صفر تا صد خرید دامنه

به گزارش وبلاگ رمزفا، امروزه به علت پیشرفت تکنولوژی و رشد فضای دیجیتال، استفاده از سایت و وب سایت ها برای مقاصد گوناگون روز به روز بیشتر می گردد. خرید هاست و دامنهمطلوب و متناسب با هدف سایت شما، اولین گامی است که می بایست برای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود در فضای وب بردارید. خرید دامنه مناسب بسیار مهم است؛ زیرا همان طور که در واقعیت، منطقه و آدرس یک فروشگاه اولین اطلاعاتی است که مشتریان برای مراجعه و خرید از آن باید در دسترس داشته باشند، در فضای مجازی و وب نیز دامنه تنها آدرسی بوده که از طریق آن کاربران می توانند به فضای سایت شما ورود نموده و با خدمات یا محصولات شما آشنا شوند.

صفر تا صد خرید دامنه

بنابراین روشن است که امنیت و کارآمد بودن یک دامنه تا چه حد اهمیت دارد. در این مقاله قصد داریم ضمن ارائه مطالبی مفید در رابطه با ثبت دامنه و معرفی انواع آن، به موضوع خرید دامنه خارجی و ir پرداخته و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

دامنه چیست؟

قبل از اینکه به موضوع خرید دامنه بپردازیم، بهتر است تعریف دقیقی از دامنه یا دامین ارائه دهیم. به بیانی ساده، دامنه نامی است که شما روی سایت خود قرار دهید. یا به عبارتی دیگر، دامنه آدرس اینترنتی سایت شما است. برای مثال اگر بخواهیم یک کسب و کار آنلاین را به وسیله سایت شروع کرده و مشتریان را به خرید محصولات و یا دریافت خدمات خود جذب نماییم، در وهله اول ضروری است این کسب و کار را در یک منطقه درست ایجاد نموده و با یک آدرس صحیح و تعیین به دیگران معرفی کنیم تا مشتریان بتوانند به آسانی آن را به فکر بسپارند و بدون هیچ مسئله ای به وسیله آدرس به سایت و خدمات مان دسترسی یابند.

حال دامنه یا دامین (domain)، یک آدرس مجازی برای کسب و کار آنلاین است که قسمت اصلی URL وب سایت شما متشکل از آن بوده و با یک پسوند مانند com برای جستجوی سایت شما در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع برای ورود به یک سایت، آدرس اینترنتی که در نوار بالای مرورگر می نویسیم، همان دامنه سایت مورد نظر ما است که به فرآیند تهیه آن، ثبت دامین می گویند.

خرید دامنه چگونه انجام می گردد؟

نکته قابل توجه در رابطه با دامنه ها این است که در زمان ثبت دامین می بایست در ابتدا از آزاد بودن یا در دسترس بودن دامنه مدنظر خود اطمینان حاصل کنید. یعنی اگر دامنه ای که شما انتخاب کرده اید را کسی قبلا ثبت کرده باشد، دیگر امکان استفاده از آن برای شما وجود نخواهد داشت و در این صورت باید دامنه دیگری را برای سایت خود انتخاب کنید.

اما در بسیاری از موارد دامنه مدنظر ما یک دامنه سطح بالا یا TLD است که نمی توان به سادگی از آن صرف نظر نمود؛ در چنین شرایطی افراد به خرید دامنه می پردازند. یعنی اگر بخواهیم دامنه ای را که قبلا ثبت شده مجددا به ثبت برسانیم، می بایست با متقاعد نمودن صاحب دامنه مورد نظر، آن را خریداری کنیم. برای خرید دامنه ممکن است با شرایط گوناگونی رو به رو شویم.

· خرید یک دامنه که به منظور فروش با هزینه ای بالاتر به ثبت رسیده است

بسیاری از افراد در بازار داغ خرید و فروش دامنه، دامین هایی را که مناسب بوده یا دارای برندهایی معتبر هستند ثبت کرده تا بتوانند در آینده به افرادی که متقاضی خرید آن ها هستند با قیمت بالاتری بفروشند.

· خرید و فروش دامنه ثبت شده که بلااستفاده است

در بعضی موارد افرادی به ثبت دامنه می پردازند؛ اما پس از مدتی دیگر از آن استفاده نخواهند کرد یا دیگر نیازی به آن ندارند. در چنین مواقعی می توان به وسیله whoise دامنه، اطلاعات مربوط به مالک آن را به دست آورد و سپس برای خریداری آن اقدام نمود.

· خرید یک دامنه در حال بهره برداری

ممکن است دامنه مورد نظر شما، دامنه ای باشد که فرد دیگری در حال استفاده و بهره برداری از آن است. در این صورت امکان خریداری این نوع دامنه ها ناممکن است؛ زیرا اشخاصی که در حال کار با دامنه به ثبت رسیده خود هستند، علتی برای فروش آن نخواهند داشت. اما در هر حال می توان به وسیله تماس با مالک دامنه شرایط را جویا شد و در صورت امکان آن را خریداری نمود.

خرید دامنه ir

با توضیحاتی که راجع به ثبت دامنه یا خرید آن ارائه شد، حال باید به این نکته اشاره کرد که دامنه ها انواع گوناگونی دارند؛ هر کشور دارای پسوند ملی مخصوص به خود بوده که دامنه ملی ایران با پسوند ir ثبت می گردد. دامنه ملی بیانگر حوزه فعالیت کشوری شما است که از این طریق به کاربران نمایش داده می گردد.

هزینهخرید دامنه ir بسیار کمتر از دامنه های بین المللی بوده و به همین علت برای افرادی که در پی راه اندازی یک سایت ارزان برای کسب و کار خود هستند، بسیار کارآمد خواهد بود. از دیگر دامنه های محبوب داخلی می توان به .co، .ir و .org و ... اشاره کرد.

خرید دامنه خارجی

در این میان دامنه های خارجی یا بین المللی نیز از هواداران بی شماری برخوردارند که دامنه خارجی با پسوند com در بین کاربران محبوبیت بیشتری داشته و پرکاربرد است. این دامنه در گذشته اغلب به وسیله سایت هایی که فعالیت تجاری انجام می دادند، خریداری می شد؛ اما امروزه به علت متداول بودن آن، سایت های غیرتجاری نیز به خرید آن ها می پردازند. از دیگر پسوندهای دامنه خارجی می توان به org و int ،info اشاره کرد. هزینه خرید دامنه خارجی به نسبت دامنه ملی بیشتر بوده و هر کدام از این دامین ها دارای شرایط و قوانین مختص به خود هستند که در هنگام خریداری می بایست در نظر داشته باشید.

ایران سرور

همان طور که می دانید برای ثبت و خرید دامنه باید به شرکت هایی معتبر در این حوزه مراجعه کرد. موسسات یا سایت های بی شماری وجود دارند که به وسیله آن ها می توانید انواع دامنه های ملی و خارجی را بخرید؛ اما شرکت ایران سرور با همراهی تعداد زیادی از کارشناسان مجرب و حرفه ای و بعلاوه سال ها کوشش و فعالیت در حوزه خرید هاست و دامنه در انواع مختلف، یکی از برترین موسسات در این حیطه به شمار می آید.

شرکت ایران سرور با داشتن تیمی متخصص و متعهد توانسته با ارائه هاست پایدار و ایمن، ثبت و خرید دامنه به صورت آنی و ارزان و بعلاوه پشتیبانی سریع و دائمی، گام های بلندی را در راستای توسعه کسب و کارهای آنلاین کشور بردارد.

منبع: فرارو

به "صفر تا صد خرید دامنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد خرید دامنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید