پیشتازی یک فیلم ترسناک در آمریکا

به گزارش وبلاگ رمزفا، روزنامه بانی فیلم: قسمت دوم فیلم ترسناک The Conjuring این هفته درصدر آثار پر فروش سینماهای آمریکای شمالی نشست و در این راه فیلم های ابزار جنگ و حالا مرا می بینی 2 را که مثل این فیلم تازه اکران شده اند، به رده های دوم و سوم تنزل داد.

پیشتازی یک فیلم ترسناک در آمریکا

پیروزیت The Conjuring 2 بیشتر از آن رو مورد توجه قرار می گیرد که مدتی است فیلم های دنباله ای و قسمت های دوم و سوم یک فیلم پیروز، با آمار و ارقام حاصله آن فیلم برابری نمی نمایند و از این بابت تحت انتقاد قرار می گیرند و سیاست دنباله سازی ها زیر سوال رفته است. در چنین شرایطی قسمت دوم The Conjuring با شروع اکرانی 3/40 میلیون دلاری با ارقام شروع نمایش فیلم اول که کم و بیش حول و حوش همین رقم بود، برابری یافت.

البته قسمت اول این فیلم در هفته نخست اکرانش که به جولای 2013 مربوط می گردد، 8/41 میلیون دلار پول به بار آورده بود. یک امتیاز دیگر The Conjuring این است که بودجه فراوری آن از 40 میلیون دلار فراتر نرفته است و این فیلم در همان هفته نخست پخش خود در آمریکای شمالی، عملاً آن هزینه را جبران و آن پول را پس داده است و این البته سوای سود و منفعت حاصله فیلم در کشورهایی بجز آمریکای شمالی است که اگر آن را ضمیمه فروش آمریکایی آن کنیم، به چیزی بیشتر از 90 میلیون دلار برای هفته اول می رسیم و این هم نشانه دیگری از جواب دادن سیاست های جیمز وان و کارآمد بودن این کارگردان است که می داند مخاطبانش چه می خواهند و همان را تحویل آنها می دهد.

این انتها کار وان نیست

در مقام شرح باید بگوییم اولین فیلم بلند فیچر جیمز وان، فیلم ترسناک Saw در سال 2004 بود و از آن پس وی فرانچیزهای پر سود Insidious و Conjuring را اداره و عرضه نموده است و قسمت هفتم سری فیلم های سریع و خشمگین هم که سودسازترین فیلم از این مجموعه بوده است، اواخر بهار سال پیش با راهنمایی وی اکران شد. این انتها قصه سودسازی های وان نیست زیرا او یک فیلم بالقوه درآمدساز دیگر را در نوبت اکران دارد که همانا اولین فیلم بلند از روی داستان های کمیک استریپی Aqua man (مرد دریایی) است که به زودی پخش می گردد.

مرد دریایی توسط کمپانی برادران وارنر تهیه شده و ظاهراً این کمپانی روی فردی مناسب برای ساخت اولین ورسیون طولانی سینمایی از روی این کاراکتر زوم نموده است زیرا فیلم های جیمز وان تا این لحظه 3/2 میلیارد دلار در سطح جهان فروخته اند. اگر هم فروش این فیلم ها را فقط در سطح آمریکا و کانادا مبنا بگذاریم، به چیزی فراتر از 750 هزار دلار می رسیم و البته ارقام حاصله قسمت دوم The Conjuring هنوز ضمیمه این رقم کلی نشده است. در یادآوری گذشته نزدیک بد نیست متذکر شویم که قسمت اول The Conjuring با فروشی 130 میلیون دلاری در آمریکا و کانادا و بیش از 300 میلیون دلار در سطح جهان به کار خود انتها داد و قسمت دوم آن هم شاید چندان از این ارقام دور نماند.

پیروز یا ناکام؟

رده دوم جدول پر فروش های این هفته آمریکای شمالی به فیلم ابزار جنگ رسید که البته اکران آن در سایر مناطق و قاره های جهان از یک هفته پیشتر شروع شده بود. شاید در نگاه نخست کسب این رتبه در سایه فروشی 3/24 میلیون دلاری توفیق کوچکی نباشد و دستاوردی با ارزش تلقی گردد اما وقتی در نظر می گیریم که بودجه تهیه فیلم به رقم خیره نماینده 160 میلیون دلار می رسیده، مجبور به تغییر عقیده می شویم و این را دستاوردی کوچک در بدو اکران یک فیلم بسیار پر هزینه می یابیم. این فیلم از روی یک بازی ویدیویی برداشت شده و اگر درآمد حاصله بر تعداد سالن های محل پخش فیلم در آمریکا و کانادا تقسیم گردد، به رقم نازل 7164 دلار برای هر سالن در هفته سپری شده می رسیم.

البته یک نقطه متضاد و یک امتیاز بزرگ هم برای ابزار جنگ متصور و موجود است و آن فروش بسیار بیشتر فیلم در سایر نقاط جهان به لطف یک هفته اکران زودتر آن در سایر قاره ها است. سرآمد کشورهای پولساز برای این فیلم چین بوده است که پس از فقط 5 روز اکران فروشی خیره نماینده و باور نکردنی برابر با 156 میلیون دلار را برای این فیلم رقم زد.

جایگه سومین فیلم تازه این هفته

سومین فیلم تازه اکران شده این هفته آمریکای شمالی که رتبه سوم را کسب کرد و فقط زیر دست دو تازه وارد دیگر یعنی قسمت دوم The Conjuring و ابزار جنگ ایستاد، قسمت دوم از فیلم حالا مرا می بینی بود. این فیلم برای کسب این رتبه 23 میلیون دلار در هفته گذشته فروخت ولی گفته می گردد که بودجه فراوری فیلم حدود 20 میلیون دلار بیشتر از 75 میلیون دلاری بوده که صرف ساخت قسمت اول شده بود. فیلم اول سه سال پیش به نمایش درآمد و کارش را با فروشی 3/29 میلیون دلاری شروع کرد و در نهایت 117 میلیون دلار در آمریکای شمالی به بار آورد و مجموع فروش اش در سطح جهان به بیش از 350 میلیون دلار رسید.

از اول به چهارم

رتبه چهارم در جدول درآمدسازان سینمای آمریکای شمالی نیز به فیلم Teenage Mutant Ninja Turtles: Out Of The Shadows رسید که قسمت دوم از سری فیلم های جدید این مجموعه و محصول آمریکا و کمپانی پارامونت به حساب می آید، حال آنکه سری قبلی این آثار سینمایی محصول شرق آسیا و سینمای هنگ کنگ بود. تنزل این نسخه تازه لاک پشت های نینجا از رتبه نخست به رده چهارم جدول سودسازان سینمای آمریکای شمالی، محصول 1/58 درصد افت فروش آن در قیاس با هفته اول و اکتفا به فروشی 8/14 میلیون دلاری در این هفته بود. مجموع فروش این فیلم بعد از دو هفته اکران به 61 میلیون دلار می رسد ولی با توجه به اینکه عملکرد این فیلم ها انفجاری و بیشتر منحصر به هفته های نخست است و نـزول شدیـدی دامنگیر آنهـا در هفته هـای بعـدی می گردد، نبایـد از نینجاهـای تـازه تـوقعی بـزرگ در هفته های بعدی داشت.

منبع: برترین ها

به "پیشتازی یک فیلم ترسناک در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی یک فیلم ترسناک در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید