با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می زنید

به گزارش وبلاگ رمزفا، این بستنی یخی خانگی می تواند دسری فوق العاده برای مهمانی تابستانی باشد. البته بهتر است آن را کمی بعد از شام سرو نمایید.

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می زنید

آبمیوه یخی یا گرانیتای خیار و لیمو، یک نوشیدنی یخ زده فوق العاده است که برای رفع کردن عطش و غلبه بر گرما در فصل تابستان همتایی ندارد. تهیه آبمیوه یخی هم خیلی آسان است. فقط باید آب خیار و لیمو را بگیرید و آن را شیرین کنید. در آخر هم آن را داخل فریزر بگذارید و هر ساعت کمی یخ ها را خرد کنید. با وبلاگ رمزفا همراه باشید تا شربت یخی خیار و لیمو را یاد بگیرید.

مواد لازم برای شربت یخی خیار و لیمو

  • خیار به تعداد کافی
  • لیمو ترش به تعداد کافی
  • شکر 1 پیمانه
  • آب 1 پیمانه

طرز تهیه شربت یخی خیار و لیمو

مرحله اول

ابتدا آب و شکر را در قابلمه ای بریزید و آن ها را روی شعله گاز گرم کنید تا شکر کاملا در آب حل گردد. شربت را تا زمان استفاده کنار بگذارید.

مرحله دوم

برای تهیه آبمیوه یخی، احتیاج به حدود 1 پیمانه آب خیار و 1/2 پیمانه آب لیمو ترش تازه دارید. به هیچ وجه از آبلیموهای بسته بندی شده استفاده نکنید. اول با استفاده از دستگاه آب میوه گیر یا مخلوط کن آب خیار را بگیرید و آن را در یک پارچ یا کاسه بریزید. سپس با دستگاه آبگیری مرکبات 1/2 پیمانه آب لیمو ترش بگیرید و آن را به پارچ اضافه کنید.

مرحله سوم

1 پیمانه از شربتی را که درست کردید به آب خیار و لیمو اضافه کنید و هم بزنید. حال مایع را از یک صافی بگذرانید و داخل یک سینی یا دیس لبه دار بریزید. می توانید از سینی فر بهره ببرید. سپس سینی را به فریزر منتقل کنید.

مرحله آخر از شربت یخی خیار و لیمو

یک ساعت بعد سینی را از فریزر خارج کنید و با چنگال بخش های یخ زده را خرد کنید. مجددا یک ساعت داخل یخچال بگذارید و همین کار را تکرار کنید. این مرحله را آن قدر تکرار نمایید تا کل سینی پر از کریستال های یخ زده گردد. آبمیوه یخی خیار و لیمو را به ظرف بستنی خوری یا کاسه منتقل کنید و خنک سرو نمایید.

اگر دوست داشتید این نوشیدنی را در کنار یک دسر فوری خوشمزه نوش جان کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا ترفندهای آشپزی روش درست دم کردن چای که نمی دانستید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می زنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می زنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید