گام بلند توکیو برای ساخت جاده خورشیدی

به گزارش وبلاگ رمزفا، توکیو در برنامه ای بلندمدت تا سال 2020، میخواهد جاده های خورشیدی که می توانند قسمتی از برق توکیو را تأمین نمایند را توسعه و توسعه دهد تا بتواند اولین شهر دوست دار محیط زیست باشد.

گام بلند توکیو برای ساخت جاده خورشیدی

دولت توکیو برای ساختن جاده خورشید برنامه ریزی می نماید. این جاده می تواند انرژی خورشیدی را از طریق پانل های که در کناره آن تعبیه شده است، جذب و تبدیل به انرژی الکتریکی کند. کوشش های توکیو برای ساختن این جاده های خورشیدی، در جهت کسب رتبه شهر پیشگام در توسعه انرژی های دوست دار محیط زیست قبل از برگزاری المپیک و پاراالمپیک 2020 است. پیش بینی شده است که این تأسیسات در سال آینده به صورت آزمایشی، آغاز به کار کند و زیرساخت های لازم برای آن فراهم گردد. بعلاوه این فناوری در صورت موفقیت آمیز بودن به شهرهای مجاور نیز توسعه خواهد یافت.

ماه گذشته این پروژه در ابعاد کوچک تری در یکی از پارکینگ های واقع در استان کاناگاوا که بخشی از ناحیه توکیو بزرگ به شمار می آید، نصب شد. این پروژه دوست دار محیط زیست با استقبال شدید مردم و سازمان های حافظ محیط زیست روبرو شده است. جاده های خورشیدی، فناوری جدیدی است که در آن، پانل های خورشیدی در قطعه های بزرگ درون اسفالت قرار می گیرند و روی آن ها با رزین (مواد شیمیایی خاص) پوشانده می گردد تا مقاومت در برابر ضربه و عبور ماشین را به دست آوردند. بر همین اساس رانندگان می توانند به راحتی از روی آن ها عبور نمایند و وجود این پانل ها مانعی برای حرکت ماشین ها نیست. در سطح جهان، دو کشور فرانسه و هلند به صورت محدود این فناوری را در معابر دوچرخه رو و پیاده رو استفاده نموده اند.

بر اساس برآوردهای دولت ژاپن و مسئولان توکیو، برق فراوری شده از این پانل ها می تواند 9 درصد از برق لازم کل توکیو در سال را تأمین کند. همه جهان و پیرو آن ها توکیو در پی دست یابی به انرژی های نو و تجدیدپذیر هستند تا بتوانند آن را جایگزین انرژی تمام شدنی همچون نفت و گاز نمایند.

تمامی این پروژه ها در راستای فراوری 30 درصد از برق و انرژی لازم برای شهر توکیو در سال 2030 از طریق انرژی های تجدیدپذیر است. در سال 2016، عدد مربوط به پیش بینی ها 12 درصد بود که با پیشرفت علمی ژاپن این میزان هم افزایش یافته است. مسئولین توسعه شهری توکیو معتقد هستند که نصب پانل های خورشیدی هیچ محدودیتی ندارد و آن ها می توانند تعداد زیادی از آن ها را در هر گذرگاهی نصب نمایند. مشکل بزرگی که همه پروژه های انرژی نو محور با آن درگیر هستند، قیمت بالای تمام شده این محصولات است. دولت توکیو از فرانسوی ها برای نصب این پانل ها یاری می گیرد. فرانسه قیمت چهار میلیون یورو برای هر یک کیلومتر پانل به توکیو پیشنهاد داده اند. دولت توکیو تا به امروز این پروژه را در مکان هایی قرار داده بود که بتوان از آن هزینه صرف شده را جبران کند، اما در خصوص جاده ها کمی اوضاع پیچیده تر است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "گام بلند توکیو برای ساخت جاده خورشیدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام بلند توکیو برای ساخت جاده خورشیدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید