راهنمای خرید آداپتور PoE: معرفی 8 آداپتور PoE پرفروش بازار ایرانآداپتور PoE گیگابیتی تندا مدل POE30G، AT

به گزارش وبلاگ رمزفا، اگر شما یک دوربین مدار بسته، روتر میکروتیک، مودم بیرونی و هر دستگاه تحت شبکه دیگری داشته باشید که به پریز برق دسترسی ندارد یا کابل کشی برق برای آن امکان پذیر نیست؛ باید سراغ خرید و استفاده یک آداپتور PoE بروید.

راهنمای خرید آداپتور PoE: معرفی 8 آداپتور PoE پرفروش بازار ایرانآداپتور PoE گیگابیتی تندا مدل POE30G، AT

آداپتور PoE وظیفه ارسال برق روی یک کابل شبکه و درگاه اترنت و تامین انرژی یک دستگاه متصل به آن را دارد. تصور کنید یک مودم بیرونی در خارج خانه و پشت بام نصب کردید. احتمالا، تامین برق در پشت بام سخت و امکان پذیر نباشد و از سوی دیگر، خطرناک است. بعلاوه، اغلب اوقات مودم های بیرونی، دوربین های مدار بسته، سنسورهای محیطی و نظایر این ها، آداپتور برق مستقیم ندارند.

بیشتر بخوانید:

راه کار شما کشیدن یک کابل اترنت از مودم یا دوربین و روتر به درون خانه و اتصال به یک آداپتور PoE است. هر آداپتور PoE دارای حداقل دو درگاه شبکه LAN است که یک درگاه RJ45 اترنت به دستگاه PoE و درگاه LAN دیگر برای انتقال اطلاعات است. آداپتور PoE برق شهری را تبدیل به سیگنال و انرژی قابل انتقال روی کابل شبکه می نماید و برق به وسیله کابل اترنت به دوربین، مودم و روتر می رسد. با آداپتور پی او ای می تواند برق و اطلاعات را به وسیله یک کابل شبکه تا 100 متر انتقال دهید.

فناوری PoE یک راه کار قدیمی و شناخته شده برای تامین انرژی تجهیزات پسیو شبکه است. سال ها است که از روترها، سوئیچ ها و تجهیزات PoE در شبکه ها و خانه ها استفاده می شوند. آداپتورهای PoE در میزان، شکل، کاربردها و مدل های مختلف ساخته می شوند و هریک مشخصات خاص خود را دارند.

بعضی مدل های آداپتور PoE فقط یک مبدل و کابل رابط ساده هستند و بعضی مدل های دیگر یک دستگاه کامل با مانیتور و چندین درگاه برای اتصال چندین دستگاه و کلیدهایی برای تنظیم ولتاژ هستند.

در هنگام خرید آداپتور PoE به چه نکاتی توجه کنیم؟

نباید چشن بسته سراغ خرید یک آداپتور PoE بروید. باید دقیقا بدانید دستگاه شما احتیاج به چه نوع آداپتور پی او ای دارد و با چه ولتاژ و آمپر و درگاه شبکه اترنتی کار می نماید. بعضی از مهم ترین پارامترهای خرید یک آداپتور PoE را در زیر اشاره کردیم:

درگاه اترنت گیگابیتی

بعضی از آداپتورهای پی او ای از درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی و بعضی دیگر از سرعت هزار مگابیتی یا یک گیگابیتی پشتیبانی می نمایند. بسیار مهم است که دستگاه شما به یک LAN صد مگابیتی یا هزار مگابیتی احتیاج دارد و مطابق با آن، یک آداپتور با LAN مگابیتی یا گیگابیتی بخرید. معمولا، آداپتورهای پی او ای گیگابیتی گران تر و کمیاب تر هستند.

ولتاژ و آمپر

فاکتور مهم دیگر در خرید یک آداپتور PoE، توجه به ولتاژ و آمپر مورد احتیاج دستگاهی است که باید به آداپتور پی او ای وصل گردد. معمولا اینجکتورهای پی او ای در ولتاژهای 5 ولت، 12 ولت، 24 ولت و 48 ولت عرضه می گردد و شما باید یکی از این ولتاژها را متناسب با دستگاه خود انتخاب کنید. کم مصرف ترین دستگاه ها از 5 ولت و پرمصرف ترین دستگاه ها از 24 ولت استفاده می نمایند و دستگاهی باید بسیار بزرگ و پرمصرف باشد که از 48 ولت استفاده کند.

آداپتور برق

بعضی از مدل های آداپتور پی او ای، برق و انرژی را به طور مستقیم به وسیله یک آداپتور برق و اتصال به پریز برق، تامین می نمایند و بعضی دیگر به یک سوئیچ یا دستگاه شبکه PoE متصل می شوند. شما باید تصمیم بگیرید که کدام نوع آداپتور PoE را احتیاج دارید. معمولا، مدل هایی که به پریز برق وصل می شوند؛ کاربرد بیشتر و استفاده آسان تری دارند.

تکی یا چندگانه

اشاره کردیم که دستگاه های آداپتور poe می توانند تکی باشند؛ یعنی فقط یک دستگاه به آن ها وصل گردد یا اینکه چندگانه باشند و همچون یک هاب مرکزی عمل نمایند تا چندین دستگاه poe به آن ها وصل گردد. این کاملا به احتیاج شما بستگی دارد و اینکه یک آداپتور PoE برای چند دستگاه احتیاج دارید.

8 آداپتور PoE پرفروش بازار ایران

آداپتور POE مدل RS2

درگاه اترنت: 10/100 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: -

نوع تامین انرژی: آداپتور

قیمت: 52,320 تومان

اگر تصمیم به خرید یک آداپتور ساده برای مودم و روتر خانگی دارید؛ می توانید کیت دو تایی RS2 را با قیمت بسیار پایین 53 هزار تومان بخرید. این آداپتور PoE در یک سر، سوکت آداپتور برق و درگاه LAN صد مگابیتی و در سوی دیگر LAN پی او ای را شاهد هستیم.

آداپتور POE میکروتیک RBGPOE

درگاه اترنت: 10/100/1000 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: 18 تا 57 ولت؛ 0.3 تا 2 آمپر

نوع تامین انرژی: آداپتور

قیمت: 267,990 تومان

آداپتور میکروتیک RBGPOE یکی از ساده ترین آداپتورهای PoE در بازار ایران است که برای کاهش کابل کشی های روتر و مودم و به ویژه روتر بردهای میکروتیک استفاده می گردد. این آداپتور در یک سر خود سوکت اتصال آداپتور برق و کابل شبکه دیتا و در سر دیگر خود درگاه اترنت گیگابیتی PoE برای اتصال به روتر دارد.

آداپتور POE یوبیکیوتی مدل UBI-24-5

درگاه اترنت: 10/100 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: 0.5 آمپر، 24 ولت

نوع تامین انرژی: دو شاخه نوع C

قیمت: 299,000 تومان

شرکت یوبیکیوتی یکی از برندهای معروف بازار آداپتورهای PoE است و بیش از 20 مدل با مشخصات مختلف دارد. مدل GP-A240-050 تقریبا یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین مدل های این شرکت است که کاربردهای زیادی دارد و برای غالب کاربران مناسب است. در این مدل یک کلید ریست قرار داده شده است و کاملا در برابر افزایش ولتاژ یا افزایش دما مقاوم است و نقش محافظت نماینده دارد.

آداپتور PoE یوبیکیوتی مدل GP-A240-050G

درگاه اترنت: 10/100/1000 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: 0.5 آمپر، 12 ولت

نوع تامین انرژی: دو شاخه نوع C

قیمت: 650,000 تومان (با 48 درصد تخفیف 351 هزار تومان)

مدل گیگابیتی GP-A240-050 آداپتور PoE یوبیکیوتی نیز در بازار پرفروش است. کیفیت این آداپتور بالا است و تقریبا برای بسیاری از کاربردها و کاربران از جمله روترهای میکروتیک، دوربین های مدار بسته، اکسس پوینت ها، مودم های فضای باز و غیره مناسب است. این آداپتور نیز از یک کلید ریست برخودار است و محافظ افزایش ولتاژ و دما دارد.

آداپتور PoE تی پی لینک مدل TL-PoE200

درگاه اترنت: 10/100 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: 0.5 آمپر، 48 ولت

نوع تامین انرژی: آداپتور برق

قیمت: 412,000 تومان

مزیت خرید این آداپتور PoE تی پی لینک این است که در جعبه آن یک کیت دو تایی قرار داده شده است و شما با یک خرید، صاحب دو آداپتور PoE مناسب برای اسپلیترهای poE می شوید. این آداپتور دارای یک چراغ نشانگر LED برای نشان دادن روشن/خاموش بودن دستگاه است و از ورودی برق 100 آمپر و ولتاژ AC تا 240 ولت پشتیبانی می نماید.

آداپتور PoE گیگابیتی تندا مدل POE30G-AT

درگاه اترنت: 10/100/1000 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: 0.5 آمپر، 30 ولت

نوع تامین انرژی: آداپتور برق

قیمت: 530,000 تومان

یکی از پرفروش ترین آداپتورهای پی او ای در بازار ایران متعلق به تندا است. این آداپتور خروجی 30 وات می دهد و قابلیت تحمل دما صفر تا 40 سانتی گراد و رطوبت 10 الی 90 درصد را دارد. یک نشانگر LED برای نمایش شرایط آداپتور دارد و کیفیت نسبتا مناسبی به شما می دهد. با توجه به گیگابیتی بودن درگاه LAN می توانید برای هر نوع دستگاهی بهره ببرید. اگر مدل مقرون به صرفه تر همین آداپتور PoE را خواستید؛ می توانید مدل PoE15F را با قیمت کمتر در حدود 260 هزار تومان بخرید.

آداپتور POE میکروتیک RBGPOE

درگاه اترنت: 10/100/1000 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: 0.3 آمپر، 9 تا 48 ولت

نوع تامین انرژی: آداپتور برق

قیمت: 310,000 تومان

یکی از ساده ترین و سبک ترین آداپتورهای پی او ای گیگابیتی بازار دوباره از آن برند میکروتیک و این بار مدل RBGPOE است که به راحتی به روتربردهای میکروتیک وصل می گردد و یک ابزار کار راه اندازی درست و حسابی است. در این آداپتور از کانکتورهای روکش دار استفاده شده است.

آداپتور POE نتلن مدل F101-P48VV

درگاه اترنت: 10/100 مگابیتی

ولتاژ و آمپر: 0.3 آمپر، 15 تا 48 ولت

نوع تامین انرژی: کابل برق دو شاخه

قیمت: 395,000 تومان

این آداپتور PoE ساخت ایران است ولی کیفیت بدنه و کارایی آن خوب از آب درآمده است و باز در غالب فروشگاه های شبکه، جزو پرفروش ترین آداپتورهای پی او ای محسوب می گردد. چراغ چشمک زن آن در رنگ های مختلف، می تواند شرایط عملکرد آداپتور را به سادگی به شما منتقل کند.

منبع: شبکه چی

به "راهنمای خرید آداپتور PoE: معرفی 8 آداپتور PoE پرفروش بازار ایرانآداپتور PoE گیگابیتی تندا مدل POE30G، AT" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید آداپتور PoE: معرفی 8 آداپتور PoE پرفروش بازار ایرانآداپتور PoE گیگابیتی تندا مدل POE30G، AT"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید