کاهش 40 درصدی فراوری محصول انجیر در بردسکن

به گزارش وبلاگ رمزفا، خاموشی چاه موتور های کشاورزی و گرمای بیش از حد هوا تنها قطب فراوری محصول انجیر در خراسان رضوی را 40 درصد کاهش داد.

کاهش 40 درصدی فراوری محصول انجیر در بردسکن

مدیر جهادکشاورزی بردسکن گفت: شهرستان بردسکن قطب فراوری محصول انجیر در خراسان رضوی و در کشور منحصر به فرد است که براثر سرمازدگی سال گذشته و گرمای بیش از حد هوا و خاموشی چاه موتور های کشاورزی فراوری این محصول را در بردسکن نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش داد.

علیرضا مهمیز بیان نمود: سطح زیرکشت باغات انجیر بردسکن 200 هکتار است که ازاین اندازه 180 هکتار آن بارور است.

وی اظهارداشت: سال گذشته به طور میانگین از هر هکتار 3 هزار کیلو گرم محصول انجیر برداشت می شد که متاسفانه سال جاری این رقم به هزار و 800 کیلو گرم کاهش پیدا نموده است و پیش بینی فراوری 324 تن می باشد که با احتساب قیمت هر کیلو گرم 15 هزار تومان 4 میلیارد و 860 میلیون تومان در آمد مالی انجیرکاران می باشد.

مدیر جهادکشاورزی بردسکن ارقام مهم انجیر را سبزه، زرد پیازی، سیاه و سرخ بیان نمود و گفت: رقم تجاری مرغوب انجیر سبزه است که 60 درصد به صورت تازه خوری و 40 درصد به صورت خشکبار مصرف می گردد.

وی اشتغال زایی در محصول انجیر را در هر هکتار 120 نفر روز گفت و گفت: 2 هزار و 160 نفر روز اشتغال زایی دارد.

وی با بیان اینکه برداشت محصول انجیر از نیمه مردادماه آغاز می گردد گفت: برداشت انجیر تا زمانی که در پاییز درختان دچار سرمازدگی شوند ادامه دارد.

مهمیز گفت: سایبان در باغات، صنایع تبدیلی و فرآوری، پایین بودن قیمت نسبت به هزینه ها، تنش آبی و خاموشی چاه موتور های کشاورزی، بسته بندی و بازاریابی مناسب برای صادرات و بیمه از مسائل این محصول در امر فراوری است.

وبلاگ رمزفا خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش 40 درصدی فراوری محصول انجیر در بردسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی فراوری محصول انجیر در بردسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید