کدام نوشیدنی ها در کاهش وزن مؤثرند؟ ، این 5 نوشیدنی شما را لاغر می نمایند

به گزارش وبلاگ رمزفا، اگر در کوشش برای کاهش وزن هستید، طبیعی است که تمرکزتان بر تحرک بیشتر و تجدید نظر در مصرف بعضی غذا ها و نوشیدنی ها معطوف باشد. آنچه می نوشید، درست مانند چیزی که می خورید دارای کالری است. شما می توانید با انتخاب نوشیدنی های کم کالری و مقوی به وزن ایده آل خود برسید.

کدام نوشیدنی ها در کاهش وزن مؤثرند؟ ، این 5 نوشیدنی شما را لاغر می نمایند

به گزارش خبرآنلاین، بعضی از نوشیدنی ها باعث تحریک اشتها می شوند و شما را به خوردن غذای بیشتر ترغیب می نمایند؛ به عبارت دیگر، عدم توجه دقیق به اندازه کالری نوشیدنی ها می تواند به راحتی وزن را بالا ببرد و شرایط را پیچیده کند. برترین راه، گنجاندن نوشیدنی های کم کالری و سرشار از فایده در رژیم غذایی است. در این ادامه، فهرستی از نوشیدنی هایی که می توانند به کاهش وزن یاری نمایند، معرفی شده است:

1) آب

شاید کمی دور از باور باشد، اما نوشیدن آب و هیدراته ماندن، برای کاهش وزن و ارتقای سلامت کلی، یک نکته کلیدی است. بدن برای متابولیسم، گردش خون، انرژی، هضم و هر عملکرد دیگری به آب احتیاج دارد.

یک آنالیز سیستماتیک در سال 2019 نشان داد مصرف آب بر کاهش وزن تأثیر قطعی دارد. سعی کنید نوشیدن هشت لیوان آب را در طول روز به یک عادت تبدیل کنید.

2) چای های گیاهی

چای های گیاهی به علت طعم های متنوعی که دارند، معمولاً محبوب هستند. بسته به نوع چای، فواید آن هم فرق دارد؛ به عنوان مثال، چای اسطوخودوس و بابونه آرامش بخش هستند یا چای نعناع می تواند به هضم غذا یاری کند. مطالعات نشان داده است که چای سبز می تواند متابولیسم را بهبود ببخشد و به علت کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در آن، خاصیت چربی سوزی دارد.

از مزایای دیگر چای های گیاهی می توان به آبرسانی بدن و کم کالری بودن اشاره نمود.

3) آب سبزیجات

هرچند هیچ ماده غذایی جایگزین فیبر موجود در سبزیجات نمی گردد، اما خوب است بدانید آب سبزیجات حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هاست و در کاهش وزن مؤثر است. به طور مثال آب کرفس به خودی خود در کاهش وزن نقشی ندارد، اما به علت داشتن آب زیاد، به جذب چربی و کم شدن اشتها یاری می نماید.

4) قهوه

مطالعه ای که در سال 2020 به وسیله دانشگاه هاروارد انجام شد، اثبات کرد که نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز چربی بدن را تا چهار درصد کاهش می دهد. قهوه گزینه خوبی برای کاهش وزن است؛ چرا که حاوی کالری زیادی نیست و کافئین موجود در آن می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد.

5) شیر بادام

شیر بادام جایگزین سالم تری برای شیر گاو است؛ چرا که کالری کم آن به کاهش وزن یاری می نماید. شیر بادام دارای مواد مغذی ضرروری مانند کلسیم و دیگر ویتامین هاست. این نوع شیر ها به شما یاری می نمایند هیدراته بمانید، هیدراته نگه داشتن بدن یک اصل اساسی در روند کاهش وزن است.

منبع: womenshealthmag

منبع: فرارو

به "کدام نوشیدنی ها در کاهش وزن مؤثرند؟ ، این 5 نوشیدنی شما را لاغر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام نوشیدنی ها در کاهش وزن مؤثرند؟ ، این 5 نوشیدنی شما را لاغر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید