انقلاب اسلامی ایران یک حرکت پویا و پیش رونده است

به گزارش وبلاگ رمزفا، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان این که برنامه های دهه فجر با مشارکت همه اقشار جامعه و حضور همه گروههای سیاسی و مذهبی برگزار می شود گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت پویا، پیش رونده و تا همیشه زنده است.

انقلاب اسلامی ایران یک حرکت پویا و پیش رونده است

به گزارش وبلاگ رمزفا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دومین جلسه کنندگان و رؤسای کمیته های ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور سید نظام الدین موسوی رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: مناسبت ها و مناسک به ویژه ایام دهه فجر، در انقلاب اسلامی ما از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که مراسم و مناسبت ها، به نوعی مظهر حضور، پایبندی و بیعت مجدد مردم با نظام اسلامی و آرمان های انقلاب و امام راحل عطیم الشأن و رهبر معظم انقلاب است.

وی یادآور شد: سال گذشته به دلیل محدودیت های کرونایی، برگزاری مراسم و راهپیمایی گسترده، آنطور که شایسته گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است، امکان پذیر نبود ، اما نباید اهمیت این مراسم که نماد قدرت مردمی نظام و بستری برای حضور مردم در صحنه های انقلاب و اعلام وفاداری به آرمان های آن است، نادیده گرفته شود، زیرا حضور و احساس تعلق مردم به نظام، سنجه ای برای دشمنان است و هر جا مردم به صحنه آمدند، دشمن در محاسبات خود تتازه نظر کرده و حتی در اعمال فشار به نظام و ملت ایران عقب نشینی کرده است.

سید نظام الدین موسوی دهه فجر سال جاری را از جهات مختلف حائز اهمیت برشمرد و شرح داد: مذاکرات وین با حضور مسئولین دیپلماسی کشور در حال انجام است. با توجه به تغییراتی که در آرایش سیاسی کشور به وجود آمده، از سویی احساس امیدواری در مردم به وجود آمده و از سویی دشمن، موقعیت داخلی کشور را رصد می کند و فضای داخلی و منطقه ای می تواند در محاسبات دشمن تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به تلاش تبلیغاتی دشمن برای ناامید کردن مردم گفت: دشمن همه توان خود را برای هجمه به انقلاب در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به کار می برد و بخش اعظمی از جامعه یعنی جوانان و نوجوانان، سال های اول و قبل از انقلاب را ندیده اند، بنابراین در کشور ما نیز مانند همه دنیا، موضوعات مربوط به جامعه پذیری و انتقال ارزش ها و فرهنگ سیاسی به نسل تازه، ایجاب می کند که براساس روش های علمی، عینی و میدانی، جوانان را با تعالیم و ارزشهای انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری، گفت: 26 کمیته در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شکل گرفته است که بخش اصلی کارهای اجرایی دهه فجر را بر عهده خواهند داشت.

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر، با اشاره به لزوم مردمی سازی برنامه های دهه فجر، گفت: دهه فجر جشنی ملی و متعلق به همه اقشار و گروه های جامعه است، اما این امر به معنای آن نیست که دستگاه ها و نهادهای متولی، خود را سهیم ندانند، زیرا تا محوری هماهنگ کننده وجود نداشته باشد، مردم و دستگاه های مختلف نمی توانند به خوبی حضور خود را در این عرصه عملی کنند. لذا، نهادها و دستگاه های برخاسته از حکومت اسلامی، وظیفه دارند، بستر مناسب برای فعالیت، مشارکت و حضور مردم در عرصه برگزاری مراسم و مناسبت های ملی و انقلابی را فراهم کرده و فضاسازی لازم را با جدیت و احساس مسئولیت برای این حضور و مشارکت آماده کنند، چرا که فعال بودن نهادهای فرهنگی، موجب انگیزه دادن به مردم که نقش آفرینان اصلی مراسم هستند، می شود.

سید نظام الدین موسوی با اشاره به اینکه برای برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی، نیاز به انرژی مضاعف و دوچندان داریم، گفت: امیدواریم در دهه فجر سال جاری با کمک همه دستگاه ها و مشارکت مردم بتوانیم مراسم دهه فجر انقلاب اسلامی سال جاری را به نحو شایسته برگزار نماییم.

در پایان جلسه، روسا و کنندگان کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، ضمن ارائه گزارشی از فرایند فعالیت ها و اقدامات انجام شده پیرامون برنامه های ویژه دهه فجر سال جاری، نقطه نظرات خود را در خصوص عناوین پیشنهادی ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "انقلاب اسلامی ایران یک حرکت پویا و پیش رونده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انقلاب اسلامی ایران یک حرکت پویا و پیش رونده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید