سه استان به گوش باشند ؛ سیلاب در راه است

به گزارش وبلاگ رمزفا، خبرنگاران : رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار، رعدوبرق و وزش باد در 9 استان، افزایش نسبی دما در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر و خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور اطلاع داد.

سه استان به گوش باشند ؛ سیلاب در راه است

به گزارش وبلاگ رمزفا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی، امروز یکشنبه در برخی منطقه ها گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی در شمال شرق تهران و شمال غرب سمنان در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق رخ می دهد.

وی ادامه داد: بعلاوه امروز در ارتفاعات زاگرس جنوبی واقع در جنوب و شرق کرمان، شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس، افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه (21 شهریورماه) در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های گیلان، مازندران، تهران و سمنان بارش پراکنده و طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت انتظار می رود.

وی ادامه داد: سه شنبه (22 شهریورماه) در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام حاکم خواهدبود.

به گفته ضیاییان، از اواخر وقت چهارشنبه (23 شهریورماه) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب سواحل خزر بارش پراکنده رخ می دهد.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه (24 شهریورماه) بارش در گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و شمال آذربایجان شرقی پیش بینی می گردد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا دوشنبه و سه شنبه در اردبیل و استان های ساحلی دریای خزر روند نسبی افزایش دما حاکم است.

ضیاییان ادامه داد: امروز در برخی ساعات در شرق، شمال شرق، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و در برخی منطقه ها به ویژه منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش بینی می گردد، بعلاوه در ایلام و خوزستان در برخی ساعات سرعت وزش باد افزایش می یابد که می تواند موجب خیزش گردوخاک به ویژه در نوار مرزی این دو استان گردد.

وی گفت: دوشنبه در برخی ساعات در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و نوار مرزی خوزستان و ایلام، چهارشنبه در بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور، پنج شنبه در بخش هایی از شمال شرق و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که در منطقه ها مستعد، خیزش و نفوذ گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان طی امروز دریای خزر مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (21 شهریور) صاف تا کمی ابری و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 20 و حدبیشتر دمای 31 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (22 شهریور) صاف و در برخی ساعات وزش باد با حداقل دمای 21 و حدبیشتر دمای 33 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (20 و 21 شهریورماه) اهواز با دمای 44 و 45 درجه سانتیگراد گرم ترین و اردبیل و شهرکرد با دمای 8 و 9 درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند

هشدار هواشناسی برای این سه استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ از رشد ابرهای همرفتی همراه، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و احتمال گردوخاک در روز یکشنبه (20 شهریورماه) در شمال و غرب هرمزگان، جنوب شرق فارس، غرب کرمان اطلاع داد.

بر اثر این مخاطرات احتمال جاری شدن روان آب، آب گرفتگی معابر، سیلابی شدن رودخانه های فصلی، صاعقه، خسارت در اثر باد شدید، در منطقه ها مستعد همراه با خیزش گردوخاک موقت و احتمال آسیب به صنعت کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب احتمالی، اجتناب از تردد و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه های فصلی، عدم تردد عشایر کوچ رو در ارتفاعات و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی را توصیه می نماید.

گفتنی ست در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "سه استان به گوش باشند ؛ سیلاب در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه استان به گوش باشند ؛ سیلاب در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید