مزدا MX، 30 در مقابل مینی کوپر S E؛ کدام عملکرد بهتری دارد؟
به گزارش وبلاگ رمزفا، مزدا MX-30 و مینی کوپر S E از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به آنالیز آن ها پرداخته ایم.
به گزارش وبلاگ رمزفا، بسیاری از خودروها در بازارهای جهانی خواستار زیادی دارند، از جمله این خودروها می توان به مزدا MX-30 و مینی کوپر S E اشاره نمود که هواداران خاص خود را دارد. در حقیقت، مزدا MX-30 و مینی کوپر S E این روز ها خودروهای مورد پسندی هستند و می توان آنها را جزو برترین خودروهای شاسی بلند در نظر گرفت.
مزدا MX-30: MX-30 از یک صفحه نمایش دوگانه در کابین استفاده می نماید این خودرو دارای یک صفحه نمایش 7.0 اینچی روی داشبورد برای تفریح، اطلاعات و دیگری برای کنترل های تهویه مطبوع است. نقطه ضعف این خودرو در فقدان صفحه نمایش لمسی در سیستم اطلاعات تفریح است که فضای کاربری خسته نماینده ای را برای کاربر ایجاد می نماید.
صفحه نمایش لمسی پایینی کاملاً به کنترل آب و هوا و عملکرد های راحتی اختصاص دارد. جای تعجب نیست که استفاده از آن برای تغییر آب و هوا یا روشن کردن گرمکن جایگاه ها بسیار آسان است، بنابراین نداشتن صفحه نمایش لمسی برای عملکرد های رسانه واقعاً عجیب به نظر می رسد و ما دوست داریم شاهد بهبود آن باشیم.
مینی کوپر SE : SE به صورت استاندارد با یک صفحه نمایش 6.5 اینچی مرکز اطلاعات تفریح همراه است که دارای ناوبری و Apple CarPlay/Android Auto است؛ بعلاوه یک صفحه نمایش بزرگتر 8.8 اینچی به عنوان گزینه اختیاری با سیستم صوتی Harmon Kardon در دسترس است.
یک برنامه Mini Connect به کاربران اجازه می دهد تا ماشین را به وسیله تلفن خود گرم یا خنک نمایند و برای هر SE استاندارد است. متاسفانه دستگیره ناوبری برعکس استاندارد عمل می نماید - یک مشکل به ظاهر جزئی، اما هر بار که احتیاج به حرکت در منوی سیستم وجود دارد، بسیار غیرمعمول به نظر می رسد.
تریم بالاتر بعلاوه دارای یک نمایشگر هدآپ است. جایگاه های گرم کن و کنترل آب و هوای دو ناحیه ای به علاوه یک فرمان گرم شونده استاندارد هستند.
هر دو خودرو از همان ابتدا امکانات مناسبی از تجهیزات را در اختیار دارند. سیستم اطلاعات تفریح Mini در با وجود فقدان صفحه نمایش لمسی در MX-30 بسیارراحت تر است. هر دو خودرو از فرمان گرم شونده بهره می برند، اما مینی فاقد کنترل آب و هوای دو ناحیه ای است که امروزه در بازار بسیار رایج به نظر می رسد.
مزدا MX-30: در مزدا نیرو به وسیله یک موتور 80.9 کیلوواتی متصل به چرخ های جلو، با توان خروجی 143 اسب بخار و حدبیشتر گشتاور 271 نیوتن متر ارسال می گردد. گشتاور آنی که مشخصه بیشتر خودرو های برقی است، می تواند به کسانی که پای سنگین دارند یا واکنش های آهسته تری دارند یاری کند تا حوادث احتمالی را کاهش دهند.
فرمان سبک است و در جاده های ناهموار، MX-30 می تواند دست انداز ها و فرورفتگی ها را به خوبی پشت سر بگذارد تا یک سواری راحت داشته باشد. برد رانندگی با استفاده از یک باتری 33.5 کیلووات ساعتی 161 کیلومتر است.
مینی کوپر SE: حتی با یک باتری کوچک، Mini با اشتیاق رانندگی می نماید. قدرت الکتریکی سریع (181 اسب بخار و 199 پوند فوت گشتاور) همراه با موقعیت پایین جایگاه باعث می گردد احساس سواری در یک ماشین مسابقه مقرون به صرفه را داشته باشید.
زمانی که آن را در حالت اسپرت قرار می دهیم، در حالی که موتور به وسیله لاستیک های جلو کار می نماید، متوجه می شویم که با کمی شتاب گشتاور افزایش می یابد. می گیرید. 96 کیلومتر در ساعت را می توان در 6.9 ثانیه به دست آورد و حدبیشتر سرعت آن 150 کیلومتر در ساعت است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان