قیمت نو کارخانه ای خودروهای ایرانی اعلام شد ، تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟

به گزارش وبلاگ رمزفا، مدیرعامل سایپا درباره افزایش قیمت خودروهای داخلی در سال 1402 شرح داد.

قیمت نو کارخانه ای خودروهای ایرانی اعلام شد ، تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟

به گزارش وبلاگ رمزفا، محمدعلی تیموری مدیرعامل شرکت سایپا با حضور در بخش خبری ساعت 14 شبکه یک صدا و سیما به بیان قیمت های تازه محصولات دو خودروساز بزرگ کشور پرداخت و اضافه نمود: آخرین بار آذرماه 1400 افزایش قیمت برای خودروها اعلام شده بود و از آن موقع تا به امروز هیچ افزایش قیمتی برای نرخ های کارخانه ای خودروها اعمال نشده بود که با میانه افزایش 29 درصدی در امسال روبرو شده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه شورای رقابت و سازمان حمایت به عنوان دو نهاد تصمیم گیری و تصمیم ساز در رابطه با معین قیمت ها از 5 ماه قبل کار کارشناسی خود را شروع کردند و مبنای قیمت گذاری شان گزارش 6 ماهه اول حسابرسی بود که به وسیله سازمان حسابرسی اجرا شده بود و این را مبنای قیمت گذاری برای خودروساز گذاشتند.

تیموری گفت: در روش دوم سه خودرو معادل خودروهایی که در ایران است براساس گرید کیفیت و سایز قیمتی آنالیز کرد تا معلوم گردد که قیمت گذاری چقدر منطبق با قیمت های وارداتی است .

مدیرعامل سایپا بیان داشت: حداکثر افزایش قیمتی که بعد از 8 ماه معین شده کمتر از 30 درصد و حدود 29 درصد میانگین است.

تیموری گفت: میانگین افزایش قیمت ها برای خودروهای شاهین حدود 18 درصد و کوئیک اتوماتیک 17 درصد در نظر گرفته شده است. در محصولات گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودروهایی نظیر پارس، سمند و تارا و دنا افزایش 29 درصدی قیمت ها به طور میانه اعمال شده است.

وی اضافه نمود: امروز فهرست قیمت های تازه اعلام می گردد تا مصرف کنندگان و ثبت نام کنندگان خودروهای داخلی از قیمت های تازه آگاه شوند و خودروسازان نیز براساس قیمت های تازه خودروها را تحویل دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "قیمت نو کارخانه ای خودروهای ایرانی اعلام شد ، تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو کارخانه ای خودروهای ایرانی اعلام شد ، تارا، شاهین، دنا و پارس چقدر گران شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید