دو میوه لاغری ضروری در رژیم

به گزارش وبلاگ رمزفا، لاغری تضمینی در کمتر از یک ماه، بدون بازگشت وزن! حتماً این شعار را در اغلب شبکه های اجتماعی و سایت های آموزشی، خبری یا تفریح دیده اید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که رسیدن به وزن ایده آل و اندامی مناسب اصلاً کار ساده و آسانی نبوده و نیست بلکه بر عکس پروسهٔ کاهش وزن بسیار پیچیده تر از آن است که در تصور ما می گنجد. پس لطفاً فریب سخنرانی های انگیزشی و ویترین پر زرق و برق بلاگرها یا تبلیغات زود بازده تجاری را نخورید زیرا با کمی دقت نظر و واقع بینی متوجه خواهید شد که در پشت پردهٔ تبلیغات گستردهٔ رسانه ها، خبری از صداقت نیست. به خاطر بسپارید که برترین و زیباترین اندام ها، نتیجهٔ عمل های زیبایی یا دیگر روش های زود بازده نیستند. بلکه فقط و فقط کوشش و استمرار در ورزش کردن و حفظ رژیم غذایی، اندام و وزنی ایده آل به شما خواهد بخشید.

دو میوه لاغری ضروری در رژیم

برای روشن شدن این موضوع، ما سعی نموده ایم از بُعدی متفاوت به مبحث لاغری بپردازیم. همانطور که می دانید همیشه مصرف میوه و سبزیجات در تمامی رژیم ها و عادات غذایی از سوی متخصصان تغذیه توصیه شده است. بنابراین در یک رژیم سالم، مصرف مداوم میوه و سبزیجات وجود دارد. روش هوشمندانه و میان بُر رسیدن به لاغری، انتخاب میوه های لاغر نماینده به صورت هدفمند در رژیم غذایی فردی است. میوه لاغری انواع مختلفی دارد که هر یک با متد و منظور خاصی در یک سبک غذایی خاص گنجانده شده اند. گاهی تداخل سبک های غذایی و ورود بعضی میوه های لاغر نماینده به سبکی دیگر، مشکل آفرین شده و توصیه نمی گردد. ما در این مقاله از بلاگ وبلاگ رمزفا ، برترین میوه لاغری در خاص ترین متد غذایی را معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با اولین و پر طرفدارترین رژیم غذایی کتوژنیک و میوه لاغری با ما همراه شوید.

نادرترین میوه لاغری، آواکادو

میوه لاغری منحصر به فرد سبک غذایی کتوژنیک، آواکادو است. واژهٔ کتوژنیک از آنجایی در رسانه ها بولد شد که اغلب سلبریتی های هالیوودی یا بلاگرهای معروف، لایف استایل خودشان را با بشقاب های رنگارنگ غذا و سرشار از پروتئین و سبزیجات، در معرض دید عموم گذاشتند. به طور اختصار رژیم کتوژنیک، رژیمی تلفیقی از مقادیر بالای پروتئین و چربی های مفید است که منجر به لاغری می گردد. در این رژیم میوه ها و سبزیجات پر چرب، در صدر هرم غذایی قرار دارند. آواکادو، انواع زیتون، دانه های روغنی چون آفتاب گردان، بادام درختی و زمینی بخش اعظمی از بشقاب غذایی فرد را به عنوان میوه های لاغر نماینده تشکیل می دهند. در این بین بیشترین امتیاز به میوه لاغری یعنی آواکادو می رسد.

میوه لاغری آواکادو، میوه ای استوایی است که به علت داشتن چربی بالا و مفید، کالری زیادی به بدن می رساند. زمانی که از میوه های لاغر نماینده مانند آواکادو در رژیم غذایی استفاده می کنید، در واقع دارید ذرات کتون را در بدن خود ذخیره می کنید. بدن هنگام مصرف کالری، ابتدا از ذخایر قندی، سپس از چربی های غیر مفید (چربی های انباشته شده به صورت فَت یا چاقی) و در سرانجام از چربی های مفید استفاده می نماید. با این روش بیشترین اندازه قند و چربی انباشته شده در بدن مصرف می گردد و جای خالی آن ها را کتون ها پر می نمایند. کتون ها ذرات عالی هستند که قسمتی از سلول بدن را تصرف می نمایند تا بدن هنگام مصرف کالری از بافت های غیر مفید استفاده کند.

آواکادو علاوه بر چربی بالا و کتون رسانی به بدن، دارای مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم است. وجود منیزیم و پتاسیم در پروسهٔ چربی سوزی بسیار لازم است به طوری که حکم وحی مسلم را در رژیم غذایی دارد زیرا این دو مادهٔ مغذی، دو عامل تأثیرگذار در کاهش میل به انواع شیرینی جات محسوب می شوند. همانطور که می دانید هرچه قند کمتری مصرف کنید، بدنی سالم و پر انرژی تر خواهید داشت. بنابراین مصرف آواکادو نه تنها موجب افزایش کتون در بدن می گردد، بلکه موجب کاهش مصرف قند و در نتیجه افزایش سوخت و ساز بدن نیز خواهد شد. بنابراین مصرف آواکادو حتی خارج از برنامهٔ غذایی کتوژنیک به عنوان مهمترین و پر بازده ترین میوه لاغری توصیه می گردد.

لازم به ذکر است مصرف میوه لاغری آواکادو منجر به موارد زیر خواهد شد:

  • آواکادو سرشار از روی و خانواده ویتامین B است بنابراین زیبایی و سلامت پوست و مو را افزایش می دهد.
  • وجود پتاسیم، فسفر و منیزیم که موجب بهبود زخم و التهاب و جلوگیری از پروستات و سرطان دهان می گردد و افزایش سلامت دهان و دندان را در پی دارد.
  • این میوه لاغری به اندازه کافی دارای آنتی اکسیدان هست که باعث بهبود عملکرد بینایی فرد گردد.
  • فیبر موجود در این میوه نیز به بهبود عملکرد هاضمه یاری می نماید.
  • کاهش اندازه کلسترول و تری گلیسیرید و کاهش خطر سکتهٔ قلبی نیز از مهمترین مزایای مصرف آواکادو به عنوان برترین میوه لاغری است.
حتما بخوانید: راز لاغری سریع و آسان در 3 گام

پر مصرف ترین میوه لاغری، زیتون

از زیتون به عنوان پر طرفدارترین میوه لاغری در تمامی رژیم های غذایی حتی سفره غذایی خانوار یاد می گردد. این میوه در اشکال مختلف (کنسرو، روغن زیتون، عصارهٔ زیتون و خود زیتون) استفاده می گردد اما هر کدام از مشتقات زیتون، سرشار از چربی مفید اشباع نشده یا همان اسید اولئیک است. وجود این مادهٔ عالی در زنجیرهٔ ارزش غذایی زیتون، منجر به بروز خواص مفید بی شماری برای بدن شده است. از جمله مواردی که مصرف زیتون را به عنوان یکی از برترین میوه های لاغری پر تکرار نموده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مبارزه با آلزایمر
  • جلوگیری از بروز سکتهٔ مغزی
  • افزایش سطح آنتی اکسیدان و ایمنی بدن
  • دارای خاصیت ضد التهاب
  • افزایش استحکام بافت های عضلانی و استخوانی بدن به علت وجود مقادیر زیادی ویتامین E، آهن، سدیم، کلسیم

بنابراین لزوم مصرف زیتون در وعده های غذایی، نه تنها در رژیم کتوژنیک بسیار مرسوم است بلکه با استفاده از این میوه لاغری پر خاصیت و خوشمزه، به راحتی می توانید سلامت خود را حفظ نموده و نگران چاق شدن نباشید. ترکیبات این میوه به هیچ عنوان در دستهٔ چربی ها یا کربوهیدرات های مضر قرار ندارد. با مصرف زیتون، برای بدن همان اتفاق خوشایندی می افتد که پیش تر در رابطه با آواکادو به عنوان یک میوه لاغر نماینده ذکر کردیم.

حتما بخوانید:طرز تهیه زیتون پرورده

کلام آخر

آنچه در این مقاله مطالعه کردید شامل توضیح مختصری از رژیم کتوژنیک و معرفی مهم ترین میوه های لاغری این سبک غذایی بود. دانستیم که وجود میوه های لاغر نماینده در تمامی عادات و رژیم های غذایی لازم است زیرا زنجیرهٔ ارزش غذایی این مواد مغذی به قدری با اهمیت است که صدر نشین هرم غذایی بشمار می رود. پس تا دیر نشده از شنبه شروع کردن را فراموش کنید و همین حالا با تهیهٔ اندازهی آواکادو و زیتون، سلامتی و زیبایی را به بدن خود هدیه دهید.

حتما مقاله همه چیز در خصوص رژیم کتوژنیک را مطالعه کنید.

منبع: اسنپ مارکت

به "دو میوه لاغری ضروری در رژیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو میوه لاغری ضروری در رژیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید