سفر کنید اما بدون پشیمانی!

به گزارش وبلاگ رمزفا، جهانگردها چطور سفر می نمایند؟ دوست دارید در خصوص شیوه سفر کردن بدانید و کمترین پشیمانی را در انتهای سفر داشته باشید؟

سفر کنید اما بدون پشیمانی!

اگر قصد سفر دارید، قبل از بستن کوله بار، این مطلب را بخوانید. مطمئن باشید بعد از خواندن این مقاله، حتی اگر قصد سفر هم نداشته باشید، چمدان خود را خواهید بست.

جهانگردی تجربه 5 سال سفر متوالی به گوشه و کنار جهان و آموزه های سفرش را برای شما بازگو می نماید. این مطلب از توصیه های اوست:

چیزهای نو را امتحان کنید

با سفر جان بینی خود را وسعت دهید. با محدودیت ها خو بگیرید. غذاهای نو را امتحان کنید، به کلاس آشپزی بروید، وبلاگ رمزفا های سحرآمیز و زبان های نو یاد بگیرید. دیدگاهی که نسبت به مردم دارید را به چالش بکشید. هر چه بیشتر بدانید و چیزهای نوتر بیاموزید، زندگی جالب تر است.

ماجراجو باشید

کمی از راحتی خود دست بکشید و کارهای نوی تجربه کنید. حتی اگر چیزی را یک بار تجربه کنید، برای ماجراجویی و به چالش کشیدن خودتان خوب است. خودتان را هر از گاهی بترسانید تا زندگی راکد و یکنواخت نباشد. مثل پرش با طناب از ارتفاع یا خوردن غذاهای بومی عجیب.

چیزی به نام اشتباه وجود ندارد

هر اتفاقی در جاده افتاد، هرگز برچسب اشتباه روی آن نزنید. شما همواره در لحظه برترین تصمیماتی که توانستید را گرفته اید. سفر یعنی ماجراجویی. پس پشیمانی بی معنی است.

مهارت های خوب بیاموزید

جهانگردی به شما یاد می دهد اجتماعی باشید، خود را با شرایط وفق دهید، انعطاف پذیر باشید و ارتباط غیرکلامی را خیلی بهتر بفهمید. سفر استقلال را به شما می آموزد. بی آلایش بودن را یاد می گیرید و سعی می کنید آدم بهتری باشید.

زبان های نو یاد بگیرید

ندانستن زبان های دیگر مزایای خیلی خوبی دارد. مثلاً مجبورید ادای مرغ را در بیاورید تا به مردمی که زبانشان را نمی دانید بفهمانید که در پی تخم مرغ برای صبحانه هستید اما یادگیری زبان هم جالب و سرگرم کننده است، هم در سفر به کارتان می آید و هم هنگام تعامل با مسافران دیگر به دردتان می خورد. نه تنها می توانید استراق سمع کنید بلکه آنها را شگفت زده کنید که می توانید به زبانشان حرف بزنید.

خسیس بازی قدغن!

حتماً برای سفر بودجه خاصی را کنار گذاشته اید و باید تا سرانجام سفر نگه دارید. به راحتی تصمیم می گیرید خسیس بازی درآورید. با اینکه صرفه جویی خوب است اما کمی خوشگذرانی اشکالی ندارد و اینکه چیزهایی هستند که فقط یک بار در زندگی می توانید تجربه کنید. خسیس بازی چیزی جز پشیمانی ندارد!

ولخرجی هم ممنوع!

یادتان باشد که شما روی پول نخوابیده اید و ثروتتان بی خاتمه نیست. حس نکنید ضروری است هر شب با دوستان نو خود جشن بگیرید و هر کار نوی را در مکان نوی که می روید انجام دهید. صرفه جو باشید نه خسیس!

با جریان شنا کنید

گاهی برنامه ریزی خوب است. حتماً می خواهید در زمان کم تا آنجا که می توانید چیزهای زیادی ببینید و از برنامه خود منحرف نشوید. اما خودتان را در غل و زنجیر برنامه نکنید. سفر یعنی باز کردن آغوش برای تغییر. بگذارید زندگی هر جا که می خواهد شما را با خود ببرد.

کتابچه راهنما را کنار بگذارید

خودتان را به کتابچه راهنما نچسبانید. بدون آن هم می توانید سفر خوبی را تجربه کنید. از اینترنت بهره ببرید. بهتر است از آدم های دور و اطرافتان سؤال بپرسید و اطلاعات بخواهید.

هرگز برای تغییر دیر نیست

سفر یعنی تغییر. هر چه بیشتر بگویید از فردا، کمتر آن فردایی که منتظرش هستید پیش می آید. سفر شما را با خصوصیات اخلاقی تان بیشتر آشنا می نماید. پس، هیچ وقت دیر نیست.

استراحت کنید

زندگی شگفت انگیز است. نگران نباشید! جهان پیش می رود. استراحت کنید و خودتان را در آن رها کنید. آینده را نمی توان تغییر داد. همه یک بار زندگی می کنیم و دیگر اتفاق نخواهد افتاد. برترین تصمیمات ممکن را بگیرید و از لحظه لذت ببرید. خودتان را مقید به تماشا تمام تماشای ها نکنید. چیزی نمی گردد اگر یک روز را به بازی، مطالعه یا لم دادن کنار استخر سپری کنید.

ضدآفتاب بزنید

علم ثابت نموده که همواره، در سفر باشید یا نباشید، استعمال کرم ضدآفتاب روی پوست خیلی مفید است؛ برنزه کردن پوست عالیست اما نه سرطان پوست! کرم های ضدآفتاب با SPF بالا را انتخاب کنید.

منبع: فوت و فن

به "سفر کنید اما بدون پشیمانی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر کنید اما بدون پشیمانی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید