ویدئو، مبارزه بیولوژیک با آفات گامی بلند برای کاهش مصرف سموم کشاورزی

به گزارش وبلاگ رمزفا، پس از تحریم های ظالمانه آمریکا و احتیاج کشور به آفت کش های بیولوژیک، فناوران ایرانی پیروز شدند عوامل بیوتکنولوژیک مورد احتیاج گلخانه های کشور را در داخل کشور فراوری و روانه بازار نمایند.

ویدئو، مبارزه بیولوژیک با آفات گامی بلند برای کاهش مصرف سموم کشاورزی

گروه علم و پیشرفت وبلاگ رمزفا؛ یکی از بزرگترین چالش های کشاورزی امروز، برآورده کردن احتیاج غذایی جمعیت در حال رشد می باشد. رشد کنترل نشده جمعیت در کشورهای در حال توسعه باعث به هم خوردن تعادل بین جمعیت و استفاده نامناسب از زمین های کشاورزی شده است. تأمین این احتیاج باعث شده است بشر به استفاده بی رویه از کودهای شیمیایی و حشره کش ها رو بیاورد.از این رو یکی از نگرانی های کنونی دنیا آلودگی خاک و محصولات غذایی به مواد شیمیایی است.

برای حل این مشکل یافتن راه های کم خطر ضرورت دارد. آفت کش ها بیولوژیک، آفت کش هایی هستند که از گیاهان، حیوانات، میکروارگانیسم ها یا مواد معدنی به دست می آیند. آن ها غیر سمی هستند، با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند و در باغداری و کشاورزی می توانند نقشی کلیدی داشته باشند.

اردیبهشت سال 1397، پس از تحریم های ظالمانه آمریکا، نمایندگی دو شرکت هلندی و بلژیکی فراوری نماینده این سموم ایران را ترک کردند. از این رو فناوران ایرانی با شناسایی خلاء های بازار در رابطه با عوامل بیوتکنولوژیک مورد احتیاج گلخانه های کشور پیروز شدند محصولات بیولوژیک فراوری داخل را وارد بازار نمایند و از این طریق بیش از یک میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر با عوامل بیولوژیک مورد استفاده در کشاورزی و مزایای بومی سازی این محصولات، ویدئوی زیر را ببینید:

منبع: خبرگزاری فارس

به "ویدئو، مبارزه بیولوژیک با آفات گامی بلند برای کاهش مصرف سموم کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، مبارزه بیولوژیک با آفات گامی بلند برای کاهش مصرف سموم کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید