لیست گوشی هایی که در بازه اردیبهشت، خرداد امسال رونمایی می شوند

به گزارش وبلاگ رمزفا، ماه گذشته شاهد رونمایی از گوشی های زیادی بودیم. اما اینطور که به نظر می رسد، این ماه هم شرایط همین خواهد بود و شرکت های متعددی قرار است از گوشی های خود رونمایی کنند. به همین علت تصمیم گرفتیم لیستی را از گوشی های مورد انتظار این ماه (مه) ترتیب دهیم تا شما کاربران بدانید چه محصولاتی قرار است به زودی راهی بازار شوند.

لیست گوشی هایی که در بازه اردیبهشت، خرداد امسال رونمایی می شوند

طبق خبرهای منتشر شده، انتظار می رود در این ماه (مه)، سونی، سامسونگ، ویوو و بسیاری از شرکت های دیگر، از گوشی های نو خود رونمایی کنند. اینطور که به نظر می رسد، در تمامی دسته ها شاهد گوشی های نو خواهیم بود؛ از اقتصادی و میان رده گرفته تا بالارده و پرچم دار. بنابراین ظاهرا ماه هیجان انگیزی را پیش رو خواهیم داشت. پس، بدون معطلی می پردازیم به معرفی این گوشی ها.

گوشی های مورد انتظار ماه مه 2022 (ماه جاری)

1. ویوو T1 پرو / T1 44W

ویوو از گوشی های سری T1 در کشور هندوستان رونمایی کرده است که شامل مدل 5G آن می شود. حالا به نظر می رسد دو مدل دیگر هم قرار است از این سری عرضه شوند که به ترتیب، ویوو T1 پرو 5G و ویوو T1 44W نام دارند. این گوشی ها قرار است امروز در هندوستان رونمایی شوند.

ویوو T1 پرو 5G با نمایشگری AMOLED با بیشینه روشنایی 1300 نیت، دوربین 64 مگاپیکسلی، پردازنده اسنپدراگون 778G، تا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد شد. ظرفیت منبع تغذیه این مجموعه هنوز اعلام نشده اما می دانیم شارژر آن 66 واتی خواهد بود. همچنین گفته می شود شرکت چینی می خواهد از سیستم خنک کننده 8 لایه مایع برای این گوشی استفاده کند که انتظار می رود عملکرد بی نظیری داشته باشد. علاوه بر این ها، اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض این محصول در آن نصب خواهد بود.

مدل 44W اما یک گوشی 4G خواهد بود که پنلی AMOLED با تراشه اسنپدراگون 680 خواهد داشت. این گوشی از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که کاربر می تواند آن را با شارژر 18 واتی شارژ کند. در نهایت هم باید به اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض این گوشی اشاره کنیم که نکته مثبتی به شمار میرود.

2. iQOO نئو6 SE

iQOO نئو6 SE قرار است دو روز دیگر، یعنی در روز 6 مه در کشور چین رونمایی شود. این گوشی قرار است نمایشگری 6.62 اینچی با پنلی از جنس OLED و طرحی حفره ای داشته باشد که وضوح تصویر در آن، +FHD است. رفرش ریت این پنل هم 120 هرتزی است و نرخ الگوبرداری لمس در آن هم به عدد شگفت انگیز 1200 هرتز می رسد. این یعنی این گوشی برای انجام بازی، فوق العاده است چرا که به سریع ترین شکل ممکن، به کنش های لمسی کاربر واکنش نشان می دهد.

این گوشی از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی بهره می برد که از لرزشگیر اپتیکال هم پشتیبانی می کند. قلب تپنده این محصول، اسنپدراگون 870 است که پردازنده نسبتا قدرتمندی به شمار میرود. باتری این گوشی 4700 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد که کاربر می تواند آن را با شارژر بسیار سریع 80 واتی شارژ کند.

3. ZTE Axon 40

می رسیم به ZTE که قرار است 5 روز دیگر، از گوشی های سری Axon 40 که شامل یک مدل استاندارد، پرو و اولترا می شود، رونمایی کند. گفته می شود ZTE می خواهد در مدل اولترا از این سری، از فناوری بسیار پیشرفته دوربین زیر نمایشگر استفاده کند که هیچ ردی از خود روی نمایشگر به جا نمی گذارد. اینطور که به نظر می رسد، ZTE یک تراشه امنیتی اختصاصی هم طراحی کرده که قرار است در این سه گوشی از آن استفاده کند.

Axon 40 پرو طبق اطلاعات منتشر شده، یک دوربین اصلی 100 مگاپیکسلی خواهد داشت در حالی که برای مدل اولترا، مقدار این دوربین به 64 مگاپیکسل می رسد. از آن طرف، دوربین سلفی بکار رفته در مدل اولترا، 16 مگاپیکسلی است که از فناوری ترکیب پیکسلی 2.24 میکرومتری بهره می برد. از جمله قابلیت های مجذوب کننده این سه گوشی می توان به سیستم صوتی اسنپدراگون Sound و dtsX Ultrasound اشاره کرد که گفته می شود تا به امروز در هیچ گوشی دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است و کیفیت بی نظیری دارد. لازم به ذکر است مدل اولترا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز خواهد شد اما نمی دانیم برای دو مدل پرو و استاندارد از چه تراشه ای استفاده می شود.

4. سونی اکسپریا 1 مارک 4

یکی از گوشی های مورد انتظار ماهه مه، اکسپریا 1 مارک 4 خواهد بود. سونی می خواهد در روز یازدهم مه، یعنی یک هفته دیگر، از گوشی پرچم دار خود رونمایی کند. این گوشی قرار است با نمایشگری فوق العاده با کیفیت با وضوح 4K، مقدار 6.5 اینچی و رفرش ریت 120 هرتزی راهی بازار شود. پوشش محافظ این نمایشگر، گوریلا گلس ویکتوس خواهد بود تا بدین ترتیب شاهد یک گوشی بسیار باکیفیت و در عین حال مقاوم باشیم.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد که در کنار آن از 12 گیگابایت حافظه رم استفاده خواهد شد. طبق اطلاعات منتشر شده، منبع تغذیه این گوشی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که به نظر می رسد برای تأمین انرژی مورد نیاز برای نمایشگر بی نظیر آن، کافی باشد. اگرچه اطلاعات پیرامون دوربین این گوشی محدود است اما گفته می شود سه دوربین با برند زایس آلمان روی پنل پشتی آن بکار گرفته خواهند شد.

5. ویوو X80

ویوو از گوشی های سری X80 خود در بازار چین رونمایی کرده و حتی آن ها را در دسترس هم قرار داده است. اما طبق خبرهای رسمی، قرار است در تاریخ 8 مه در کشور مالزی و 18 مه در کشور هندوستان عرضه شوند. در واقع باید از این بازارها به عنوان بازار جهانی یاد کنیم که دو مدل استاندارد و پرو از گوشی های ویوو قرار است در تاریخ یادشده در آن رونمایی شوند.

ویوو X80 و X80 پرو طراحی مشابهی خواهند داشت، اما از لحاظ قابلیت و مشخصات فنی، با هم تا حدودی تفاوت دارند. این گوشی ها نمایشگر 6.78 اینچی از نوع E5 AMOLED خواهند داشت که مقدار رفرش ریت در آن به 120 هرتز و بیشینه روشنایی هم به 1500 نیت می رسد. کیفیت نمایشگر مدل استاندارد اما به +FHD و مدل پرو هم به +QHD می رسد تا نخستین تفاوت این دو گوشی در بخش نمایشگر رقم بخورد.

ویوو X80 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ساخت سونی (IMX866)، 12 مگاپیکسلی فوق عریض و 12 مگاپیکسلی تله فوتو بهره می برد، اما در مدل پرو، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ (GNV 1G) را شاهد خواهیم بود که در کنار سه سنسور 48 مگاپیکسلی، 12 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی، وظیفه عکاسی و فیلم برداری را بر عهده خواهند داشت. هر دو گوشی هم دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی خواهند داشت.

مدل استاندارد از پردازنده دایمنسیتی 9000 بهره می برد در حالی که قلب تپنده مدل پرو، اسنپدراگون 8 نسل 1 است. این دو پردازنده در بنچمارک ها دقیقا عملکردی متفاوت از خود به نمایش گذاشتند. اسنپدراگون 8 نسل 1 در بخش تک هسته ای و گرافیکی، فوق العاده قدرتمند است اما کننده مدیاتک در بخش چند هسته ای و پایداری عملکرد، رقیب ندارد. بدین ترتیب هر دو به عنوان یک پرچم دار، کاربران را کاملا راضی نگه خواهند داشت. لازم به ذکر است منبع تغذیه مدل استاندارد 4500 و مدل پرو هم 4700 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که برای هر دو، شارژر 80 واتی سریع در نظر گرفته شده است. این دو گوشی با اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض و سه سال پشتیبانی نرم افزاری راهی بازار می شوند.

6. گلکسی A13 5G

گلکسی A13 5G یک گوشی اقتصادی از سامسونگ است که تا به امروز گواهی های زیادی را هم دریافت کرده و انتظار می رود در همین ماه رسما رونمایی شود. صفحه پشتیبانی از این گوشی هم در وب سایت رسمی سامسونگ راه اندازی شده بنابراین شاید خیلی زودتر از گوشی های دیگر شاهد رونمایی از آن باشیم.

گلکسی A13 5G به عنوان یک گوشی اقتصادی، نمایشگری 6.5 اینچی از نوع IPS LCD خواهد داشت که رفرش ریت آن 90 هرتزی و وضوح آن هم +HD است. این گوشی از سه دوربین روی پنل پشتی خود بهره خواهد برد که مقدار سنسور اصلی آن به 50 مگاپیکسل می رسد. طبق شنیده ها، قلب تپنده این گوشی پردازنده دایمنسیتی 700 خواهد بود که در کنار 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، وظایف پردازشی سیستم را بر عهده خواهند داشت. لازم به ذکر است این گوشی با اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض راهی بازار می شود.

7. وان پلاس نورد 2T

وان پلاس در ماه گذشته گوشی های زیادی را راهی بازار کرد اما به نظر می رسد برای این ماه هم برنامه دارد. البته گفته می شود تعداد گوشی های این شرکت که برای رونمایی در این ماه برنامه ریزی شده اند بیشتر از یکی است، ولی یکی از گوشی هایی که از آن با خبر هستیم، وان پلاس نورد 2T است که گفته می شود به عنوان جانشین مدل نورد 2 و با اندکی ارتقا در قسمت های مختلف رونمایی خواهد شد.

این گوشی تا به امروز در وب سایت های صدور گواهی مختلفی دیده شده که با توجه به تمام آن ها می توانیم بگوییم دوربین اصلی آن 50 مگاپیکسلی است که مقدار گشودگی دیافراگم در آن به f/1.9 می رسد. متأسفانه این دوربین از لرزشگیر اپتیکال بهره نخواهد برد و برای خنثی سازی لرزش های ناخواسته، به یک لرزشگیر الکترونیکی متوسل خواهد بود. در کنار این سنسور، یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی سنجش عمق هم حضور خواهند داشت تا بدین ترتیب این محصول در امر فیلم برداری و عکاسی، یک گوشی کاملا معمولی باشد. (دوربین سلفی گوشی هم 32 مگاپیکسلی است).

اینطور که به نظر می رسد، این گوشی از تراشه مدیاتک دایمنسیتی 1300 به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد که در کنار 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1، با سرعت و قدرت بسیار خوبی، امور پردازشی و گرافیکی کاربر را مدیریت خواهد کرد. این گوشی یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت که کاربر می تواند با شارژر سریع 80 واتی، آن را شارژ کند.

8. ردمی نوت 12

چند روز پیش بود که دیدیم لو ویبینگ، مدیرعامل ردمی، پستی را در ویبو به اشتراک گذاشت که در واقع می شد از آن به عنوان تیزری برای گوشی های سری ردمی نوت 12 یاد کرد. اینطور که به نظر می رسد، ردمی از این پس می خواهد هر سال از دو سری ردمی نوت رونمایی کند که یکی از آن ها با تمرکز بر قدرت سخت افزاری و دیگری هم با تمرکز بر طراحی مدرن و جوان پسند راهی بازار خواهد شد.

در حال حاضر گفته می شود سری ردمی نوت 12 در دو مدل استاندارد و پرو رونمایی می شوند، هرچند خود شرکت هیچ خبری در این رابطه منتشر نکرده است. همچنین تاریخ رونمایی از آن ها هم رسما اعلام نشده اما لو ویبینگ در پست خود گفته بود که این اتفاق خیلی زود رخ خواهد داد. انتظار داریم این گوشی ها طی همین ماه در کشور چین رونمایی شوند، اما عرضه جهانی آن ها اندکی به تعویق بیفتد. با این حال از این بابت مطمئن نیستیم و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتر باشیم.

از آن جایی که سری ردمی نوت 11 از لحاظ قدرت سخت افزاری تعریف خاصی نداشتند، چرا که تمرکز بیشتر روی طراحی زیبا و کیفیت ساخت آن ها معطوف شده بود، به نظر می رسد این بار در سری ردمی نوت 12 شاهد پیشرفت چشمگیری از این حیث خواهیم بود. این حرفی است که خود ویبینگ هم آن را تأیید کرد. هرچند متأسفانه از بابت مشخصات فنی این گوشی ها هیچ اطلاعی در اختیار نداریم.

از آن جایی که ویبینگ گفت رونمایی از این گوشی ها خیلی زود اتفاق می افتد، حتی اگر این سری، جز گوشی های مورد انتظار ماه مه هم نباشند، باید تیزرهای زیادی را در رابطه با آن ها ببینیم. همین تیزرها برای اینکه متوجه شویم سری ردمی نوت 12 قرار است چه قابلیت هایی داشته باشند، کافی هستند.

9. گلکسی A04s

سامسونگ وقتی از یک گوشی اقتصادی رونمایی کند، انواع و اقسام مدل های دیگر را هم با اندکی تغییر در نام گذاری و قابلیت های سخت افزاری، طراحی و عرضه می کند. برای مثال گلکسی A04S که گفته می شود این ماه باید رونمایی شود. این گوشی تا به امروز بارها در فضای مجازی دیده شده و اطلاعاتی را هم از آن در اختیار داریم. البته گلکسی A04s در لیست گوشی های مورد انتظار ماه مه، یک گزینه محتمل به شمار میرود.

اینطور که به نظر می رسد، گلکسی A04s قرار است به عنوان جانشین مدل گذشته یعنی A03s راهی بازار شود و تفاوتی هم با آن خواهد داشت. برای مثال پنل پشتی آن، طراحی نوی دارد، اما در پنل جلو، همچنان شاهد طراحی قطره ای یا همان V شکل هستیم. نمایشگر این گوشی 6.5 اینچی است که وضوح تصویر در آن به +HD می رسد. روی پنل پشتی آن، سه دوربین قرار گرفته است که متأسفانه از جزئیات این دوربین ها بی خبریم.

از جمله قابلیت های خوب این گوشی می توان به بهره مندی از جک 3.5 میلی متری هدفون و اندروید 12 به عنوان سیستم عامل پیش فرض اشاره کرد که با توجه به سیاست خوب سامسونگ در ارائه آپدیت نرم افزاری، می تواند تأثیر زیادی در افزایش ارزش خرید گلکسی A04s داشته باشد. متأسفانه از این بابت که چه تراشه ای به عنوان قلب تپنده در این محصول ایفای نقش خواهد کرد خبری نداریم اما قطعا این تراشه، یک مدل اقتصادی و نه چندان قدرتمند خواهد بود.

فعلا به نظر می رسد گوشی های مورد انتظار ماه مه، همین 9 گوشی و مدل های مختلف آن ها هستند. حال باید منتظر ماند و دید آیا به تعداد آن ها اضافه می شود یا خیر.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ

به "لیست گوشی هایی که در بازه اردیبهشت، خرداد امسال رونمایی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست گوشی هایی که در بازه اردیبهشت، خرداد امسال رونمایی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید