راهنمای سفر مقرون به صرفه ، سفر با جیب خالی، از رویا تا واقعیت

به گزارش وبلاگ رمزفا، راهنمای سفر مقرون به صرفه، برای کاهش دادن هزینه سفر، جواب تمامی رویاهایی ست که همواره برای سفر مقرون به صرفه داشته اید. اولین فکری که بعد از خیال مسافرت در ذهنتان شکل می گیرد چیست؟ به طور حتم، هزینه های سفر آنقدر ذهنتان را درگیر خواهد نمود که گاهی شما را از رفتن باز می دارد. هرکجا که هستید، هر شغلی که دارید، نوید آمدن تابستان به طور قطع شما را به این فکر وا می دارد که چمدان سفر ببندید و راهی یک نقطه از دنیا شوید. مسلما گردشگاه های ساحلی یکی از اولویت های شما برای سفر است، اما تا به حال با خود فکر نموده اید که چگونه بدون پول، این کلید راهگشا، بار سفر ببندید؟ بنابراین با ما همراه باشید در معرفی راهکارهای کاهش هزینه های سفر، راهنمای سفر مقرون به صرفه و حتی کسب عایدی در سفر، برای داشتن یک سفر با دو ویژگی، چمدان پر و جیب خالی ...

راهنمای سفر مقرون به صرفه ، سفر با جیب خالی، از رویا تا واقعیت

1) کوچ سرفینگ و چادرنشینی

آیا تا به حال کوچ سرفینگ به گوشتان خورده است؟ زیاد در ذهنتان جستجو نکنید. کوچ سرفینگ یک روش سفر رازان برای کاهش هزینه سفر است که سایت و اپلیکشن های مختلفی هم دارد که در آن میزبان و مهمان در نقاط مختلف دنیا با هم در تعاملند. درواقع کوچ سرفینگ یکی از راه حلهای کاهش هزینه های سفر است.اما حتما می پرسید که این راهنمای سفر مقرون به صرفه چطور جواب می دهد؟ به این ترتیب که بعضی افراد مهمان نواز به صورت خودجوش مایل هستند که میزبان توریستان شهر و دیار خود باشند و در مقابل شمایی که راهی آن منطقه هستید می توانید به وسیله این برنامه که البته به شبکه مهمان نوازی رایگان نیز شناخته شده است، محل اقامت خودتان را انتخاب کنید. پس از این فرصت بهره ببرید و بار سفر ببندید، البته یادتان نرود به رسم ادب و احترام، در سرانجام سفر خود، یادبودی به میزبان تقدیم کنید. چادرنشینی که حتما با آن آشنا و مأنوس هستید. این هم یک راه دیگر است برای کاهش دادن هزینه سفر و پرداخت نکردن پول برای محل اقامت. البته یادتان نرود، قوانین هر مکانی را رعایت کنید، با محیط زیست دوست باشید و بدانید که آسمان آبی، زمین پاک نه تنها حق مسلم همه بچه ها که حق مسلم همه افراد جامعه است، پس آسیبی به محیط اطراف خود وارد نکنید. با رعایت تمامی این مسائل می توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید و سفر مقرون به صرفه را تجربه کنید.

2) سفر میان شهرها

نکته ای که باید برای سفر مقرون به صرفه در سفرهای بین شهری اروپا و حوزه کارائیب بدانید، این است که، خیال جیب خالی و مسافرت بین شهری را از ذهنتان دور کنید، چون هزینه های گزافی در پی دارد، ولی این موضوع نمی تواند، شما را از تصمیم قاطعی که برای سفر گرفته اید، بازدارد. تنها راهی که برای کمتر هزینه کردن در جابه جایی دارید این است که، کنار جاده بایسیتد و از ماشین های در حال گذر، درخواست همراهی با آن ها را تا مقصدتان داشته باشید. فقط اگر در بلغارستان، اقامت دارید، هرگز به این راه حل فکر هم نکنید و حتما به چاره ای دیگر برای حداقل هزینه کردن در سفر، بیندیشید. مردم این سرزمین این عمل را پسندیده نمی دانند. مهارت های خود را بالا ببرید! داشتن مهارت های خاص در مسافرت های بین شهری به طور حتم به کارتان می آید. سعی کنید از آن دسته از آدم هایی باشید که از هر انگشتتان یک هنر می ریزد تا کسب عایدی در سفر کنید و سفر مقرون به صرفه داشته باشید. در این صورت، در باب موضوع مورد بحث ما، با نشان دادن توانمندی هایتان می توانید بدون هزینه سفری خاطره انگیز را تجربه کنید. به طور مثال این امکان برای شما بوجود خواهد آمد که به عنوان خدمه، از قایق ها، به طور رایگان بهره ببرید، آن هم در بزرگترین اقیانوس های اطلس و آرام.

3) فعالیت های داوطلبانه برای سفر به نقاط مختلف دنیا

تا به حال شده برای این که خرج مسافرت خود را تأمین کنید، در مقصد موردنظر مشغول کار شوید؟ اگر از غربی ها این سؤال را بکنیم، بدون شک جوابشان مثبت است، چرا که فعالیت های داوطلبانه برای آن ها چیز عجیبی نیست و درواقع یکی از راه های کسب عایدی در سفر برای داشتن سفر مقرون به صرفه است . در حقیقت افراد در غرب، وقتی به جایی دیگر مسافرت می نمایند، با کار کردن از هزینه های سفر خود کم می نمایند، برای مثال کار در هتل یا در مزرعه، برای آن ها مکان و دیگر مزایایی همانند خوراک رایگان، را فراهم می نماید و توریست می تواند در اوقات فراغت خود به گشت و گذار در شهر بپردازد و از سفرش لذت ببرد. درنهایت شاید این روش، یکی از عالی ترین راه حلهای کاهش هزینه های سفر باشد.

4) سفر با استفاده از کارت اعتباری

در این راهنمای سفر مقرون به صرفه راه های زیادی را برایتان معرفی کردیم. در این قسمت نیز از کارت های اعتباری برایتان می گوییم. استفاده از کارت آن هم از نوع اعتباری البته که به طور کامل بی هزینه نیست ولی به مراتب ممکن است سفرهای بدون هزینه های گزاف را برایتان در پی داشته باشد. برای مثال ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که در برنامه های شرکت هایی مثل free flyer miles امتیازتان به حد نصاب رسیده باشد، در این صورت شما می توانید با خیال راحت، بدون دغدغه هزینه سفر، راهی شوید. در ادامه این که اغلب شرکت های هواپیمایی و آژانس های مسافرتی نیز، گاهی امتیازاتی برای مشتریان خود، نظیر پروازهای رایگان یا سفرهای اقساطی در نظر می گیرند، شاید شما یکی از آن ها باشید.

5) مشاغل جاده ای برای کسب عایدی در سفر

اگر قصد اقامت طولانی مدت در یک نقطه از این سرزمین پهناور، سفر مقرون به صرفه و کاهش هزینه سفر را در سر دارید، اولین اقدام شما باید ترک بیکاری باشد، تعجب نکنید! آماده کار و کسب عایدی و البته اقامتی رایگان باشید.برای مردم آمریکا، برترین مکان برای اقامت و کار، جایی نیست جز اروپا و البته کشوری نیست جز استونی و در استونی، شهری نیست جز تالین، چراکه می توانند در هتل های این شهر مشغول کار شوند و از امکاناتی چون محل اقامت رایگان با دیگر مزایا بهره مند شوند. راه حلهای کاهش هزینه های سفر که در این قسمت بیان کردیم تا حدی شما را با تدبیر سفر با حداقل هزینه یا در مواردی سفر رایگان، آشنا کرد ولی قبل از هر تصمیمی برای راهی شدن، درست برنامه ریزی کنید تا سفری به یادماندنی در دفتر خاطرات خود ثبت کنید. درنهایت می توان گفت که راه حلهای کاهش هزینه های سفر زایاد است و برای داشتن سفر مقرون به صرفه باید هر از چندگاهی از آن ها استفاده کرد. البته کسب عایدی در سفر هم یکی از راه های میانبری هست که سفر را به زندگی روزمره شما تبدیل می نماید.

منبع: همگردی

به "راهنمای سفر مقرون به صرفه ، سفر با جیب خالی، از رویا تا واقعیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر مقرون به صرفه ، سفر با جیب خالی، از رویا تا واقعیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید