موفقیت های کاراته هر منتقدی را ساکت می نماید، پیشکسوتان ورود نمایند

به گزارش وبلاگ رمزفا، سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگارانگفت: مرحله ششم از رقابتهای کاراته وان در سال 2019 همانند دوره های گذشته در سطح فنی قابل قبولی برگزار گردید و خیلی از قهرمانان و عنوان داران جهانی در این رقابتها پیروز به کسب مدال نشدند. کن نیشیمورا و کاگاوا دو چهره سرسناش ژاپنی ها و سایماتوف ازبکی به مدال نرسیدند، جاناتان هورنه آلمانی نیز درمبارزه رده بندی هم از کوره در رفت و برنز را هم از دست داد و اخراج شد، ترکها و خیلی دیگر از قهرمانها کشورهای مختلف ناکام بودند.

موفقیت های کاراته هر منتقدی را ساکت می نماید، پیشکسوتان ورود نمایند

وی ادامه داد: در چنین شرایطی کسب سه مدال ارزشمند توسط تیم مردان و جهش ارزنده و قابل تحسین بانوان امیدهای کاراته ایران را برای حضوری قوی در المپیک دو چندان کرد. البته که باید یادآوری کنیم در همین تیم بعضی ضعفها عیر قابل انکار است و این موضوع را کادر فنی تیم ملی از هر کس دیگر بهتر متوجه خواهد شد، ولی نباید تیمی که قدم به قدم به سوی یک هدف بزرگ گام بر میدارد را متوقف کرد. معتقدم باید باید اگاهانه و دلسوزانه و بی غرض تحلیل، مقایسه و نقد کنیم. بدون شک خیلی سخت است که همیشه در ورزش قهرمانی در سطح اول شرایط خود را حفظ کنید.

صافی کاراته را به فوتبال تعبیر کرد و گفت، فعلا نیمه اول هستیم، یعنی حداکثر کوشش برای کسب سهمیه المپیک در این نیمه خیلی اهمیت دارد و باید خیلی هوشیار حرکت کرد. ما 8 سهمیه ممکن را پیش رو داریم و سخت است که به همه آنها دست پیدا کنیم. واقعیت این هست که در کاتای بانوان و آقایان از گذشته های خیلی دور سرمایه گزاری اصولی نداشته ایم. پتانسیل ما برای کاتا خوب هست اما به دو علت کافی نیست. ابتدا اینکه سرمایه چندانی از نظر اقتصادی ننموده ایم و همیشه کاتا مورد کم توجهی قرار گرفته و انگیزه مربیان و ورزشکاران در این بخش بسیار پایین بوده و دوم آنکه باید بپذیریم ما در آموزش و یادگیری در این بخش حوصله به خرج نداده ایم، فقط به داشته های بدونه پشتوانه خود اکتفا کردیم. تاکنون چند مدرس برجسته و مطرح کاتا در سطح جهان را به ایران اورده ایم؟ چقدر به یادگیری اهمیت داده ایم؟ خروجی ما در کاتا متوسط و زیر استاندارها بوده است. البته که فاصله زیاد شده و تا المپیک روزنه ضعیفی باقی مانده، اما نباد دست روی دست گذاشت و تسلیم شد. امید و پشتکار و یک دقت عمل ویژه میتواند کار ساز باشد. اتاق فکر قصد دارد و عملیاتی کردن بهترین راه برای پیشرفت.

این کارشناس کاراته در مورد کومیته هم گفت: در 5 وزن مردان و سه وزن المپیکی بیش از 70 درصد پیروز آمیز عملکرد نموده ایم و می توان در مدت زمان باقی مانده صد در صد سهمیه را بدست آورد. چرا که تاریخ و گذشته ما در سبک وزن روشن و غرور آمیز بوده است. عموزاده، روحانی، احمدی و زیکساری مدالهای جهانی این اوزان را در ویترین افتخارات خود دارند. مهدیزاده تاریخی ترین سبک وزن ما با کسب دو طلا را نباید فراموش کرد. تنها تلنگری ضروری است تا اشتیاق قهرمانان فعلی تیم ملی چون او و هامون درفشی پور و کریمی و دیگران تبدیل به آتشی غیر قابل مهار گردد. حتما راهی وجود دارد و کادر فنی، دلسوزان، مشتاق و ملی نگر این راه را پیدا خواهند کرد و نیمه دوم را تکمیل تر طی خو اهند نمود.

سرمربی ایرانی تیم ملی کره جنوبی ادامه داد: تیم ملی بانوان نیز به سرعت در حال کنترل اوضاع هستند و مستعد و تشنه حضوری مقتدرانه، امتیازات کسب شده قابل دفاع اما لغزنده هست. رقابتهای باقیمانده را باید با جدیت دو چندان پیگیری کرد. حاشیه و غرور کاذب را باید از تیم ملی دور کرد و به باورهای مطمئن رسید. کاراته کاهای ما باید بدانند که با کسب سهمیه و حضور در المپیک هم خود به تاریخ ورزش و المپیک خواند پیوست و هم با کسب مدال و در خشش در این بزرگترین رویداد ورزشی پرچم سه رنگ و زیبای کشور را در المپیک به اهتزاز در آورند .

وی با بیان این موضوع که نظرات منتقدین مطلع، دلسوز و عاشق این مرزو بوم همیشه راه گشای تیم ملی بوده خاطرنشان ساخت: این تیم قابلیت کسب نتیجه در المپیک را دارد. خسته هستند ولی مصمم. اینها سربازان ورزش این اب و خاک هستند، وقت آن است که لباس نفاق را ازتن کند و با جمع بزرگان خانواده و با تجربه های این رشته از بعد فن و مدیریت خود را تاریخی کند. ناظریانها، آشوری ها، دباغیانها و نسل اول و دلسوز کاراته ورود نمایند و اجازه ندهند در آستانه این رویداد بزرگ، فرزندان خود درتیم ملی لطمه ببیند.

صافی در سرانجام با بیان اینکه نتایج تیم ملی هر منتقد غیرمنصفی را ساکت می نماید گفت: کاراته ایران یک شبه بوجود نیامده که با یک المپیک نابود و یا آباد گردد، کاراته ایران ریشه دارد در خاک ایران زمین و در تمام جهان مدتها هست به این کاراته احترام گذاشته می گردد و اگر هم نقدی است باید در جهت یاری به تیم ملی باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "موفقیت های کاراته هر منتقدی را ساکت می نماید، پیشکسوتان ورود نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت های کاراته هر منتقدی را ساکت می نماید، پیشکسوتان ورود نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید