ویتامین های مایع در مقابل قرص های ویتامین

به گزارش وبلاگ رمزفا، ویتامین های مایع جذب سریع را فراهم ساخته، در حالی که قرص های ویتامین، ماندگاری و تاریخ مصرف بیشتری داشته و موجب جذب بهتر می شوند به این علت که برای مدت زمان بیشتری در بدن باقی می مانند. به وسیله این مقاله شک و تردید

ویتامین های مایع در مقابل قرص های ویتامین

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

ویتامین های مایع جذب سریع را فراهم ساخته، در حالی که قرص های ویتامین، ماندگاری و تاریخ مصرف بیشتری داشته و موجب جذب بهتر می شوند به این علت که برای مدت زمان بیشتری در بدن باقی می مانند. به وسیله این مقاله شک و تردید خود را نسبت به این دو شکل از ویتامین رفع نمایید. تنها به خواندن ادامه دهید.

غیر از پیروی از یک رژیم غذایی سالم بسیاری از افراد مکمل های ویتامین را به منظور غلبه بر کمبود ویتامین در بدن خود استفاده می کنند. این راه خوبی جهت تأمین مواد مورد احتیاج بدن بوده و در اغلب اوقات حتی به وسیله پزشکان تجویز می گردد. اما معرفی ویتامین های مایع موجب سردرگمی میان افراد زیادی شده است. خوب، اجازه دهید نگاهی به نکات مثبت و بعلاوه منفی هر دو شکل ویتامین بیاندازیم.

تفاوت میان ویتامین های مایع و قرص های ویتامین

تفاوت عمده میان ویتامین های مایع یا شربت ویتامین در مقابل قرص های ویتامین ناشی از شرایط آنها است. یکی از این ویتامین ها به صورت مایع و دیگری به شکل جامد می باشد. همانطور که می دانیم مایع به سرعت جذب می گردد، بدیهی است که ویتامین مایع کار خود را پیش از قرص های ویتامین آغاز می نماید. این سردرگمی ها به علت قول و وعده هایی است که به وسیله شرکتهایی که اخیراً فرایند ویتامین مایع را آغاز نموده اند، به مشتریان داده می گردد. خوب شما می توانید اطلاعات دقیق را در جدول پیش رو بیابید.

ویتامین های مایع

قرص های ویتامین

شربت ویتامین به شکل مایع بوده و در نتیجه احتیاج به شکسته و تجزیه بیشتر ندارند.

قرص های ویتامین یا ویتامین های جامد به شکل کپسول و یا قرص بوده که درون معده رفته و آنگاه جهت پردازش بیشتر، شکسته و تجزیه می شوند.

مصرف آنها آسان بوده و بسیاری از کسانی که دارای مسائل دهانی و معده می باشند، می توانند به راحتی این شکل از ویتامین را بدون هیچ گونه ناراحتی مصرف کنند.

مصرف این شکل از ویتامین سخت بوده و می تواند مسائلی را به خصوص در افرادی که دچار مسائل دهانی و معده شده اند، ایجاد نماید.

بدن آغاز به جذب ویتامین های مایع می نماید به این علت که پیش از این به شکل ساده در آمده است. عمل جذب از خود دهان آغاز می گردد.

جذب قرص های ویتامین هنگامی آغاز می گردد که به شکل ساده تر خود در درون معده شکسته شوند. عمل جذب در روده کوچک صورت می گیرد.

آنزیم های موجود در ویتامین های مایع که موجب تسهیل عمل جذب می شوند، طول عمر کمی دارند.

آنزیم های موجود در قرص های ویتامین طول عمر بسیار زیادی دارند به این علت که به شکل جامد نگهداری و ذخیره می شوند.

بخشی از ویتامین در معده به علت وجود اسید معده از بین می رود. مابقی آن آنگاه جذب شده و بخش بسیار کمی از آن به روده کوچک که به اسم اندام مهم جذب مواد مغذی و مواد معدنی در نظر گرفته می گردد، می رسد.

هنگامی که قرص های ویتامین به معده می رسند، به علت وجود اسید آغاز به حل شدن می کنند. آنگاه از آنجا که حل شده اند، جهت انجام فرایند جذب بیشتر به روده کوچک فرستاده می شوند. بنابراین بخش عمده این قرص ها در روده کوچک جذب می شوند که اتفاق خوبی است.

آیا ویتامین های مایع حقیقتاً از قرص های ویتامین بهتر هستند؟

در جدول بالا، نکات مثبت و منفی هر دو شکل ویتامین را مشاهده کردیم. این امر نشان می دهد که وعده شرکتهای دارویی مبنی بر تأثیری معجزه آسا پس از مصرف ویتامین های مایع، ممکن است کاملاً درست نباشد. تردیدی نیست که ویتامین های مایع بسیار عالی عمل می کنند، اما اشکالاتی را هم به همراه دارند. با این حال، اگر بخواهیم از افرادی صحبت کنیم که نمی توانند به علت بعضی مسائل از قرص ها و کپسول های ویتامین استفاده کنند، بایستی بگوییم که این افراد می توانند بدون هیچ گونه تردید برترین ویتامین های مایع را مصرف کنند. اما اگر شما این مسائل را ندارید، آنگاه چرا سراغ قرص نمی روید که می تواند در روده کوچک بهتر جذب گردد.

خوب، اکنون دیگر انتخاب با شما است. حال که اطلاعاتی را در مورد دو شکل از مکمل های ویتامین بدست آورده اید، تنها نکات مثبت و منفی آن را به فکر سپرده و بر اساس شرایط سلامت خود ویتامینی را انتخاب و مصرف نمایید. بهتر آن است که جهت اطمینان، پیش از مصرف هرگونه مکمل ویتامین با یک پزشک مشورت نمایید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

به "ویتامین های مایع در مقابل قرص های ویتامین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتامین های مایع در مقابل قرص های ویتامین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید