67 درصد پزشکان زنجانی برای دریافت کارتخوان ثبت نام نکرده اند

به گزارش وبلاگ رمزفا، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: بیش از 900 پزشک در این استان فعالیت می نمایند که 33 درصد آنها برای دریافت پایانه فروشگاهی (دستگاه کارتخوان) در سامانه مربوطه ثبت نام نموده اند و 67 درصد به جامانده تا به امروز برای این امر اقدام ننموده اند.

67 درصد پزشکان زنجانی برای دریافت کارتخوان ثبت نام نکرده اند

به گزارش وبلاگ رمزفا آنلاین به نقل از ایرنا، میرحیدر رضوی، مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان چهارشنبه 2 دی در گفت وگو با وبلاگ رمزفا، گفت: پزشکان در صورت ثبت نام در این سامانه و استفاده از دستگاه کارتخوان تا سرانجام بهمن ماه جاری از حداکثر تشویق ها و تسهیلات قانونی از جمله بخشودگی جرایم مالیاتی بهره مند می شوند.

وی به تفاهمنامه بین سازمان های امور مالیاتی و نظام پزشکی کشور، اشاره و اعلام کرد: این تفاهمنامه به منظور تسریع و ایجاد هماهنگی جهت اجرای کامل مفاد بند ی تبصره 6 قانون بودجه سال 98 کشور و تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، منعقد شده است.

رضوی اضافه کرد: بر این اساس، نظام پزشکی با استفاده از ظرفیت ها و تمهیدات قانونی و حرفه ای نسبت به ثبت نام مشمولان در سامانه، تاکید می نماید.

وی توضیح داد: امور مالیاتی نسبت به مشمولانی که ظرف مهلت مذکور به تکلیف قانونی خود اقدام ننمایند، ضمانت اجراهای موضوع ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، حقوقی و مالیاتی را اِعمال می نماید.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان اعلام کرد: در صورت استفاده نکردن از کارتخوان، تمام تراکنش پزشکان مشمول مالیات قرار خواهد گرفت، پزشکان نسبت به ثبت نام و راه اندازی صندوق فروش تا سرانجام بهمن ماه به وسیله سایت www.tax.gov.ir اقدام نمایند.

وی گفت: جریمه ثبت نام نکردن سرانجامه های فروشگاهی در سامانه موجب تعلق 2 درصد درآمد و در صورت به کارگیری نکردن سرانجامه مذکور از ابتدای مهر امسال 10 درصد درآمد، مشمول جریمه خواهد شد که غیرقابل بخشش است.

رضوی گفت: پزشکان در صورت نصب دستگاه کارتخوان از تمام معافیت های قانونی برخوردار می شوند و فقط کارتخوان، پایه محاسبه مالیات نبوده بلکه ملاک، تکمیل اظهارنامه مالیاتی است.

به موجب بند ی تبصره 6 قانون بودجه سال 1398 و تبصره 2 ماده 169 قانون مالیات های مستقیم، تمام صاحبان حِرَف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن ها توسط وزارت بهداشت و یا سازمان دامپزشکی صادر شده، مکلف به نصب، راه اندازی و استفاده از سرانجامه فروشگاهی از ابتدای سال 1398 هستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "67 درصد پزشکان زنجانی برای دریافت کارتخوان ثبت نام نکرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "67 درصد پزشکان زنجانی برای دریافت کارتخوان ثبت نام نکرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید