عکس ، این سیارک پر ریسک به سمت زمین می آید!

به گزارش وبلاگ رمزفا، گجت نیوز نوشت: کسر بسیار اندکی از میلیون ها سیارک موجود در منظومه شمسی، پتانسیل برخورد به زمین را دارند. به تازگی اما سیارکی پیدا شده که پرریسک ترین آن هاست.

عکس ، این سیارک پر ریسک به سمت زمین می آید!

حدود دو هفته قبل، دانشمندان سیارک تازه ای را یافتند و آن را 2023 DW نام نهادند. این سیارک خیلی زود وارد لیست ریسک آژانس فضایی اروپا شد؛ کاتالوگی که اشیای فضایی با احتمال برخورد به زمین را لیست بندی می نماید. جالب اینکه فعلا هم بر جایگاه نخست این لیست تکیه زده؛ یعنی پرریسک ترین سیارک شناسایی شده است.

اما خیلی نگران (یا امیدوار به!) وقوع یک فاجعه آخرالزمانی نباشید. در مقیاس تورینو، به 2023 DW نمره 1 را داده اند؛ این یعنی سطح خطر آن، غیرعادی ارزیابی نشده است. البته باید بدانید که تمام 1448 سیارک دیگر این لیست، نمره 0 گرفته اند.

به باور محققان، این سیارک حدود 50 متر قطر دارد، تقریبا هم مقدار یک استخر شنای المپیک؛ اما ظن بزرگ تر بودن آن هم می رود.

بر مبنای محاسبات فعلی، احتمال برخورد سیارک 2023 DW به زمین، 1 به 607 است و احتیاج به توجه عمومی ندارد. اما حتی اگر خیال برخورد به زمین را هم داشته باشد، تا دو دهه دیگر این اتفاق نخواهد افتاد. در واقع، روز ولنتاین 2046، زودترین زمان ممکن است و تا سال 2051 نیز این احتمال وجود دارد.

ناسا هم اعلام نموده که این سیارک را تحت نظر گرفته است؛ اما فعلا احتمال برخورد آن به زمین، بسیار اندک ارزیابی می گردد. به گفته این سازمان: معمولا وقتی یک شی فضایی تازه کشف می گردد، چند هفته زمان می برد تا احتمال برخورد و مسیر حرکت آن در بلند مدت، محاسبه گردد. کارشناسان ما به رصد 2023 DW ادامه می دهند و با دریافت داده های بیشتر، پیش بینی خود را آپدیت می نمایند.

همزمان، یک اخترشناس به نام پیرو سیکولی، احتمال برخورد این سیارک به زمین را 1 به 400 در نظر گرفته است (تصویر بالا). اما طبق محاسبات او، اگر قرار باشد چنین اتفاقی بیفتد، 2023 DW در جایی بین اقیانوس هند تا ساحل شرقی آمریکا سقوط خواهد نمود.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، این سیارک پر ریسک به سمت زمین می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، این سیارک پر ریسک به سمت زمین می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید