مشعل المپیک سی و دوم خاموش شد ، نفس راحت ژاپنی ها از دست مهمانان

به گزارش وبلاگ رمزفا، مشعل سی و دومین دوره بازی های المپیک تابستانی که از روز اول مردادماه به میزبانی توکیو آغاز شده بود، عصر روز 17 مرداد با برگزاری مراسم اختتامیه خاموش شد تا سه سال دیگر در پاریس!.

مشعل المپیک سی و دوم خاموش شد ، نفس راحت ژاپنی ها از دست مهمانان

به گزارش وبلاگ رمزفا، سی و دومین دوره این بازی ها از اول تا 17 مرداد به میزبانی شهر توکیو ژاپن با حضور حدود 11 هزار ورزشکار برگزار گشت و پس از توزیع 1058 مدال بین ورزشکاران کشورهای مختلف، با برگزاری مراسم اختتامیه و سپردن پرچم المپیک بعدی به پاریس به کار خود سرانجام داد.

کاروان ورزش ایران که با 65 ورزشکار از 68 سهمیه کسب شده راهی این بازی ها شده بود (بهمن عسگری - کاراته، مهدی پیرجهان - دوومیدانی و پریسا جهانفکریان - وزنه برداری سه ورزشکاری بودند که با وجود داشتن سهمیه نتوانستند راهی توکیو شوند) با کسب 3 مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز و قرار گرفتن در جایگاه بیست و هفتم به کار خود سرانجام داد.

اتفاقات مراسم اختتامیه این دوره از بازی ها را می خوانید:

در مراسم اختتامیه سی و دومین دوره بازی های المپیک توکیو از مدال آوران دو ماراتن زنان تقدیر و مراسم اهدا مدال انجام شد و کنندگان کنیا به ترتیب در جایگاه اول و دوم و کننده آمریکا در جایگاه سوم قرار گرفت. سپس مراسم اهدای مدال مردان برگزار گشت.

کنندگان کنیا، هلند و بلژیک در دو ماراتن مردان به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند. سپس کنندگان ورزشکاران از ایتالیا، ژاپن و کنیا از میزبان مسابقات تقدیر و تشکر کردند و به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.

در بخش هایی از مراسم اختتامیه، پرچم المپیک از طریق فرماندار توکیو به توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک تحویل تا به شهردار پاریس، کننده فرانسه، میزبان المپیک 2024 داده شود.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی در این مراسم گفت: مردم از مسابقات لذت بردند و این به ما امید می دهد تا با آینده روبرو شویم و این نشان می دهد المپیک می تواند باعث استحکام روابط بین ملت ها شود.

وی ادامه داد: بهترین ورزشکاران در اینجا رؤیای المپیک را به حقیقت تبدیل کردند. شما مردم ژاپن به یک دستاورد بزرگ رسیدید. برای میزبانی مسابقات از شما تشکر می کنم. همه ورزشکاران در قلبشان شما را فراموش نخواهند کرد. ما مسئولان برگزاری مسابقات و مردم ژآپن در کنار هم پیروز شدیم این کار را انجام دهیم. از نخست وزیر ژاپن برای برگزاری مسابقات تشکر می کنیم.

در سرانجام این مراسم مشعل سی و دومین دوره بازی ها خاموش شد تا مهمانانی که رعب و وحشت حاصل از کرونا را برای مردم توکیو به ارمغان آورده بودند این شهر را ترک کنند و شهروندان ژاپنی نفس راحتی بکشند و استرس و اضطراب ناشی از شیوع بیشتر کرونا کمتر شود.

سی و چهارمین دوره بازی های المپیک سال 2024 به میزبانی شهر پاریس در فرانسه برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین

به "مشعل المپیک سی و دوم خاموش شد ، نفس راحت ژاپنی ها از دست مهمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشعل المپیک سی و دوم خاموش شد ، نفس راحت ژاپنی ها از دست مهمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید