فیس بوک در متمایز کردن محتوای رسانه های دولتی ناکام ماند

به گزارش وبلاگ رمزفا به نقل از انگجت، فیس بوک قول داده بود فرایند متمایزسازی و برچسب زدن برای اخبار تهیه شده توسط رسانه های دولتی را از ماه نوامبر شروع کند. ولی همزمان با فرارسیدن آخرین هفته های سال 2019 میلادی هنوز خبری از عملی شدن این وعده نیست.

فیس بوک در متمایز کردن محتوای رسانه های دولتی ناکام ماند

به اعتقاد کارشناسان چنین اقدامی موجب افزایش شفافیت و امکان تفکیک اخبار جعلی از حقیقی می شد. اما ظاهرا فیس بوک در این زمینه جدیت کافی ندارد. به گفته سخنگوی فیس بوک، این شرکت به زودی فرایند مذکور را شروع می نماید. ولی هنوز خبری از اجرای طرح یادشده نیست و خبری هم از مذاکره فیس بوک با رسانه ها به منظور انجام این کار در دست نیست.

به نظر می رسد یکی از چالش های اجرای این طرح دشواری های مربوط به تعیین کردن دقیق رسانه های دولتی در کشورهای مختلف است. به عنوان مثال، میزان کنترل بی بی سی و سی بی سی توسط دولت های انگلیس و کانادا با میزان کنترل راشا تودی در روسیه و نیز شین هوا در چین و همین طور الجزیره در قطر متفاوت است.

در مجموع با توجه به اینکه حدود یک سال تا شروع برگزاری دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، فیس بوک برای عملیاتی کردن این وعده خود تحت فشار فراوان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیس بوک در متمایز کردن محتوای رسانه های دولتی ناکام ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک در متمایز کردن محتوای رسانه های دولتی ناکام ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید