70 درصد مهندسان علوم فناوری در ایران دختران هستند

به گزارش وبلاگ رمزفا، یکی از کارشناسان چینی طی گفت وگویی در شبکه ملی این کشور از آمار بالای دختران مهندس در ایران اطلاع داد.

70 درصد مهندسان علوم فناوری در ایران دختران هستند

به گزارش خبرنگار جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با تربیت نیرو های جوان و نخبه در عرصه های مختلف علمی توانسته به دستاورد های مهمی در این زمینه دست یابد. مهندسان جوان، توانا و کوشا در دانشگاه های صنعتی کشور با همت شبانه روزی خود، سبب شدند که امروز ایران عزیز به رتبه پنجم علمی در عرصه جهانی دست یابد.

: با فناوری کرونا را شکست می دهیم

ایران اسلامی از بدو انقلاب همیشه مورد تحریم و فشار های خصمانه آمریکا و متحدانش واقع شده است و در این راستا پر پیچ و خم 41 ساله خود، بحران های بسیاری را از سوی دشمنان قسم خورده اش از سر گذرانده است، اما همچنان پایدار و پابرجا با اراده ای آهنین با وجود تشدید تحریم ها و با کمترین امکانات به راه خود ادامه می دهد، چیزی که حتی مورد توجه بسیاری از کارشناسان و دانشمندان برون مرزی قرار گرفته است.

فارغ التحصیلان علوم مختلف به ویژه مهندسان فناوری کشور امروز به عنوان یک سرمایه انسانی ارزشمند محسوب می شوند که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان و فعالان آن را دختران تشکیل می دهند، موضوعی که موجب شگفتی یکی از کارشناسان چینی شد. این کارشناس در حالی از سرمایه انسانی ایران در زمینه علوم فناوری شگفت زده شده بود که به گفته او در بسیاری از کشور های منطقه دختران حتی حق تحصیل هم ندارند.

او معتقد بود که ایران علاوه بر صندلی علمی، تاثیر بسیاری هم بر فرهنگ منطقه دارد. بخش هایی از گفت وگوی این کارشناس در شبکه ملی چین درخصوص توانایی و آمار بالای مهندسان ایرانی در ادامه ارائه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "70 درصد مهندسان علوم فناوری در ایران دختران هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد مهندسان علوم فناوری در ایران دختران هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید