اولین نشست شیوه ما مردمان برگزار می شود

به گزارش وبلاگ رمزفا، نشست اول از سلسله نشست های شیوه ما مردمان با موضوع اسطوره و فرهنگ عامه، با تأکید بر ادبیات عامیانه اصفهان در موزه عصارخانه شاهی برگزار می شود.

اولین نشست شیوه ما مردمان برگزار می شود

به گزارش وبلاگ رمزفا از اصفهان، در نخستین نشست از سلسله نشست های بررسی ارتباط متقابل فرهنگ عامه و گستره های اجتماعی با عنوان شیوه ما مردمان که از سوی موزه عصارخانه شاهی (دفتر تخصصی مطالعات فرهنگ عامه) وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود، موضوع اسطوره و فرهنگ عامه، با تأکید بر ادبیات عامیانه اصفهان با حضور الهام سعادت بررسی خواهد شد.

فرهنگ عامه یا فرهنگ مردم (فولکلور) بخشی از پیکره کلی در هر نظام اجتماعی است، بخش عمده ای از این میراث غیر ملموس، شفاهی و غیرمکتوب است. ادبیات عامه و فولکلور ازجمله مباحث مهم در ادبیات اروپا و همگام با حوزه های قوم شناسی و مردم شناسی بوده است که نیمه دوم قرن نوزده را باید آغازی بر این رشته در اروپا دانست.

اما ایران و البته اصفهان با ویژگی های فرهنگی و بومی و تاریخی اش همواره موضوع مهمی در زمینه ادبیات و قصه ها و افسانه های عامیانه بوده است و جدا از آن بافت سنتی و بومی مردم، ابنیه تاریخی، مکان ها، پیشه های قدیمی و البته حضور رجال و بزرگان و پادشاهان و مرکزیت حکومتی آن در دوره های مختلف از دیگر زمینه هایی است که در خلق ادبیات عامه این شهر اهمیت دارد.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند روز پنجشنبه -یازدهم آذرماه- ساعت 15:30 به موزه عصارخانه شاهی، واقع در میدان نقش جهان، بازار عطارها، ورودی سرای مخلص مراجعه کنند و همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانند با شماره 32241087 تماس بگیرند.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اولین نشست شیوه ما مردمان برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نشست شیوه ما مردمان برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید