این نکات را در سفر های تابستانی رعایت کنید!

به گزارش وبلاگ رمزفا، تابستان فصل فراغت از دغدغه های مختلف و برنامه ریزی برای سفر است. رعایت نکات سفرهای تابستانی، مهم ترین اصل در این مورد است که با رعایت این نکات ساده؛ سفری لذت بخش و خاطره انگیز در گرم ترین روزهای سال را تجربه خواهید کرد. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و نیز کم شدن حجم کاری در بعضی مشاغل، سبب می گردد تا افراد بسیاری به فکر گذراندن تعطیلات در قالب یک سفر تابستانی باشند. این موضوع، شلوغی و تراکم جمعیت در شهرهای مسافرپذیر این فصل را در پی خواهد داشت و لذا لازم است تا با یک برنامه ریزی حساب شده و انجام پیش بینی های لازم، از بروز مسائل ناشی از شلوغی و نبود امکانات پیش گیری کرد تا تمام انرژی و وقت شما صرف لذت بردن از سفر گردد.

این نکات را در سفر های تابستانی رعایت کنید!

از طرفی تابستان، فصل روزهای گرم و طولانی است و عدم رعایت بعضی جزییات ساده و ابتدایی در سفر نظیر تغذیه، رعایت بهداشت و پوشش مناسب فصل؛ ممکن است باعث ایجاد مسائل و چالش هایی گردد. لذا از شما دعوت می کنیم تا در این مقاله با وبلاگ رمزفا همراه باشید تا با آنالیز نکات سفرهای تابستانی و بکارگیری آن ها، سفر لذت بخشی را تجربه کنید.

انتخاب و شناخت مقصد؛ گام نخست و اصلی سفر

چنانچه اشاره شد، تعطیلات تابستانی زمان مناسبی برای سفر کردن است و افزایش تعداد سفرها موجب شلوغی و تراکم جمعیت در شهرهای مناسب سفرهای تابستانی می گردد. این موضوع توجه به این نکته را ضروری می نماید که پیش از اقدام به سفر، اطلاعات کاملی از مقصد خود داشته باشیم. چنانچه انتخاب شما برای یک سفر تابستانی، تورهای مسافرتی است؛ بسیاری از سوالات و مسائل برای شما حل شده است و شما با خیال راحت می توانید راهی سفر شده و تنها به فکر تدارک تجهیزات و لوازم مورد احتیاج خود باشید!

اما اگر برای یک سفر تابستانی مستقل و شخصی برنامه ریزی می کنید؛ ضروری است تا چند نکته مهم در خصوص مقصد سفر خود رعایت کنید. پس از انتخاب مقصد، حتما به این موارد توجه نمایید: شرایط جاده های مسیر و نوع این جاده ها(آزادراه، بزرگراه، دوطرفه)، طول مسیر و مدت زمان تقریبی سفر، مسیرهای اصلی و فرعی تا مقصد، شهرهای بین راه و مراکز خدماتی طول مسیر. دانستن این نکات به شما یاری فراوانی خواهد نمود تا برترین زمان را برای سفر انتخاب نمایید و دچار مسائلی مانند ترافیک و شلوغی جاده نشوید. بعلاوه این موارد برای زمان بندی سفر بسیار سودمند هستند و با یک زمان بندی مناسب از مسیر سفر نیز لذت خواهید برد.

علاوه بر شناخت نقاط دیدنی و تفریحی و رستوران های شهر مقصد، در خصوص هتل ها و اقامت گاه ها نیز کسب اطلاع کنید. بهتر است پس از آنالیز و شناخت اقامتگاه های مقصد، قبل از سفر نسبت به رزرو محل اقامت اقدام کنید تا هنگام رسیدن به مقصد دچار سردرگمی و یا نبود مکان مناسب سکونت نشوید.

تغذیه مناسب؛ بایدها و نبایدهای غذایی درباره نکات سفرهای تابستانی

گرمای تابستان باعث می گردد تا مواد غذایی بسیار سریع فاسد شده و از طرف دیگر این هوای گرم حساسیت غذایی و در نتیجه مسمومیت و مسائل گوارشی ایجاد خواهد نمود. لذا یکی از مهم ترین نکات سفرهای تابستانی، توجه به تغذیه مناسب در حین سفر است.

در طول مسیر بهتر است از غذاهای کنسرو شده و یا غذاهایی مانند کتلت بهره ببرید. گرمای هوا غذاهایی مانند خورشت ها، کباب ها و پلو را بسرعت فاسد می نماید و بهتر است از همراه بردن چنین غذاهایی خووداری کنید. بعلاوه فست فود و بویژه سوسیس و کالباس را از منوی غذایی سفر تابستانی حذف نمایید. بجای تنقلاتی مانند چیپس و پفک، بهتر است از آجیل و خشکبار بهره ببرید.

در مقصد به رستوران های شناخته شده و مجاز مراجعه کنید و ترجیحا از خوردن غذاهای خیابانی پرهیز کنید. غذاهای چرب و پر ادویه و نیز چاشنی هایی مانند سس های پرچرب و پیش غذاهای سرخ شده باعث ایجاد حساسیت و مسمومیت خواهند شد و بهتر است بجای چنین موادی ماست، سالاد سبزیجات و لیمو ترش بهره ببرید. دوغ و آب را جایگزین نوشابه های گازدار کنید و در وعده های غذایی حتماً از سبزیجات تازه، میوه و آبمیوه بهره ببرید. در نهایت، از مصرف لبنیات و شیر محلی خودداری کنید چرا که یکی از اصلی ترین دلایل مسمومیت های غذایی در سفرهای تابستانی، مصرف لبنیات و شیر تهیه شده با روش های سنتی است.

تجهیزات و ملزومات مورد احتیاج برای یک سفر تابستانی ایده آل

آنچه ضروری است بردارید و سبُک سفر کنید! این اصل یکی از اساسی ترین نکات سفرهای تابستانی است. اما این سئوال مطرح می گردد که چه وسایل و تجهیزاتی برای یک سفر تابستانی ضروری است؟ در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد؛ اما قبل از پاسخ گویی باز هم تأکید می کنیم که تا می توانید سبُک سفر کنید و از همراه بردن وسایل اضافی و بزرگ مانند دوچرخه، ظروف آشپزی و لباس اضافه تا حد امکان خودداری کنید.

راهی هر نقطه ای که هستید حتماً لباس هایی با رنگ روشن و از الیاف نخی، کتان و پنبه ای همراه ببرید. پوشیدن لباس های نازک و راحت باعث رسیدن هوا به پوست و مانع از تعریق زیاد و گرمازدگی خواهد شد. در صورت سفر به شهرهای ساحلی همراه داشتن کلاه آفتاب گیر، عینک آفتابی و دمپایی را توصیه می کنیم. یک کفش مناسب و راحت کافی است. بهتر است کفش اضافه و بویژه کفش های کلاسیک و چرمی را از فهرست لوازم خارج کنید.

با توجه به گرمای هوا و اینکه ممکن است زمان زیادی در معرض تابش آفتاب قرار بگیرید؛ حتماً کرِم ضدّ آفتاب داشته باشید. بعلاوه داشتن قرص های ضدّ تهوع و مُسکّن گزینه بسیار مناسبی برای مقابله با مسمومیت و سردردهای ناشی از گرمای هوا است.

نکات سرانجامی درباره نکات سفرهای تابستانی

مواردی که در بخش های قبل به آن ها اشاره شد؛ نکاتی ساده اما بسیار ضروری هستند که با رعایت آن ها یک سفر تابستانی خاطره انگیز را تجربه خواهید کرد. در سرانجام به چند مورد دیگر از نکات سفرهای تابستانی اشاره می کنیم.

  • نوشیدن آب و حفظ رطوبت بدن اولویت اصلی شما باشد. برترین و مطمئن ترین گزینه برای تأمین آب بدن، تهیه بطری های آب معدنی است.
  • در صورت پیاده روی طولانی مدت، حتماً مقداری نمک، چند حبه قند و یا مواد غذایی مانند کشمش و بیسکوئیت همراه داشته باشید.
  • رعایت بهداشت را بسیار جدی بگیرید. شستشوی منظم دست ها و استحمام روزانه شما را از بیماری های واگیردار و یا عوارض پوستی مصون می دارد. همیشه ژل یا اسپری ضد عفونی کننده همراه داشته باشید.
  • در صورت سفر با خودروی شخصی، قبل از سفر آنالیز های لازم را انجام داده و نواقص احتمالی را رفع سازید. توجه ویژه ای به تنظیم سیستم سرمایش خودرو داشته باشید.
منبع: الی گشت

به "این نکات را در سفر های تابستانی رعایت کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نکات را در سفر های تابستانی رعایت کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید