امروزه اپلیکیشن های مختلفی برای گوشی های هوشمند ساخته شده که مکان رستوران های مناسب برای گیاهخواران را در مناطق مختلف دنیا نشان می دهد، از جمله این اپلیکیشن ها می توان به Happy COW، vegman، veganxpress و … اشاره کرد.

منبع: چمدان

به "رونق تور های ویژه گیاهخواران در دنیا ، سفرهای داخلی گیاهخوارن در ایران به کجا خواهد رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق تور های ویژه گیاهخواران در دنیا ، سفرهای داخلی گیاهخوارن در ایران به کجا خواهد رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید