با حذف ارز 4200 تومانی، پرداخت یارانه به 110 هزار تومان می رسد؟

به گزارش وبلاگ رمزفا، تهران (پانا) - احمد توکلی اعلام نموده که جلسه سه شنبه شب سید ابراهیم رئیسی با اقتصاددانان درباره حذف ارز 4200 تومانی و پرداخت یارانه تازه به مردم بوده است. یارانه ای که تغییر نموده و اعلام شده اندازه آن 110 هزار تومان شده است.

با حذف ارز 4200 تومانی، پرداخت یارانه به 110 هزار تومان می رسد؟

به گزارش تجارت نیوز، احمد توکلی یکی از حاضران نشست رئیسی، اعلام نموده که جلسه اقتصاددانان با رئیسی درباره آنالیز اثراث حذف ارز 4200 تومانی بوده است.

آنگونه که احمد توکلی به فارس گفته یکی از مواردی که در این جلسه اعلام شده پرداخت یارانه 110 هزار تومانی به اقشار آسیب پذیر است.

دولت مدتی است که می خواهد ارز 4200 تومانی را حذف کند و قرار است این ارز فقط به واردات دارو و گندم تعلق بگیرد. اما یکی از دغدغه هایی که مطرح شده این است که آیا حذف ارز 4200 تومانی منجر به افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم می گردد یا نه؟

توکلی گفته اینکه چقدر یارانه جبرانی برای اقشار آسیب پذیر پرداخت گردد هنوز قطعی نشده، اما طبق این طرح قرار است ماهی 110 هزار تومان به هر یک از اقشار آسیب پذیر بعد از حذف ارز 4200 تومانی یارانه پرداخت گردد.

پیش از این هم مساله پرداخت و افزایش یارانه نقدی به مردم مطرح شده بود. پرداخت یارانه 110 هزار تومانی در ازای حذف ارز 4200 تومانی، یکی از پیشنهادات مجلس بود، اما گویا ماجرای پرداخت ارز 110 هزار تومانی کم کم جدی شده و احتمالا یکی از راهکارهای دولت پرداخت یارانه نو باشد.

اما یارانه نقدی 110 هزار تومانی چه زمان واریز می گردد؟ دولت مدتی است که می خواهد ارز 4200 تومانی را حذف کند. اما آنگونه که پیگیری های تجارت نیوز نشان می دهد احتمالا مساله حذف ارز 4200 تومانی ظرف یکی دو هفته آینده نهایی گردد.

اگر قرار باشد که همزمان با حذف ارز 4200 تومانی، یارانه نقدی 110 هزار تومانی پرداخت گردد، می توان گفت احتمالا یارانه نقدی نو از دی ماه پرداخت گردد.

البته محسن رضایی، معاون مالی رئیس جمهور پیش از این گفته بود دولت در آذرماه خبر خوبی برای مردم دارد. برای همین ممکن است که خبر خوب رضایی پرداخت یارانه 110 هزار تومانی باشد. از طرفی این زمزمه مطرح بود که دولت یارانه ها را از آذرماه افزایش دهد.

اما با توجه به اینکه محتمل است حذف ارز 4200 تومانی ظرف دو هفته آینده انجام گردد، به نظر می رسد پرداخت یارانه نو به ماه بعدی موکول گردد.

البته هنوز هیچ کدام از مقامات دولتی و دیگر چهره های حاضر در این نشست، پرداخت یارانه 110 هزار تومانی را تایید ننموده اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با حذف ارز 4200 تومانی، پرداخت یارانه به 110 هزار تومان می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با حذف ارز 4200 تومانی، پرداخت یارانه به 110 هزار تومان می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید