احتمال طوفان و بارش تگرگ؛ آماده باش در تهران

به گزارش وبلاگ رمزفا، امروز، 12 آبان 95 به سبب وزش باد شدید در برخی ساعات گرد و خاک در منطقه ها غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق و شرق کشور، تهران و البرز پیش بینی می گردد، بعلاوه امشب احتمال بارش تگرگ در تهران وجود دارد.

احتمال طوفان و بارش تگرگ؛ آماده باش در تهران

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت:

بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز استقرار سامانه بارشی فعال از سمت شمال غرب و غرب کشور و بعلاوه نفوذ توده هوای سرد شمالی به سواحل دریای خزر برای منطقه ها شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، استان های واقع در مرکز، دامنه های جنوبی البرز و بتدریج شمال شرق کشور بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دما و در نقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش بینی می گردد و دریای خزر مواج خواهد بود.

آخر هفته هوا سرد می گردد

احد وظیفه در ادامه اضافه نمود:

امروز کاهش دما در شمال غرب، سواحل شمالی و دامنه های البرز بین 5 تا 10 درجه سلسیوس رخ خواهد داد. روز پنجشنبه 13 آبان، این سامانه در شرق خزر و شمال شرق کشور فعال بوده و سپس از شرق کشور خارج می گردد و کاهش دما برای شمال شرق در روزهای پنجشنبه و آدینه بین 10 تا 15 درجه سلسیوس پیش بینی می گردد.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شدت بارش در روز چهارشنبه در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، لرستان، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و از بعدازظهر در گلستان و خراسان شمالی و روز پنجشنبه شرق مازندران و گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است. بنابراین اگر قصد دارید به این استان ها سفر کنید، لباس گرم و تجهیزات مناسب برای سفری بارانی را از قلم نیاندازید.

بعلاوه از امروز جاده های کوهستانی شمال غرب و دامنه های شمالی و جنوبی البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی و در روز پنجشنبه جاده های کوهستانی شمال شرق مه آلود و لغزنده خواهد بود.

این کارشناس در خصوص شرایط هوای استان تهران گفت:

آسمان تهران در روز پنجشنبه 13 آبان، کمی تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد، در برخی ساعات وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 17 و 9 درجه سانتیگراد و در روز آدینه 14 آبان صاف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 18 و 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

انتظار می رود این شرایط در یکی دو ساعت آینده یعنی اوایل شب در تهران بروز بیشتری پیدا کند. بعلاوه احتمالا وزش باد شدید در تهران همراه با تگرگ باشد.

به گفته وی ، به علت اخطاریه های هواشناسی درباره وزش بادهای شدید در تهران، آتش نشانی در حالت آماده باش است.

منبع: کجارو

به "احتمال طوفان و بارش تگرگ؛ آماده باش در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال طوفان و بارش تگرگ؛ آماده باش در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید